Här kommer den preliminära startlistan från kanal75.
Fina hästar men tråkigt med så få
Ett betydligt jämnare fält än förra året i alla fall. Kan nog bli riktigt spännande.
Gotlänningarna gör upp om segern! Ser dock ut att kunna bli ett jämt lopp.
Samtliga 5 hästar har Gotlandsanknytning
Alla utom Rafaela Ernst är Gotlandsuppfödda men Rafeela både ägs och tränas på Gotland!
Lycka till alla!
Ja, var ska väl de bästa Gotlandsrussen vara om inte från Gotland.

Ja det är riktigt tråkigt att inte fler anmäler till Sprintermästaren allra hels de som finns i närheten Nu är fältet riktigt bra de som kommer till start.
I shetland var det bara 3 st anmälda , var är alla de snabba shettisarna , vet att skåne har tävlingsdag samma dag som mini sprintern men nog attans smäller det högre att vinna mini sprintern än ett vanligt lopp en helt vanlig tävlingsdag , jag vet ju i alla fall vilket jag hade anmält…….

#6 Håller med dig, visst är det roligare att vara med i storlopp än vanliga, tyvärr är Copiad förkyld så vi var tvungna att stryka honom på Jägers i söndags och då fick han anmälningsförbud, så jäkla trist när vi tränat honom till detta lopp.
Hade gärna vart med, men 140 mil enkel väg känns för långt om man vet att man har en 65 mils (enkel väg) resa veckan efter + att vi hellre är med i Derbyt som är 150 mil enkel väg till hösten… Riktigt tråkigt, särskilt när Musse tillhör kulltoppen..

Jo men det är alltså bara 1 Halmstad häst , 1 st jägersro häst och resten kommer från Gotland och på shettis sidan var de inte bättre.
Jag har tex sett en massa snabba shettisar i 4 års kullen i de närma distrikten , men inte har de anmält , tycker faktiskt att det är dåligt och det står jag för :D
#7 Jo jag såg det och kan bara hålla med dig om att det är tråkigt när man har tränat för en sak .
All heder faktiskt åt Gotland och att de inte är rädda för att åka och det brukar ju gå bra för dem på sprintermästarn med ;)

Jag borde nog åka dit och titta, känns som jag har lite intresse i detta loppet 

vilken tid går loppet?

Tippning: Hwitstjärna - Rafaela Ernst - Zhakira Zojvide
Hwitstjärna: En stjärna från gotland som är efter superstoet och saknade Nemesis som vi har haft, hon verkar ha samma sinne som Nemesis och då kan hon inte bli annat är en kanonhäst! Kommer utvecklas mer under sommaren och sedan kommer slåss om Derbysegern!
Rafeala Ernst: En Tickande Bomb som kommer överraska med ännu fler fina tider och kommer vara laddad till derbyt, tror inte hon har gått fullt ännu så hon kan vara ett vinnande ekipage i denna sprintermästare! Men Hwitstjärna är ett strå vassare just nu
Zhakira Zojvide: En fin Skåne häst med mycket spring och fart i benen som kan vara en legend i Derbyt, Har ej visat allt ännu så ska bli spännande att se vad hon kan leverera i detta löp och resten av året!
Gervalds Vitsippa: Ännu en fin 4 åring som tränas av duktiga Jenny Malmqvist! En oslipad Diamant som inte har visat vad hon riktigt kan ännu! Tror hon kommer utvecklas ännu mer nu i sommar och tillhöra en av dem bästa i slutet av året!
Marquis Leaf: Har sänkt hela året och gjort mycket fina löp, han har gått väldigt bra och visat bra form men tror att formen kommer bli ännu bättre, han är också en oslipad diamant som kommer bli ännu bättre sen!
Väldigt synd att inte Fina och kanonsnabba Razmus Raid var med! Han hade nog kunnat gå en sjukt bra tid och visat vilken legend han är och kommer att bli!
Lycka till allihopa!!!

Hade tänkt anmäla Rondo, men av någon anledning hade jag inte koll på när anmälan var… Hade dock inte förväntat mig att den skulle vara redan på måndagen, men det är väl en dålig ursäkt antar jag..!
Lycka till allihopa! :)

Finns de inga tider för när loppet går???

Jo de ligger på Hpts sida under tävlingar och tävlingsinfo ..
vet inte om SPTF har lagt ut det ännu där under tävlingsinformation men de är skickat dit också i alla fall

Bara en dag kvar ! :)

Lycka till alla! L.A Mandolin håller hovarna för halvsyrran Gervalds Vitsippa