Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 552 ggr
Herkules
0

Mobbing!

På en annan sajt står det att läsa om att tränaren till Tuffing tycker att VPTS kanske ägnar sig åt mobbing. VPTS har stängt sitt storlopp på långfredagen för yngre ponnyer än sex år, Tuffing är fem.

Vad tycker ni, ägnar vissa proppmakare åt mobbing? Nu finns ju onekligen flera alternativ när det gäller att skriva proppar.

Vad Michelle Ingerstad tycker om sin egen klubb i Stockholm som stänger Elitloppet vid 20.000 kr, Tuffing har drygt 21.000 kr framgick inte i hennes debattinlägg

amandahandersson
0

På vilken sajt kan man läsa det?

amandahandersson
0

Såg nyss på ponnytravet.com!

Om dom tycker VPTS mobbar… Suck… Vad gör i sånna fall inte deras egna hemmaklubb?

DubbelE
0

det kallar inte jag mobbing, tuffing är en sån otroligt bra ponny som säkert kan finna lyckan i ett annat lopp.

DubbelE
0

oops.. råka visst bli 2

Millaaann
0

haha ja precis!! x)…solvalla mobbar ju ut dom ännu mer isåfall än vad färjestad gör..

equuleus
0

Jag tycker som så, visst nu har vpts stängt för 3,4 och 5åringar, Men det är nog för att få ett jämnare lopp, än att ha en 1,52 häst på 20meter tillägg.  Om folk kommer fortsätta så här kommer snart alla proppskrivare vara "mobbare".

amandahandersson
0

Jag ser det också som att få ett jämnare lopp. Och Solvalla är ju ändå hemmabanan, jag skulle nog blivit ganska sur på min hemmaklubb om dom stängt ett stort lopp med 1.000 marginal!

Färjestads propp tycker jag personligen var genomtänkt och bra!

Kratern
0

#7 Tror du inte att det alltid kommer att vara NÅGON som har 1000:- marginal hur än man gör? Det tror jag.

Miii4
0

#8 håller med faktiskt.
Det finns andra lopp att köra i om det inte passar. Så är det ju för alla, inte bara nämnda häst.

ryttarn
0

Att skriva proppar är nästan en omöjlighet, kvittar hur man gör det blir alltid någon som kommer utanför.

Själv har vi svårt att hitta lopp hemmaikring för Lilla Ross Man, men det är inte så konstigt. Tittar man i statestiken är han helt ensam i sin klass i region 5. Man kan inte skriva massa proppar som bara passar en hemma häst. Inte sjutton ser jag det som mobbing.

Jag tycker VPTS proppkomité har lyckats väldigt bra med proppositionen till påskbomben, kommer troligen bli ett rackarns kul lopp att se….

btw, jag sitter inte i proppkomitén….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

hannibal-roll
0

håller med #8 och #9! Det kommer alltid att finnas någon som inte får vara med. Så är det för alla och det kommer faktiskt fler lopp….

Millaaann
0

VPTS  tog kanske 6 år och äldre för att få med äldre och mer rutinerade hästar med i loppet, samt jämnare…tror ju inte att dom stängde ute tuffing o piggybank med flit..och ja tror faktiskt att påskbomben blir mer jämnare än vad elitloppet kommer att bli.

giffan
0

Håller med er andra här..

Det kan ju vara trevligt att se flera jämna hästar i ett lopp än två som ska tävla mot varandra. Å dem som möjligen har en fyra åring som skulle kunna vara med då?? Gud va taskigt

Ne, så kan man inte se det… Som sagt dessa två hästar kommer säkert hitta flera lopp att starta i.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Nitro
0

Håller med de flesta här. När Vpts gjorde proppen var deras mening med all säkerhet inte att stänga ute vissa hästar. De kanske ville ha ett lopp utan några "unghäststjärnor" utan bara äldre, jämna hästar. För oftast är det ju unghästarna som har snabbt rekord och lite pengar.
Tycker det var bra tänkt av Vpts.

amandahandersson
0

Självklart stängs alltid någon ute med 1.000! Det var ju inte det jag syftade på..

Men att sura på någon annan klubb när ens egna klubb gör andra saker tokigare…

Som sagt - jag tycker Påskbomben var en bra propp!

JennyBrunzell
0

Min egen uppfattning är att det ALLTID är någon som hamnar utanför när man gör lopp och jag förstår verkligen hur svårt det är för PROPPkommítén att skriva ut och göra proppar, jag tycker även att färjestads propp var väldigt bra och just i detta fall kanske dem bara ville ha ett lopp för äldre MEN…

jag förstår även Michelle i det här fallet eftersom ENDAST 2 hästar under åldersgränsen skulle kunnat passat in i loppet. Om jag hade haft en av de två hästarna skulle jag med ha kännt så. Det vore ju en annan sak om tex 12 hästar skulle blivit uteslutna från loppet. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Nitro
0

Grejen är att jag tror inte att Vpts kollade hur många som skulle bli utestängda eller inte, utan de hade redan bestämt att loppet skulle vara för enbart äldre.

amandahandersson
0

#16, självklart förstår jag att Michelle är besviken, men mobbing är det knappast?
Precis som Rebecca säjer är loppet gjort för äldre.

Teja-Bea
0

Löjligt…

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

JennyBrunzell
0

Jag har ju inte sagt att jag tycker det är mobbing? Jag sa bara att jag förstår henne till en viss del men att jag tycker proppen var bra!

amandahandersson
0

#20, jag sa inte heller att du tyckte att det var mobbing.

JennyBrunzell
0

Okej då missförstod jag ditt inlägg eftersom du antydde det till mig, men skitsamma :)

ozzkan
0

Håller me #12 o #14 Att dem ville bara ha med äldre hästar o inte unghäststjärnorna.

divansson
0

uselt

natalie_
0

men vilken diskusion!löjligt….dom kanske vill ha med äldre å lite mera ruttinerade ponnyer+att dom vill ha ett jämt lopp…JAG TYCKER INTE DETTA ÄR MOBBING!DET ÄR VÄL TYP ALLTID NÅN SOM BLIR UTESLUTEN ELR?HAR JAG FEL?

HugoBoss
0

allvarligt talat , mobbning är väl & ta i ?

wilson
0

Håller med Bea!

VeronicaP
0

Det är väl ingen mobbning är ju bara löjligt att antyda något sådant ….

Geminii
0

hur de än gör så blir alltid nån "mobbad"

juliapettersson
0

Det hade ju varit extremt konstigt om Elitloppsproppen hade varit 10.000 - 21.000:- …

Jennie_A
0

#30 Ja eller 10.000-21.600 kr, man måste ha MINST en officiell start under 2007 också :o)

Alla proppar kan inte passa alla, så enkelt är det! Hur många gånger har man inte missat pga en tusenlapp eller så….

LinnJ
0

Hur skall man kunna göra en propp så att den behagar alla? Vissa dagar har man kanon lopp och andra kanske man inte kommer ut i ett enda. Sånt ät livet och jag tror verkligen inte att någon gör proppar på det sättet för att förstöra eller utesluta andra.

Hannna
0

Om man nu haft de här loppen så att Tuffing fått vara med(elitloppet, påskbomben) skulle ju resten av travsverige klagat på att propparna var utskrivna just för Tuffing, som ju står så bra till.