Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 537 ggr
jonasjo
0

Vad tycker ni.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni är ett rimligt pris på vårat russ vi ska sälja??

Han heter Karl-Oskar F.98 rek.2.06 inspr. pengar 9.850 han är mycke travsäker vet inte när han hade ett g sist i sin rad. han har 36 starter 6-6-5 hans rad lyder 1-2-0-1-1-4 En verklig vinnar kämpe är han

Vi har satt 30.000 på han men vet att vi nog inte får det men 25.000 tycker jag han är värd.Sett dom som annonserat russ som knappt har sprungit nåt för 20-25.000.

williemarrone
0

Jag tycker då att ni borde få 25000 för honom, det är ju en kanon fin ponny som har utvecklats  hela tiden, synd att ni ska sluta.

PippiL
0

Han har ju iaf 7 år kvar att tävla. Ett rekord som inte är bland dom snabbaste, men helt ok. Inte så hiskeligt mycket pengar på sig.

Tja, mellan 20000-25000 kr. Tycker det verkar vara svårt att få över 20000 kr för ett russ som inte har gått under 2-minuter eller är välstammat. Eller om det skulle ha varit ett sto, med bra utställningsmerier.

Hans pappa är Effekt och mamma är Algunnens Pinny, inte jätte kända precis.

Hur är det med hoppmeriter, finns sådana så finns ju en marknad på ridsidan också. Där verkar hästarna kosta mer i allmänhet.

Det finns ju flera med stuterier här på forumet. Dom kan säkert svara bättre än jag. Skrattande

Men personligen skulle jag inte ge över 20000 kr.

amandahandersson
0

Jag skulle gett 25.000, helt klart!

Folk vill ju ha det för unghästar… Såg en 2.30 häst som dom ville ha för 35.000. 

20.000:- är ju vad folk är beredda att ge för en unghäst - så självklart ger man det + lite till för Karl-Oskar som har ett så pass bra rekord, mycket kvar att ge och detsutom är en jättetrevlig och fin häst!

Säjer som Fredrica, synd att ni slutar :/

PippiL
0

#3 Men med en välstammad unghäst har du ju chansen att vara med i kriteriet och derbyt. Med en äldre häst finns risker att du nått toppen på vad hästen klarar av. Dessutom så är det ju en bit kvar till under 2-minuter.

Sen finns det ju en aspekt till varför jag hellre skulle köpa en unghäst och betala mer (men för den delen inte hur mycket som helst), jag får ju starta hästen från start, ta rekordsänkningarna och förhoppningsvis segrarna som finns att plocka på vägen.

Om hästens kapacitet vet ni som säljer bäst. Om det finns kvar tidsänkning eller inte. Och som jag skrev tidigare, om det finns några meriter inom ridningen så ökar ju det också värdet. Typ hoppning, dressyr, western osv. Ju mer utbildad en häst är desto mer är den ju också värd.

Men jag skulle inte kunna köpa en häst alls, jo om den kostar några hundra… he he    det är mina föräldrar som får öppna börsen, och dom skulle aldrig ge över 20000 kr för en ponnytravare. Då skulle vi kunna köpa ett fint varmblod istället. Där finns det ju dessutom lite mer prispengar att tjäna.

Men med rätt köpare så   Flört

jonasjo
0

Karl-Oskar går inte att rida Ledsen har försökt nu länge men han är alldeles för tjurig,kan gå bra en dag om han föjer med som släp med en annan häst,och nästa dag går det inte alls. Ni ska ha tack Fredrica och Amandha för onmtanken men Evve kommer att köra Sindy i sommar iallafall.hon vill ha en ridhäst så vi kan inte ha fyra hästar då är det bättre att Ogge får komma till någon som kör honom med. kan tänka oss att vi lånar ut honom också om rätt person dyker upp men jag tycker som sagt att han är värd omkring 25.000 men vi får väl se Fundersam

Mixie
0

Många som säljer sina hästar med sämre rekord för 25000:- skickar ju ofta med massa grejer också..

//Mickan

juliapettersson
0

Först tänkte jag skriva att jag aldrig skulle ge mer än 20.000:- för en valack, men samtidigt tycker jag att priserna är för låga på våra russ. Jag menar, ska man ha en schysst D-ponny till hoppning som man får tävla med tills man är 18, får man oftast lägga ner MINST 30.000:- för att få en skaplig ostammad importerad. Så russen, som man kan ha i travet tills man är 25, är undervärderade…

jonasjo
0

#7 Ja jag tycker som du..vi söker efter en ridhäst till Evelina men priserna är ju skyhöga på dom fast dom är ostammade och höga i åldern..Så travrussen är verkligen undervärderade.

Nu är vi inte ute efter en tävlingshäst åt henne,utan en som hon kan ha som gårdshäst,men det verka va svårt att få tag i nån för rimligt pris..

ozzkan
0

Nån skrev att han hade 7 år kvar, men han kan säljas till Norge o då har han 10 år kvar, så där borde ni försöka annonsera.

PippiL
0

#8 Här finns ju en för 13000 kr. Kanske nåt, verkar ju dessutom vara tävlad i travet, både monté och sulky.

http://pic7.piczo.com/StallFustina/?g=28155513&cr=7

http://www.hastannonser.se/ finns det några, flera för 15000 kr, en för 9500 kr (men den är inte inriden Ledsen)

Kanske nåt för er?

Jlu
0

Jag håller med Amandah och Fredrika, riktigt synd att ni slutar!

jonasjo
0

Nu har vi bestämt oss att Alicia Lindqvist i Skellefte tar han denna säsong på lån och tävlar med honom,sen får vi se om Evelina kan tävla med honom nästa år om hon har det intresset då. Annars får vi väl prova sälja honom på nytt då.

Men hon ska tävla Sindy (shettisen) denna säsong iallafall, söker också en ny häst som hon kan rida som är ca 135-140 hög så om det är nån som vet av nån bra och inte allt för dyr så hör av er Glad

amandahandersson
0

#12, kul att han får fortsätta här uppe :) Alicia är ju duktig vad jag förstått :)

#4, men - med en unghäst vet du aldrig! Den kanske inte vill ett skit, och då står man där… Mina föräldrar skulle inte gett 20.000 för nått alls ;) Men just Karl-Oskar är värd 25.000 ^^

Jlu
0

Okej vad kul att Alicia ska ta honom :D! Så bra att ni inte slutar helt då! Lycka till med allt!

HugoBoss
0

#2 , Effekt gick 2,14 eller något sånt på en säsong ..

jonasjo
0

#2 Kumpan som Alicia har är också efter Effekt och hans rek är 2.04 så inte är det så dåligt heller Glad

Eufemia
0

Vi köpte Ture för 10.000 kr e.Rusch u.Mirabell o mirabell har ju lämnat Hermes2  o Mogwli o båda har ju typ vunnit Elitloppet. Ett bra pris så…

Nitro
0

Jag sålde min Plexuz för 25.000:- . han var 5 år och hade gått 2.09.
Ändå reducerade jag priset lite eftersom han bråkat i körningen ganska mycket. Jag skulle då kunna ge 30.000 för en bra russtravare.

Hannna
0

Jag vet inte riktigt, vi fick inte sålt Linella Ess för 30.000. Och hon var ett sto, dessutom ett toppstammat sådant! Alltså hade hon har ett ganska stort avelsvärde efter hon slutat tävla. Hade väl förlorat en 5 lopp i kariärren på drygt 25 försök(tror hon hade nästan 20 raka segrar från och med debuten) och gått 1.53 efter 2,5 tävlingssäsong. Hon var 7 år tror jag när vi sålde henne.

Priserna har ju gått upp lite nu, men 25.000 låter ganska mycket i mina öron för en valack som inte är någon ungdom.

FridaSimonsson
0

Carina = )

Oskar är värd ^^
jag hoppas att ni hittar en häst till evve, men vi har ju våra planer ^^