Eskilstuna 9/7 - 11/7
Vilka har tänkt att anmäla till Eskilstunas Dubbeltravshelg nästa vecka?
Jag har iallafall tänkt att anmäla mitt russ
.
(Anmälan på Söndag)

Vi får se efter söndagens äventyr på Mantorp. Går allt bra får vi anmäla från bilen på vägen hem……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag ska anmäla en ponny på söndag :) Prop 25,26 :-D

Jag ska anmäla mitt russ, men bara till Fredagen för det fanns inga passande proppar till Söndagen.
kommer med mina på fredagen, tyckte inte att det var nå bra proppar på söndagen. Kanske just därför dom valde att lägga finalen av Dubbelhelgmästaren på söndagen så folket stannar kvar, men det var synd annars hade den proppen vart kanon.

Är nog olika för alla, vad som passar deras ponnyer.. Jag hadde inga proppar på fredag för några av minna.
Jag jobbar hela juli, så ingen mer start för oss efter mantorp imorron!
#4 Det är enklare en så. Anledningen till att finalen i Sprintermästaren går på söndagen är att föra året tog det sån tid att få fram startlistorna till finalerna. Nu har funktionärerna hela lördagen på sig.
På lördagen kommer det dessutom att bli grillbufé och tävlingar mellan de olika klubbarna.
Eskilstunas dubbelhelg är ju nästan ett måste! Men tyvärr i år blir det inga lopp på söndagen för oss… så vi får se hur vi gör med lördagens fest. Man kan ju vara kvar till lördagen…
#7 Kommer det vara utställning på lördagen med?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#8 Jajjamensan!
Drop-In-utställning för ALLA raser.
Vi har anmält våra två shettisar, anländer redan på torsdagem till Eskilstuna så det blir en lååånghelg!! Knasiga båttider o fullbokade båtar ställer till det för oss gotlänningar…Vem vill åka båt 03.30 på fredagmorgon ???

#9 Korrigering! Det blir utställning, men inte för alla raser utan "bara" Shettisar och russ!
Men välkomna på Drop in-uställning! Ta med passen!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

finns den ingen hemsida som man kan gå in på för att få lite information om helgen? =D
#12 Det kommer att komma ut mer information på EPS hemsida så fort Bea hinner. Hon sitter just nu och tar emot anmälningar. Det kommer även ut lite info på SPTF´s hemsida så fort vi vet lite mer.
OBS! Boxönskemål: Ring Malena (0733-309 389) så ska hon försöka fixa till det om det går. Om ni stannar kvar över helgen meddela henne gärna det så kan ni få behålla boxarna i mån av plats. (Tävlande hästar har företräde till box)
Men lite kort:
Fredag: Första start 17.00 (Vi ska försöka få till det så att autoloppen går tidigt men samtidigt att Gotlänningarna hinner hit.
Lördag: Drop-In-utställning. Kom och anmäl dig på morgonen så visar man hästen så fort det blivit ens tur.
På kvällen blir det grillbuffé. Biljetter finns att boka under fredagens tävlingar. Roliga lekar och tävlingar har dessutom utlovats.
Söndag: Finalen i Dubbelmästaren! Vi kommer också att köra kvalen då. Ska försöka lägga loppen för Gotlänningarna så att de hinner med båten hem. 
#13 Jag kommer redan dit torsdagkväll o hem söndagkväll (båten går 23.30 så vi har ingen panik till båten precis..)

#14 vet du om alla gotlänningarna kommer ta 23,30-båten hem?
Kan vara bra att veta om ni inte har så brottom hem när vi ska lägga loppen ikväll! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#15 Vet du om det kommer ut Listor/preliminära listor ikväll?
#15 Vi kommer oxå att åka hem med 23.30 båten på söndag, tror inte att det går någon tidigare nu med nya sommarturlistan som passar
#16 De jobbar med att lägga loppordningen just nu, så det kommer inga listor förrän i morgon.
#17 Tack! Ska meddela Bea detta.
Kul att ni ska dit också Johanna! Som sagt så går det ingen båt tidigare på dagen som man kan åka hem med..endast 700:an o den tar ju inte hästtransporter..
dem som startar på Mantorp idag, gäller deras nya rekord satta idag eller gäller deras gamla rekord?
~ Anneli ~

Är det någon som vet när startlistorna kommer ut?
#20 Enligt frågor och svar på SPTF´s hemsida gäller tider satta samma dag som anmälan gått ut men kvalar man samma dag som anmälan gått ut gäller inte kvalet. Resultat fårn loppen hinner man tydligen registrera men inte kvalen. Konstigt resonemang tycker jag. Förr gällde tider och kval det som gjordes dagen INNAN anmälningsdagen.
#21 Som jag skrev tidigare så kommer listorna i morgon efter lunch.
#22 Ja man blir inte klok på något. Så du menar att de som kvalade i dag, kan inte anmäla och starta på eskilstuna??
~ Anneli ~
#23 Det var det svaret jag fick på "frågor och svar" men man borde kanske kolla upp det bättre med styrelsen då det har varit fel svar där på siten tidigare.
hej tänkte kolla om någon vet om man kan efter anmäla till kval???
väntar med späning på startlistorna
#25 Ring 0733-309 389. Är listorna inte klara så går det säkert men det finns risk för att de redan är klara.
puttar upp

Att vänta på listorna tycker jag är halva nöjet. NÄSTAN i samma klass med att vänta på tomten! 

Tejas Pirmin ska vara anmäld. men inte säkert att han kommer med.. men man kan ju alltid hoppas:)
#29 Du är rolig du, Julia. 
är så himla nyfiken nu ;)
listorna är ute
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Ett problem. SPTF har redan lagt ut dessa på sin hemsida vilken inte skall ske förrän efter att listorna har hunnit granskas. Dessa listor borde vara preliminära. Vet inte varför de ligger där redan.

http://www.sptf.nu/startlistor/100709_E.pdf Preliminära startlistor till Fredagen

http://www.sptf.nu/startlistor/100711_E.pdf Preliminära startlistor till Söndagen

jag tror det var 30 lopp va som ska tippas nu. Bäst ni alla sätter fart! Själv har jag redan tippat, ska skriva över det till bloggen bara ;D

puttar upp

någon som vet när första starten går på Fredagen och Söndagen?
PM kommer att komma ut på SPTF´s hemsida men än nästan hundra på att tävlingarna startar kl 17 på fredagen och kl 11 på söndagen. 15 lopp/ dag så det blir ett digert program för alla funktionärer.
nu ligger de riktiga listorna ute på sptf:s hemsida! :D

Har nån som ska åka dit från Gotland plats i transporten för ett snäll russ sto?
#41 vad var det som var fel i de första?:)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Fel kuskar och en ponny som var uppsatt i tre lopp.

http://www.sptf.nu/startlistor/100709_E,V2.pdf Från sptf:s hemsidag Fredagens startlistor

http://www.sptf.nu/startlistor/100711_E,v4.pdf Från sptf:s hemsida Söndagens startlistor
Någon som kan svara på om man betalar startavgift på söndagen om man går vidare till finalen?
~ Anneli ~
Finalen är ju lämpligast att betala på söndagen. Då vet man ju om man kom med eller inte. Startlistorna till finalen görs efter tävlingarnas slut.