Listorna kommer snart, lägger ut dom när dom kommer :)

Söndag mina tippningar
Lopp 3 - 3-2-1
Nummer 3 Krabat borde bli en klar vinnare, få starter, ingan galopper och bra tider.
Lopp 4 - kör själv
Lopp 5 - 12-13-10
I detta loppet tror jag det kommer handla om tilläggs hästarna. Rosengårds Haodino har gått snabbast, men tyr tyvärr ofta till galopp, därför kommer nog Antonio att ta ytterligare en seger, något som inte är ovanligt. Dessa kommer dra med sig Colette II på lasset.
Lopp 6 - 13-4-15
Även här kommer tilläggs hästerna att dominera. 13 Livia kommer jakta hela vägen och kommer avgöra tigt tillsammans med 4 Giganten, om inte distansen är en fördel för Giganten och han håller sig på benen. Ett riktigt spännande lopp. Livia kommer även att dra med sig Haribo hela vägen.
Lopp 7 - 12-10-13
Svårtippat. tror 12 Gransjöns kinder kommer avgöra, med 10 Angel bakom sig. Sedan kommer 13 Danielle som kämpat bra om Nathalie kör någon lunda som kevin.
Lopp 8 - 3-4-6
Lexius kommer ha för lång fram och kommer inte att hinna. 3 Jagga Ess kommer snabbt att ta ikapp strek hästarna och kommer leda hela vägen inn, 4 Remington kommer dock inte att göra det specielt lätt, men jag tror ändå inte han kommer vara något hot för Jagga Ess. 6 Tejas Monita blir 3:a men det blir inte långt efter om hon håller galoppen i sjack.
Lopp 9 - 12-8-6
12 Colette II kommer ta ännu en pall platts, nu blir det guld ! 8 Kaxe II blir tvåa, 6 Flingan blir troligen 3:a om ingen överaskelser dyker upp!
Lopp 10 - kör själv
Lopp 11 -5-4-3
Många ny kvallade hästar här, gör det alltid svår tippad. Tror dock att 5 Ronaldinho har mycket att bjuda på. känns på något sätt som han joggade kvalet enkelt, och nu är redo att springa lite på riktigt. senn tror jag 4 Douglas leaf kommer följa fint. 3 Lojstakolbein blir 3:a lite längre bakom dom två första, och kommer att ha med sig resten av fältet som alla kommer kämpa om priserna.
Lopp 12 - 4-14-3
4 Antonio igen ! En jätte duktig shettis som har mycket att bjuda på! 14 Linhagens Fritz har för långt fram, men jag tror ändå hon kommer få en fin andra platts, dock om han håller travet. Senn kommer 3 Tindra.
Lopp 13 - 4-3-1
4 Jagga ess jaktar 3 Remington och avgör 1 Medina har nog också något att bjuda på och går fint inn till tredje
Lopp 14 -3-10-7
Detta tar 3 Krabat enkelt. 10 Nemo II följer på fint, och sedan 7 Vivaldi
Lopp 15 - 7-2-6
Sista loppet är montèlopp, det är nog det svåraste. Jag tror nog kanske 7 Montro hinner ikapp sina 120m, 2 Kålmans Pyroman blir tvåa och 6 Abdula avsluter om den inte blir diskad.

Någon fler som vill tippa ? PUTT :-D tippa tippa tippa ^^,
Puttar upp

Puttar upp! ingen fler som vill tippa?

#7, fina tippningar! Gör gärna till Jägersros dubbeltrav också :)
Jag har en liten fråga finns det en travshop på travbanan som man kan köpa plastskydd till hjulen och slaggjord eller måste man åka in till stan??
Bidermans brukar alltid ha öppet på ponnytravdagar. Vet inte hur det ser ut på fredagen men annars kan du ju alltid ringa och fråga på Bidermans. Googla fram deras hemsida så kan du ringa dem. Sen vet kanske Bea. Det är hon som gör programmen.

Bidermans på travet har tyvärr stängt på fredagen. Men deras vanliga shop har öppet till kl. 18.00 på fredag. Denna shop ligger i Folkesta köpcentrum längs med E20, strax norr om Eskilstuna.
På söndag har Bidermans öppet på travet också.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Fredag
lopp1: kör flashlight
lopp2: Dumle Ess - Bonjoda - Eskil Viking
Lopp3: Grann - Kålmans Primavara - Kålmans Polar Jr
Lopp4: Stormtösen - Luffsan - Linghagens Fritz
Lopp5: Giganten - Dar´s Golf - Tycho
Lopp6: Chestnut Fire - Alcatraz - Mermax
Lopp7: Remington - Tysse - Kålmans Polar Jr
Lopp8: Mad Max - Nemo II - Hamres L.Hiawatha
Lopp9: Ripadals Rosita - Tejas Zorrina Pi - Sus Baileys
Lopp10: Dinny - Suspingla - Fax
Lopp11: Jecson - Haribo - Kålmans Primavara
Lopp12: Kaxe II - Smedens Maxell - Trolleby Melon
lopp13: egen häst
Lopp 14: Dinny - Dumle Ess - Josephine
Lopp15: Gambra - Triumph - Ekslätts Queen
02:50 och jag tippar söndagen imorgon.. /yawn
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Jätteroligt att ni tippar. Men varför tippar ni inte era egna lopp? Självklart villman att det ska gå bra för sin egen ponny ´men ofta vet manju en hel del om sina konkurenter. Jag skulle tycka det vore roligt om ni även tippade era egne lopp. En tippning är ju bara en gissning, Och hur det sedan går i loppen är ju en helt annan sak.
# jag har inte tippat mina lopp, för andra har inte gjort det. känns som att man tror så himla mycket på sin egen häst då. aja
lopp1: Flashlight körde jag i intervaller igår, han springer riktigt bra men det är hemma. på banan brukar han vara mer fokuserad.
Tejas Zorrina PI tar nog hem detta
Lopp13: Conrad KAN om han bara tar fram kämpeglöden igen!:) sätter på helstängt denna gång, ny kusk, får se hur det går :)
Doggelito vinner före Alcatraz
* otydlig bild, men flash och jag på en simtur :)
#14 Bra att du tippat dina egna lopp. Klart att du ska tro på din häst men man kan ju ändå se hur den ligger till om man jämför med andra. Det är ju bara en tippning. Inget löfte.
Jag kan berätta att denna gång har Jonas Ahlblom tippat i programmen. Jag tycker han är en suverän tippare då han alltid är väldigt väl uppdaterad. Han tippar naturligtvis även sina egna lopp. Och trots att han är påläst och duktig så blir det ju inte alltid som han tror. Det är ju det som är så roligt med tippning.
Söndagen
Lopp3: Krabat - Lacki Lucas - Twan v.Beerze
lopp4: Kålmans Pyroman - Carnalit - Österängens Frazer
Lopp5: Antonio - Colette II - Rosenbergs Haodino
lopp6: Giganten
Lopp7: Danielle - Angel - Luffsan
Lopp8: Zlatan Nick - Lexius - Celine
Lopp9: Colette II - Kaxe II - Amiral
Lopp10: Borgh - Abdulla - Livia
Lopp11: Viva - Limpar Kl - Wiolina
Lopp12: Antonio - Franciska Theresa - Luffsan
Lopp13: Zlatan Nick - Remington - Jagga Ess
lopp14: Vivaldi - Flingan - Nordanåkers Fogg
Lopp15: Abdulla - Montro - Kålmans Pyroman

Tippar fredagen :)
Lopp 1: Montecillo - Tejas zorrina pi - Dubb
Lopp 2: Dumle ess - Bonjoda - Tsara
Lopp 3: Kålmans polar J:R - Celtic - Grann
Lopp 4: Stormtösen - Linhagens fritz - Luffsan
Lopp 5: Giganten - Tycho - Sorn
Lopp 6: Mermax - Alcatraz - Lill lucky
Lopp 7: Kålmans polar J:R - Petro - Jagga ess
Lopp 8: Mad max - Nemo II - Tjängvide fridolf
Lopp 9: Sus baileys - Kastanj - Tejas pirmin
Lopp 10: Douglas leaf - Stitch - Suspingla
Lopp 11: Sorn - Telis priloma - Jecson'
Lopp 12: Smedens Maxell - Tjängvide fridolf - Emmeros bambi
Lopp 13: Säbys brummelisa - Månstorps harmoni - Nallebo sir
Lopp 14: Dinny - Tanaka - Dumle ess
Lopp 15 Kör själv.

Här kommer mina russtippningar till fredagen:
Lopp 1
Kumara ser ut att springa långt ifrån max i sina lopp, kan säkert sänka en hel del. Flashlight har tidigare i år gått som tåget, men verkade inte riktigt lika taggad i de senaste starterna, formen? Diggiloo är segersugen efter en hel bunt med 2:or i år, finns nog där framme.
Diggiloo - Flashlight - Kumara
Lopp 2
Dumle Ess tror jag kan gå ca. 15 sek snabbare än vad rekordet säger. Dock ung och orutinerad och inget givet kort bara för att farten finns. Tejas Pi-Yarin är en trogen kämpe som alltid gör jämna lopp, finns där framme och pressar. Bonjoda jagar från 100m tillägg.
Dumle Ess / Tejas Pi-Yarin - Bonjoda - Kastanj
Lopp 3
Supersprinten på 1140 m kommer att stå mellan Grann och Kålmans Polar J:r. Båda verkar dock galoppbenägna och det är inget man får syssla med på en så här kort distans. Haribo har två raka travloppssegrar, kan han gå fortare än 56?
Kålmans Polar J:r - Grann - Haribo
Lopp 5
Giganten med sina 7/8 segrar får stå som favorit, frågan är om han är bottnad eller finns det mer att ta? Har dock glopperat i tidigare autostarter. Dar's Golf gjorde ett bra autolopp senaste gången och vann ganska avstannande. Tycho tror jag kan gå en bra bit under två minuter, men verkar ganska hetsig och har galopperna emot sig. Och hur fort kan Abdulla gå?
Giganten - Dar's Golf - Tycho
Lopp 7
Kapable Remington är tillbaka - kan han sänka mer? Petro har hittat formen med Bea, vill vara med där framme. Krävs nog rekordsänkning här för att hålla undan från snabbingarna Tejas Monita och Jagga Ess.
Jagga Ess - Tejas Monita - Remington
Lopp 9
Tunt startfält på detta Dubbelmästar-försök. Här hoppas jag på att Sus Baileys tar sin första seger - segerlös på 32 starter och rekord 05 är hon värd det. Närmast sörjande Ripadals Rosita och Kastanj.
Sus Baileys - Kastanj - Ripadals Rosita
Lopp 10
Douglas Leaf har den stam jag skulle söka efter om jag köpte ny unghäst. Snabb kvaltid och vinner det här. Från tillägg kämpar Brianna och Suspingla.
Douglas Leaf - Brianna - Suspingla
Lopp 11
Spännande lopp där vi hittar vinnaren på 1700. Ljungens Rappe med Camilla i sulkyn kan bli farlig. Haribo som verkar ha fin form. Sorn är jämn och verkar pålitlig. Men blågul rosett kammar Kålmans Primavara hem som inte vunnit på länge och ångar på från start till mål
Kålmans Primavara - Haribo - Ljungens Rappe
Lopp 14
Kul med montélopp som utestänger de snabbare hästarna så den långsammare klassen får chansen! Dinny verkar vara i form och kan enligt tränaren gå snabbare. Dumle Ess debuterar i monté, hinner han ta in sina 80m på Missy? Outsider Oliver Pascal med Elin på ryggen.
Dinny - Dumle Ess - Missy
#13 håller med dig, visserligen brukar jag bara nämna de hästar jag tror kommer vara med där framme i de lopp jag kör och inte tippa ordningsföljden och jag nämner inte mina hästar om jag ser att dom inte har chans på pappret, precis som om man tippar ett lopp man ej ska köra själv.
Tippar Fredagens russlopp då jag inte är på plats på Söndagen..
Lopp 1
Många fina ponnyer, bakhästarna tjänar ju hyggligt på intervallen men samtidigt finns det hästar långt fram som jag vet kan sänka. Kumara har sänkt i var start och än är inte toppen nådd, han sitter snart i ledningen men får snabbt sällskap av Råg. Raksha som kommer snabbt från tillägg, även Tejas Pirmin har jag hört ryktas tränar bra liksom Flashlight.
Råg. Raksha - Flashlight - Kumara
Lopp 2
Andra delen av det delade loppet, ser jämnt ut på förhand. Josephine lär köras på säkerhet här då hon även ska gå ett montélopp senare, Carnalit imponerade på mig sist på valla och har nog mycket sparat. Dumle Ess är en mycket kapabel häst om han väljer rätt gångart. Tejas Pi-Yarin har gått jämna tider och kan nog även han mer än vad rekordet visar, liksom Bonjoda.
tippar inte ordningsföljden då jag själv kör i loppet
Lopp 3
Ett lopp med få hästar och endast ett varv ska köras. Celtic har sänkt i år och kan nog sänka mer om det skulle behövas, Haribo likaså. En travande Grann är absolut med där framme. Kål. Polar JR är loppets snabbaste häst vilket gör det givet att nämna honom.
Men det bästa av allt är att man kan köra hur fort man vill utan att det påverkar rekordet, ska bli spännande att köra.
Lopp 5
Ett riktigt jämnt lopp. Detta ska bli kul att se!
Giganten måste man nämna, men tror inte att det kommer sluta med seger här. Tycho kan, om han väljer rätt gångart. Abdulla kan säkert gå bra mycket snabbare även han, men med två disk i raden får hon köra lugnt här. En travande Dar's Golf är svårslagen, han avslutade sylvasst senast efter två jättegalopper.
Dar's Golf - Tycho - Sorn
Lopp 7
Petro och Bea börjar hitta varandra nu och 50-gränsen är nära. Remington chockade mig senast när han tog en dubbel på Mp och krossade sitt eget rekord. Kan han göra om det så kan han säkert även gå snabbare. Tejas Monita såg fin ut i Elitracet men galopper hindrade henne den gången, travar hon här är on definitivt med där framme. Jagga Ess Verkar tycka om Eskilstuna och gick riktigt bra förra året, men nu står han på autorekordet och kan ha svårt att ta sig fram.
Tejas Monita - Jagga Ess - Remington
Lopp 9
Ett lite klent startfält, vilket gör det lite tråkigt. Men Sus Baileys tjänar på intervallen och vinner före Tejas Pirmin och Kastanj.
Lopp 10
Ett lopp som är som gjort för Brianna, trots tilläggen. Hon hade gått en fin tid senast om hon inte hade hoppat vid mål. Efter henne hänger Dinny med som man ser är en kapabel häst och kommer bli bra när hon fattar vad som gäller. Även Suspingla smyger med där bakom.
Brianna - Dinny - Suspingla
Lopp 11
Sorn sitter snart i täten, men uppvaktas sedan av Haribo som gått riktigt bra i år, han tar hem detta. Bakom dessa Försöker Kål. Primavara, Ljungens Rappe och Celtic plocka in sina tillägg.
Haribo - Sorn - Celtic
Lopp 14
Vi avslutar kvällen med ett montélopp. Några har gått under sadel tidigare, några inte. Missy gjorde ett bra montélopp senast på valla och kommer vara med där framme, liksom Tejas Jarita som denna gång har Malena på ryggen. Längre bak hittar vi Dinny som säkert kan gå snabbt om hon håller bena i styr. Längst bak hittar vi halvbrorsorna Oliver Pascal och Dumle Ess, Oliver kan nog gå bra med Elin på ryggen. Dumle debuterar i monté och håller han sig till rätt gångart kommer han vara med där framme.
Fredagens tippningar. Jag är inte så bra på att tippa men här är i alla fall ett försök.
lopp 1: 11-7-2
lopp 2: 9-11-7
lopp 3: 5-6-3
lopp 4: 5-6-2
lopp 5: 7-5-4
lopp 6: 4-5-6
lopp 7: 7-5-3
lopp 8: 2-3-5
lopp 9: 4-2-5
lopp 10: 2-11-10
lopp 11: 2-8-10
lopp 12: 5-7-2
lopp 13: 8-3-1
lopp 14: 7-1-6
lopp 15: 1-13-11
Söndagens tippningar. Gör ett försök där med..
lopp 3 : 3-1-2
lopp 4: 3-6-12
lopp 5: 12-10-13
lopp 6: 4-6-12
lopp 7: 13-12-10
lopp 8: 9-3-7
lopp 9: 12-8-5
lopp 10: 15-13-11
lopp 11: 5-4-6
lopp 12: 4-15-13
lopp 13: 6-3-4
lopp 14: 3-10-13
lopp15: 7-6-3
Fredagen
Lopp 1: Så Charmig JSA - Dubb - Tejas Zorrina Pi
Lopp 2: Tanaka - Dumle Ess - Carnalit
Lopp 3: Grann - Kålmans Polar J:r - Haribo
Lopp 4: Luffsan - Stormtösen - Klöwer Nyx
Lopp 5: Giganten - Tycho - Dar's Golf
Lopp 6: Lightening - Alcatraz - Mermax
Lopp 7: Remington - Jagga Ess - Tysse
Lopp 8: Hamres L.Hiatwata - Mad Max - Nemo II
Lopp 9: Sus Baileys - Tejas Zorrina Pi - Kastanj
Lopp 10: Douglas Leaf - Stitch - Dinny
Lopp 11: Haribo - Celtic - Kålmans Primavara
Lopp 12: Emmeros Bambi - Chestnut Fire - Kaxe II
Lopp 13: Doggelito - Tindra - Mermax
Lopp 14: Dumle Ess - Dinny - Tanaka
Söndagen:
Lopp 3: Ekslätts Queen - Trojans Demon - Linus-Ida
Lopp 4: Carnalit - Kålmans Pyroman - Suspingla
Lopp 5: Antonio - Gambra - Fuga
Lopp 6: Giganten - Livia - Eskil Viking
Lopp 7: Danielle - Angel - Gransjöns Kinder
Lopp 8: Lexius - Celine - Remington
Lopp 9: Kaxe II - Flingan - Colette II
Lopp 10: Eskil Viking - Livia - Kanstanj
Lopp 11: Douglas Leaf - LojstaKobelin - Viva
Lopp 12: Antonio - Tindra - Luffsan
Lopp 13: Remington - Jagga Ess - Zlatan Nick
Lopp 14: Krabat - Nemo II - Flingan
Lopp 15: Montro - Tanaka - Kålmans Pyroman

Kul att du tror på Borgh :)

kul att nån tror på pirmin:) han som inte startat sen 08..!!
Fina tippningar kommer i programmet! :D
#25 De allra bästa!!!
Ärligt talat gillar vi dina tippningar skarpt. Alltid påläst och har bra funderngar kring hästarna. dessutom skriver du mycket i dina tippningar. Det gillas här i alla fall.

Jag tycker att fler banor borde ha tippningar i sina program.
Vad jag har sett så är det 4 banor som har det: Eskilstuna, Mantorp, Örebro och Lindesberg.
Jag tycker att fler banor borde börja med det

Min påbörjade tippning ;) ;; Har inte så mkt koll på dem neröver!
Lopp 1; 2-1- 6/10
2an har förbättrat tiden för varje start och har nog mer att ge så han kommer nog vara där framme och slåss! 1an har bara gjort 3 starter iår med tiderna ganska nära recordet, denna gång kanske det blir spets från början till slut? Tredje platsen är svårare men tror att 6an o 10an kommer vara där framme! 10an gjorde en bra start på året men 6an har slagit record och kommer nog vara en av dem främmre!
Lopp 2; 4-3-7
4an har gjort många fina presentationer iår o här gör nog ekipaget ett tillt! Därefter kommer 3an och 7an slåss om dem övriga platserna men tror att 3an har mer att ge och kommer placera sig som 2a
Lopp 3; 5-6
I detta lopp kan vad som helst hända men jag tror att Kålmans polar tar det med Grann aldeles i nacken! sen blir det tufft;;'
Lopp 4; 2-3-1
2an och 3an är dem som kommer kämpa på upploppet och sedan därefter tror jag att ettan har mkt att ge och kommer visa sig där framme!
Kom på att jag jobbar imorrn så ska sova ^^

#25 Vi som inte kommer få se programmet då????
#27 och solvalla
Programmet kan väl läggas ut här som en pdf-fil?

#31 Tycker jag med ! :-)
Kul att det är flera som tippar :)
Tack! Men jag var tvungen att korta ner lite så det får plats i programmet. :)
Ses senare idag!
#31 Det skulle jag gärna göra men Bea har skrivit varje enskild sida som en bild i jpg format vilket skulle innebära att jag var tvungen att göra 28 (!!!) inlägg med bifogade bilder. Att göra det hinner jag inte då det finns en hel del kvar att göra inför tävlingarna. Så tyvärr!