Tippa Årjängs Lilla 2010
Jag tror:
13-12-1
Super Busen-Karamellen-Jidde Japp
Vad tror du?
tror att tilläggshästarna längst bak kan få lite svårt flera st där framme som "kan" gå under 2 min,
Har egen häst med, men tror nog att antingen Celsius eller Smedens Regent vinner:) Tror de blir en jernbergare på hemma plan:D tror iaf att den som kommer vinna måste gå under sitt rekord:)
putt

Tror inte tilläggs hästarna har chans tyvärr. sprint, och föör mycket tillägg… Smedens Regent har finast lopp tycker jag och Caramel Kungen.:)
Blev väldig fundersam när jag såg startlistan. I reglerna för fri hcp står det bland annat halvrad ej tillåten ändå är 2 hästar med på halvrad.

Det gäller väl ändå bara stor häst? iallafall gäller det tydligen inte här då det endast ger företräde till start om man inte har halvrad.
Jag har då alltid trott att halvrad har varit otillåtet..
**
För fri handicap gäller:
**
?? Ej ostartade hästar
?? Ej halvrad
?? Fullföljt minst 1 officiellt lopp de senaste 6 veckorna
?? Anmälan dagen före ordinarie anmälan och startlista (inkl ev reserver) presenteras så snart som möjligt
på www.sptf.nu
?? Strykning skall ske före ordinarie anmälningstids utgång om handicapen inte accepteras
Det står i proppen på ponnysektionen
vid fri hcp gäller:
halvrad EJ tillåten
gdk start senaste 6 v osv…
#8 Blir dom med halvrad tvångsstrukna?
#9 ingen aning borde bli så SPTF får ta itu med det på måndag i så fall men det är ju konstigt att de kom igenom, först skulle så klart anmälaren haft koll på det men ok om de missade men att den som gjorde handicapen inte reagerade är konstigt
Hur ska SPTF upptäcka det om dom inte ens upptäckte det första gången?

#11 Jag vet att ett påpekande är skickat till klubben. Så någon form av klargörande kommer troligtvis på måndag.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Vill minnas att de har varit toto i detta löp övriga år, är det så även detta år?
de h'r loppet har vä'l inte vart på många år? om de ens har vart? sen tror ja att detta loppet kommer att gå på förrmiddagen n ågra timmar innan travet ens börjar.. tråkigt men tror de, förra året hade vi klubbtävling (årjängs lilla) och de gick kl 10
Det gick för 2 år sedan sist tror jag
okey har vart på årjängs v75 (bor i årjäng)dag i minst 6-7 år har då aldrig sett nå ponnylopp på lördagen.. men ja kan ha fel:)
Någon som vet rätt svar? :D Är helt säker på att ja såg ett ponnylopp den stordagen 2006 eller 2007 kanske det var
De åren de har vart ponnylopp har det gått på Lördagen, Smeden har tex vart med några år och startade då på lördagen.
2006 2007 kan de kanske har vart men inte efter de:D de e ja rätt säker på :) finns inte med ¨på 09 och inte heller 08 på sptfs hemsida sen finns de inte resultat längre bak:)
2007 vann Skärmnäs Pigall
oki då har dom haft uppehåll i tre år:) men för att svara på frågan så e ju nästan 100 på att de inte kommer vara nått totospel:) tror tyvärr loppet går på förrmiddagen..
Hur gick det för de hästarna med halvrad?

#22 Tvångsstrukna……
Jerker Klang,
Fy vad tråkigt när sånt inträffar

Det var klubbtävling förra året "årjängs lilla". :-) Arnold vann då.
Tycker det är dåligt att det inte stog i proppen eller att personen som tar imot anmälningar säger till om att det inte var tillåtet med halvrad. Karamellen startade montè 10 juli , och hadde vi vist att vi inte fick starta i årjängs lilla så hadde vi strukit honom från montèloppet. Väldigt synd. :/

#26 Det är tränarens ansvar att ha koll på reglerna. anmälningsmotagaren har ingen möjlighet att hålla koll på det när du anmäler. Iof kanske man kan tycka att handicappern skall ha koll på detta men det är väldigt bråttom när prel listan skall ut….
Man kan inte gärna skriva hela reglementet i proppen, det är ju en regel som gäller i alla fri hcplopp om inget annat anges.
Sådant här händer inom stortravet oxå. En ammatörtränare startade för ett tag sedani ett fri hcp lopp. Hennes häst vann loppet och först senare uppdagades att hon startat i Norge under "förbudsperioden". Fick betala tillbaka förstapriset (vill minnas att det var ca 70 000), täcke och pokal…..
Jerker Klang,
Men det är väl inte så svårt att skriva "Ej halvrad" i propositionen?
Nu gör vi något roligare istället……nämligen tippar.
Nu när Karamellen inte är med så tror jag:
Super Busen-Jidde Japp-Caramel Kungen
#29 Bra initiativ! Jag kör själv, men ja anser att Jidde Japp-Celcius-Maximillian III är värst emot

Maximilian III har en fantastisk fart när allt stämmer, han blir farlig. Jidde Japp har ju verkligen fått till det i år och har säkert några växlar till. Nypon II är jag själv djupt imponerad av och det vore kul om han kunde få bryta andraplatsernas förbannelse och vinna. Jag tror det blir ett jämt och spännande lopp.
Jerker Klang,
putt:)