Tippa Åby 18/7
I brist på annat så försöker jag mig på att tippa loppen på Åby i helgen. Tippar bara russloppen, har inte så bra koll på shettisarna 
Lopp 3.
1.Axtorps Basilika 2.Pejnarve Tindra 3.Simson
Lopp 5.
1.Kaffi 2.Ripadals Cindy 3.Pikant
Lopp 6.
HEJA ISAK OCH KIWAN!! 
Lopp 8.
Har häst med i loppet men försöker mig på att tippa ändå.
1.Carmilla 2.Romans 3.Marimo
Lopp 10.
1.Skott´s Dooleys 2. Fiffilura 3. Polgara Dar
Lopp 11.
HEJA ISAK OCH KIWAN!! 

Kör på en tippning här med;
lopp 1 : 3 - 7 - 1
lopp 2: 8 - 5 - 1
lopp 3: 8 - 4 - 7
lopp 4: 1 - 5 - 3
lopp 5: 8 - 5 - 2
lopp 6: 6 - 3 - 8
lopp 7: 6 - 3 - 1
lopp 8: deltar själv
lopp 9: 3 - 2 - 1
lopp 10: 2 - 1 - 5
lopp 11: 5 - 1 - 11
Hoppas det blir en riktigt bra tävlingsdag! :)

Här kommer en tippning:
Lopp 1: Emmeros Dansa
Lopp 2: Emmeros Chansa
Lopp 3: Axtorps Basilika
Lopp 4: Polia
Lopp 5: Kaffi
Lopp 6: Emmeros Charley Boy
Lopp 7: Ellens Bacardi, eller, emmeros Bonnie
lopp 8: Romans eller Carmilla
Lopp 9: Kör själv
Lopp 10: Skotts Dooleys
Lopp 11: Hilda II

Ska försöka tippa.
Lopp 1: 2-1-6
Lopp 2: 1-2-8
Lopp 3: 7-5-8
Lopp 4: 5-6-3
Lopp 5: kör själv
Lopp 6: 3-1-4
Lopp 7: 1-6-2
Lopp 8: 5-3-1
Lopp 9: 3-5-2
Lopp 10: 4-5-6
Lopp 11: 1-8-11

Vet någon om man kan värma mellan loppen??
Jag ska ta kort mellan lopp 1-5 jag kanske hinner ta kort på lopp 6 också, är det någon häst som jag ska ta kort på??
#4 fota gärna polia lopp4 nr1 :)

okeej ;) Det blir ju lite extra kul eftersom att vi ägde henne innan (:

fota gärna Trollslända häst nummer 2 lopp 8 & Glorias Lucern häst nummer 2 lopp 5 & häst nummer 1 lopp 10 :)

Hinner tyvärr inte ta kort på trollslända då jag startar i lopp 9 men jag tar gärna kort på glorias lucern (:

Ta gärna på Pikant lopp 5 nr 3. :) jag kan ta kort på loppen 6-11 om nån vill ha :).
#9 fota gärna bårarps braveheart lopp11 nr6 :)

gärna axtorps basilika i lopp 3 :)

#9 Du får jättegärna ta hur många bilder som helst på:
Nr 6 i lopp 9 Klöwer Nefele, nummer skylten är ljusgrön (: Jag tar självklart kort på Pikant (:

Lopp fyra är polia solklar bara vinner,jag kör i lopp 7 Stc loppet. tror ja kommer 3 Han är mycket starkare i år han kan mycket väl vinna ochså,lopp 11 samma häst (Gnistans magic future) ska han bara vinna har varit borta på grund av skada ett tag men det här ska han ta hem är en riktig springare men i år ska han få visa det!!!! lopp 5 tror jag PIKANT har bra chans men maria sjunessons häst CINDY tror jag har bra chans, men turbo B har haft otur de sista starterna

*Knuff* Ingen som vill tippa eller få lite extra kort på sin pålle??? (;
# 14 - Du får gärna fota nr 3 i lopp 3 :)

Jag vill gärna få bilder på Marimo! Lopp 8, Nr 5!

Ta gärna kort Gnistans magic future i lopp 11 nr 4

Så nu har jag skrivit ner på en gladd lapp vilka som vill ha kort på sin hästar så jag inte glömmer nån :P. Nån mer så säg till :)
ni får gärna fota mina :)
Lopp 1: Aria
Lopp 2: Maja
Lopp 4: Aria
Lopp 6: Maja
Lopp 7: Roshems Lord
Lopp 11: Roshems Lord
ni får gärna fota mina :)
Lopp 1: Aria
Lopp 2: Maja
Lopp 4: Aria
Lopp 6: Maja
Lopp 7: Roshems Lord
Lopp 11: Roshems Lord

#9 ta gärna kort på lopp 8 häst nummer 2 - Trollslända & lopp 10 häst nummer 1 Glorias Lucern :D

Vet någon om man kan värma mellan loppen?? (:

#Ja blir ingen paus så värmning på banan är tillåtet mellan loppen, bara man inte stör prisutdelningen som pågår.

#23 Tack för infon :D

Fota gärna i lopp 4 nummer 3 slättens ajax och i lopp 7 nummer 3 där med slättens ajax :D

japp :)

Ta gärna kort på Klöwer Nefele Lopp 9 nr 6 Nummerskylten är ljusgrön ):

ska bli :)

fota gärna mina:
lopp 2: nr 6 Benjamin S
lopp 6: nr 7 Benjamin S
lopp 11: nr 7 olinda

#29 Kul att se dig på banan igen.

#30 :D kul att vara tillbaks :)
No får gärna fota farmens laser lopp 3 röd 6 & lopp 10 Rosa 3
även telis jakiita lopp 2 blå 3 & lopp 6 svart 4
//Julia (;

Fota gärna Limerick, lopp 3 nr 1 och Rain II, lopp 5 nr 1 och lopp 10 nr 6

Många värmer på sandbanan med!

Inga fler som vill tippa? :D

Lopp1; 1-2-3 out; 6
Lopp 2; 5-6-8 out; 2
Lopp 3; 7-8-9 out; 5
Lopp 4; 6-5-7 out; 4
Lopp 5 Lisa kör
Lopp 6; 1-3-5 out; 4
Lopp 7 ; 6-1-2 out; 4
Lopp 8 ; 6-3-4 out; 2
Lopp 9 Linus kör
Lopp 10; 4-2-1 out; 3
Lycka till alla så ses vi söndag!!

Glömde ett lopp
Lopp 11; 8-1-9 out; 5

hej
de vore jätte snällt med kort på kiddie lopp 1 nr 8 och ito lopp 4 nr 7.
tack på förhand//sandra
Fota gärna Halvar i lopp 5 nr 5:)

Lopp 1: Aria, Neptan, Ascot II
Kommentar: Aria står på start och kan sticka i väg. Då blir det inte så lätt att hinna ikapp. Passa er dock för Neptan, vann senast och ingen tidtagning. Det betyder att där kan finnas mycket sänkning. Ascot vann också senast och kan ha goda chanser. Dock står både Aria och Neptan bättre på det.
Lopp 2: Maja, Telis Jakiita, Benjamin S
Kommentar: Detta kan bli ett svårtippat lopp men jag tror ändå att Sylvander inte åker till Åby och ställer sig start om de inte tror de han vinstchans. Därför tror jag på Maja här. En rysare är Telis Jakiita som vann senaste starten på Åby. Sedan har det inte gått riktig lika bra men gjorde en kanoninsats på Jägersro. Efter ett sabbatsår, eller nja inte riktig ett helt år men nästan, gör Isabella Sjöberg Comeback! Hon går ut med sin storebrors namne Benjamin S och det gick bra i kvalet. Värt att följa med spänning.
Lopp 3: Har häst i loppet.
Kommentar: Jag tror vi ska hålla koll på Pejnarve Tindra, Axtorps Basilika, Famens Laser och Fifilura. Ingen rangordning.
Lopp 4: Ascot II, Aria, Ito
Kommentar: Frågan är om Polia står kanon inne eller om hon skänkt för att gå ut. Jag vet faktisk inte. Finns det inte bättre proppar för nykvalade. Å andra sina kanske det är en kanon. Men jag tror ändå på Ascot II här som vinner knapp framför Aria. Aria är inte startade bakifrån såvitt jag vet och det är ett minus. Jag tror Ito kan få en bra draghjälp av Askot II.
Lopp 5: Kaffi, Tejas Musseron, Halvar
Kommentar: Jag tror på Kaffi här. En kanonhäst som gjort mycket bra i sin karriär. Jag tror att stockholmshästen Tejas Musseron är ett vasst motbud och Halvar är inte halvdan så jag räknar inte bort honom heller.
Lopp 6: Månstorps Kiwi, Dalsgårds Joker, Maja
Kommentar: Jag hejar på Isak här och det ser bra ut. Jag är osäker på om Maja är bra på att jaga. Finns risk för övertändning och diskning. Dalsgårds Joker kan hänga med Kiwi och får åka snålskjuts.
Lopp 7: Ellens Barcardi, Roshems Lord, Emmeros Bonnie
Kommentar: Här avgörs det mellan Roshems Lord som tyvärr inte skött sig men som har mycket spring i benen och Ellen Barcardi. Som grädde på moset finns även Emmeros Bonnie i fältet och hon kan man inte heller räkna bort.
Lopp 8: Har häst.
Kommentar: Spännande lopp. Det var inte våran förstapropp direkt men har man anmält så. Jag har för mig att Marimo är vass i ledningen men han måste jobba sig dit också. Han är dock inte heller helt borta i denna proppen. Även Romans och Carmilla har fina rader.
Lopp 9: Emmeros Ina Scot, Tuffs, Amorillo Doll
Kommentar: Jag tror det blir "mellanskiktet" som går bäst här
Lopp 10: Skotts Dollys, Jo minsann, Polgara Dar
Kommentar: Doolys har verkligen lossnat nu. På Jägersro vann han inte mindre än två liknande lopp. Jag tror att den lille Skottekopian plockar sin tredje raka här. Jo minsann har sänkt varje start och är värsta motbudet, men måste plocka in 40 meter på Doolys. Polgara dar är framme hela tiden så jag tror det är snart dags för ett genombrott.
Lopp 11: Otso, Neptan, Olinda
Kommentar: Otso fick ett lite fult D i raden på Halmstad. Här är dock chansen att slipa lite på raden och återskapa trenden. Neptan står inte heller dåligt på det så kan mycket väl ha en bra chans här. Sedan håller jag såklart på Olinda och återvändande stjänkusken Isabell Sjöberg. Missa inte heller Roshems Lord, Månstorps Kiwi och Hilda II som också är superfina djur, med kuskar, fast de kallar jag inte djur. Inte idag i alla fall,.
Lycka till alla!

Vad glada vi blev nu!!! 
Det är alltid så roligt att läsa dina tippningar! Ses imorgon
/ Kima & Anne