Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: annonser
Läst 1284 ggr
amandahandersson
0

Två superfina valacker till salu

Hästverksamheten börjar lida mot sitt slut och därför är nu Norrskenets Jupiter och Zolero till salu.

Norrskenets Jupiter "Juppe" är en shettisvalack född -98. Han är e. Furunäs Porfyr, u. Billas Viva, ue. Dulex och har tävlat ponnytrav (rek. 2.35,6, 19.275:-). Förra säsongen (2009) tävlade han ytterst lite och prestarade inte på topp pga kuskens ointresse, men har en riktig vinnarskalle och gör alltid sitt bästa!
Juppe är helt okomplicerad i all hantering och en riktig ängel som alla i familjen älskar. Han är snäll att köra och rida, han är dock inte så mycket riden. Shettis som han är så gör han sällan mer än vad kusken begär, men det räcker med att prata lite glatt med honom så är han med på noterna!

Zolero "Zolle" är en russvalack född -99. Han är e. Niklas II, u. Cazzandra, ue. Axel. Zolle har också tävlat ponnytrav, dock ytterst sparsamt startad - 14 starter och rek. 2.15,4 och ca. 4.500:-. Gjorde endast en start 2009, blev då diskad (mitt fel) men var 2:a lunkandes i mål några tiondelar under rekordtiden, och hade då endast ett snabbjobb i kroppen.
Zolle är otroligt snäll både all hantering, körning och ridning. Just nu är han utlånad till en familj där han gått som ridhäst åt några barn sedan september, och dom är otroligt nöjda med honom och fascinerade över hans lugn och tålamod.

Båda två är regelbundet skodda, vaccinerade och fungerar bra med andra hästar (ingen av dem är typen som är höga i rang)

Juppe och Zolle har vart i familjens ägo sedan april-maj 2003 och är mina första hästar. De är riktiga bästa kompisar, och jag ser gärna att de får fortsätta vara tillsammans. Tillsammans säljer vi dem till ett riktigt bra pris! Kan också säljas separat till antingen ponnytrav eller som barnhäst/sällskapshäst (dock aktiv sällskapshäst - de ska inte samla damm och bli feta i någon hage). Hemmet är viktigare än priset, mina prinsar förtjänar ett bra hem med mycket kärlek!

Vid intresse, kontakta mig!
Amandah Andersson, 073-8190428
anderssonamandah@hotmail.com

amandahandersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zolero i maj 2008, på väg mot seger på Solänget. Lite vinterpäls kvar!

amandahandersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Norrskenets Jupiter i juli 2008, när han vinner under Östersunds dubbeltrav.

amandahandersson
0

Kan ju fylla i… Juppe är inte i form just nu, men jag ska börja köra igång honom nu när jag fått sommarlov. Zolle är ju då som sagt utlånad och hålls igång där.

JoSsAn1997
0

vart finns dom?

JoSsAn1997
0

vart finns dom?

stallnysater
0

I Boden-trakten antar jag….

Superfina hästar AmandahGlad

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

amandahandersson
0

#4, ja, Juppe står 5 kilometer innan Boden. Zolle står just nu utanför Älvsbyn, ca. 6-7 mil från Boden.

amandahandersson
0

Kommer att ha en himla massa utrustning över också.. En del kan komma att följa med!

amandahandersson
0

Puttar!

extra
0

Blev lite intresserad av Jupiter men vi får se. Brorsan ska nog få en ponny snart.

amandahandersson
0

#10, Okey, bara att du hör av dig om han kan vara något! Finns fortfarande kvar :)

amandahandersson
0

Puttar upp mina fina herrar :)