dopingen...
vad hände med hästen som var dopad?????
skulle vara intressant och veta vad som hände… det andra året när en häst blev dopad pratade alla om det..
hallååå?`?????
det verkar inte ha hänt nånting alls. tränaren till dopade hästen tävlar vidare som vanligt. sist det var ett dopingfall så blev den tränaren avstängd ett år från ponnytravet. vet inte om reglerna är olika .
# 1 + # 2 Tycker inte att den här tråden skall innehålla en massa antaganden, det är bättre att ni frågar någon som verkligen vet, er klubbstyrelse exempelvis!
För att få slut på ev. antaganden och rykten vill jag meddela att ärendet är utrett av ST och ligger nu på ST:s ansvarnämnds bord för beslut. Ärendet kommer tas upp på deras nästa möte. Tills dess att beslut är taget händer ingenting annat än att hästen är belagd med startförbud tills dess att ett negativt s.k C-prov är taget.
/Arne Florqvist
Ordf SPTF
det var inte illa menat som jag skrev.
# 5 Det tror inte jag heller, men frågan skall ställas till rätt person och inte på ett sånt här forum.
Tack Arne för klargörandet!

#6 Men maggan. Detta är väll ett utmärkt ställe att ställa en sådan fråga om man nu inte vet vem som håller i det. Ansvaret är inte alltid så lätt att läsa ut ur reglementet om man inte är van att läsa byråkratsvenska/regelsvenska.
När sedan frågan är ställd kan man på ett trevligt sätt förklara vem man skall vända sig till för information.
Tyvärr har jag själv jobbat dygnet runt ett tag så jag hade missat denna tråd…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss