Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2444 ggr
Emma-Salli
0

Tippa Lindesberg 25/7

Någon som har lust att tippa loppen? :D

bea28
0

Jag hade tänkt tippa russloppen :) får se om jag hinner göra det idag ^^

giffan
0

Vänta med att tippa loppen. Några hästar har fallit bort så listorna kan komma att ändras på måndag.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

sandraedv
0

nypon är inte med i högst tre segrar fast de va vårat första val, men kom med i de andra loppet som va andra handsvalen.. sen hade vi en reserv propp och den va han inte med i heller.. ska man inte komma med i första handsvalet först och främst?!!

giffan
0

#3 Nä det är inte säkert att man gör tyvärr. Om det krävs fleera poäng för att komma med i sitt förstahands val så kan det bli att man inte kommer med. Det är endast önskemål.

~ Anneli ~ 

sandraedv
0

men vi har ju tre tvåor i raden måste v'äl bli en del poäng.. men men tråkigt:(

juliapettersson
0

Men Nypon är väl anmäld med halvrad i och med starten idag, då har man inte företräde trots poäng.

giffan
0

Precis många har halvrad då kommer man med i sista hand, oavsett poäng. Men som sagt, vi har försökt se till att få med så många som möjligt. Tyvärr har några hästar fallit bort i listorna så de kommer att göras om på måndag. Men som det ser  ut nu så är det rätt loppårdning iaf… (hoppas jag)

Boxlistor kommer komma  ut så fort de är klara så även ett PM

~ Anneli ~ 

Teja-Bea
0

#7 Tänk på att boxlistorna inte får publiceras innan tävlingsdagen pga doping- och sabotagerisk.

Jag såg ett distansfel i russloppet, max 3 segrar. Det kollar ni väl innan måndag?

Kul med så mycket anmält!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

giffan
0

#8 Och varför kan andra klubbar göra det då?? Publicera boxlistorna menar jag.

Ja vi har sett att det blev fel, vi räknade vinsterna för egen maskin och missade tydligen där…

Vi ska gå igenom allt på måndag, då det kommer ske vissa ändringar i flera lopp.

~ Anneli ~ 

stallnysater
0

#8 Var någonstans står det att man inte får publicera boxlistorna innan tävlingsdagen?

#9 kommer det bli hästar som tillkommer och kanske hästar som blir bortplockade?

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

bea28
0

#10 undrar detsamma. Kommer vissa hästar som redan fått en plats i loppen bytas ut?

Teja-Bea
0

Jag har inte läst det själv. Men av flera personer blivit tillsagd att detta är STC's nya regler. EPS fick mycket bannor för att vi publicerade boxlistor innan tävlingsdagen!  Förvånad

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

giffan
0

#10 och #11 Ja det kommer både komma till och försvinna. De det gäller vet redan om det.

~ Anneli ~ 

Kajhugo
0

Ser med stor tillförsikt fram emot att få samma system som storstravet vad gäller anmälan… som det är nu och inte bara på Linde utan på de flesta banor så har det varit mycket strul under året.

giffan
0

#14 Ja det gör vi oxå. Sen ett stort problem är att man gör det här för sällan, så allt tar sån tid och minsta fel blir kaos!

Och när man tror att allt stämmer… ja då är det iaf massa fel som man inte själv kan rätta till.

men vi jobbar på så gott vi kan.

~ Anneli ~ 

HallonLilly
0

#13 Vi som har hästar som har "fallit bort" i systemet då? Är de bara de som blir bortplockade som vet om det? Tror det var dig jag pratade med i fredags angående mitt russ som inte kom med i något av sina lopp… Du, eller den jag pratade med, fick även mitt telefonnummer, kommer ni att höra av er när ni vet vad som blev fel och hur/om det rättas till?

tindradar
0

någom som vill tippa ? ;) alltid kul att läsa ! :)

Arvikatravarn
0

#17 Håller med. :D

tindradar
0

#18, du får börja tippa ;) ? huhu

HallonLilly
0

#19 efter vilka startlistor hade ni tänkt tippa egentligen…? Med tanke på att det inte finns några som stämmer än? :)

dextrosol
0

Listorna ligger ute på kanal75 nu

Arvikatravarn
0

#19 Hu nej, sånt där avancerat tar jag mig inte på. x') Det får någon annan göra, som kan sånt där :D

tindradar
0

#22 vi får vänta på listorna först då :) men tycker verkligen att dom borde vara klara nu ? :O

giffan
0

dom är klara, men jag kan inte lägga ut dem.

~ Anneli ~ 

stallnysater
0

Listorna på kanal 75 ser konstiga ut fortfarande….
Saknas ju lopp 3 och 5. Lopp 13 saknas men står som lopp 17…

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Arvikatravarn
0

#23 Oh ja, det tycker jag med! :O

Rondo-Dar
0

Listorna är klara och finns i tråden Startlistor Lindesberg

dextrosol
0

Jag vill tippa.

Programets chansvärderingar:

Lopp 1: 4-5-14-11

Lopp 2: 8-9-12-1

Lopp 3: 15-6-10-2

Lopp 4: 3-6-2-7

Lopp 5: 6-5-3-8

Lopp 6: 3-8-4-13

Lopp 7: 7-6-8-5

Lopp 8: 5-3-2-8

Lopp 9: 5-2-9-8

Lopp 10: 1-11-7-12

Lopp 11: 7-5-8-6

Lopp 12: 14-1-9-7

Lopp 13: 8-12-14-10

Lopp 14: 9-10-2-8

tindradar
0

lopp 1: 5-4-1

lopp 2: kör själv, men senast när jag körde caliber så sänkte han ju med 6 sekunder .

lopp 4: kör själv Tindra Dar , ser bra ut ! :D

lopp 6: 3-7-4

lopp 7: 7-6-5

lopp 8: 2-1-7

lopp 9: syster kör så tippar inte ;)

lopp 10: 1-3-11

lopp 11: 2-7-8

lopp 12: 7-9-10

lopp 13: 4-6-10

lopp 14: 2-9-8

lycka till allihopa :D

sandraedv
0

lopp1: har egen häst Melissa.. ser väl inte så bra ut :)

lopp2: 8-12-1

lopp4: 3-6-2

lopp6:8-10-3

lopp7:7-6-2

lopp8:2-1-12

lopp9: 2-9-5

lopp10: Egen häst med.. Nypon II, han är i form:)

lopp11: Egen häst med ..Melissa. ser bra ut:)

lopp12: 9-7-5

lopp13: 8-12-6

lopp14:9-10-8

Väldig CHANStippning:) lycka till alla!!

Emma-Salli
0

lopp1: 5-14-1

lopp2: 8-9-1

lopp4: 3-6-2

lopp6: 8-9-3

lopp7: 7-8-2

lopp8: 2-9-7

lopp9: 2-5-9

lopp10: 1-2-11

lopp11: 2-4-8

lopp12: Egen häst med…Salli, hon är i väldigt bra form!

lopp13: 8-4-6

lopp14: 9-10-11

Lycka till allihopa (:

bea28
0

Tippar endast russloppen. :)

Lopp 4: Ville Vix - Pingla Trot - Tindra Dar

Lopp 6: Kör Själv

Lopp 8: Skotts Martini - Ronaldinho - Wilda Wilma

Lopp 10 : Kör själv

Lopp 12: Rondo Dar - Brianna - Super Ted

Lopp 14: Blexter - Alize - Algunnens Åmina

Rondo-Dar
0

Tippar bara russloppen jag med.. :)

**Lopp 4
**Dagens första russlopp med flera ostartade hästar. Ser mycket ljust ut på Ville Vix som kvalade på en riktigt bra tid och är kapabel att gå ännu fortare. Ronaldinho galopperade senast, men kom in som segrare i mål och skulle nog kunna utmana Ville Vix om segern. Även Pingla Trot gjorde bort sig senast i första starten, men kan utmana om hon håller sig på benen.

Ville Vix - Ronaldinho - Pingla Trotoutsider: **Tindra Dar

**

**Lopp 6
**Lindesbergs Stora Pris ser ut att bli ett väldigt jämt lopp. Fyraåriga Rafaela Ernst var diskad senast på Visby men har nog mycket kvar att ge. Även tilläggshästarna har visat bra form, bland andra Remington som skulle kunna bli farlig om inte distansen stoppar honom. Haribo galopperade senast men kommer nog att kunna utmana.

Haribo - Rafaela Ernst - Remington outsider: Grann

**Lopp 8
**Ännu ett lopp med ett flertal kapabla vinnare. Floxx sänkte sig med flera sekunder senast och han sägs träna bra. Skotts Martini och Ronaldinho är båda bra ponnyer och är nog med i slutstriden där framme. Om Super Ted sköter sig kan nog även han bli farlig.

Floxx - Ronaldinho - Skotts Martini outsider: Super Ted

Lopp 10 Tejas Pi-Yarin gjorde en fin putsning av rekordet senast och skulle nog kunna hålla undan för tilläggshästarna. Rekordsänkning i senaste starten var det även för Nypon II som nu gått under 2.00. Om tredjeplatsen kämpar Tejas Zorrina Pi och Atlas TT.

Tejas Pi-Yarin - Nypon II - Atlas TT outsider: Tejas Zorrina Pi

**Lopp 12
**(Kör själv men tippar ändå)
Rondo Dar har nu växt ur blöjan och slutat med bebisfasonerna. Har visat fin form på sistone och sänkte rekordet med nästan sex sekunder i senaste starten. Super Ted står annars bra inne och även Brianna.

Rondo Dar - Super Ted - Brianna otsider: Floxx

Lopp 14 Blexter står riktigt bra inne i det här loppet och är för mig en självklar vinnare. Atlas TT, Alize och Algunnens Åmina gör upp om andra och tredje.

Blexter - Atlas TT - Alize outsider: Algunnens Åmina

Rondo-Dar
0

putt!

dextrosol
0

ingen mer som vill tippa?

sandraedv
0

putt :)

tindradar
0