Startlistor Lindesberg
Lägg gärna in listorna från kanal75 i den här tråden så snart de kommer! :)
Det verkar som att det är mkt anmält, för det tog lång tid att komma fram!
Struligt med fel tele nr och lite annat… Det jobbas på för fullt.
Listorna kommer så snart de är klara. När är det ingen som vet.
Kan säga att det är bra anmält, i vissa lopp mer än i andra.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Vet ni om de kommer bli klara ikväll? eller kommer de på måndag? :)
Nu är listorna klara…. Några saker kommer behövas rättas till, men det gör vi under dagen…
~ Anneli ~
Kan någon lägga ut dom, snälla
Här är de. reservpropparna ser lite konstiga ut, men det ska fixas till.
~ Anneli ~

#6 tack så jättemycket! :D

jag hade tagit det där loppet med tillägg vid vunna segrar som första hand men kom bara med i det andra..

någon som har lust att tippa ? :)
Kul med mycket anmält :)
Synd att Winner och jag bara kom med i ett lopp.. Ser fram emot denna tävlingsdag :)
#8 Det kan bero på hästens poäng. Första och andra hands val är endast en önskan. Vi försöker se till så att alla iaf får ett lopp och då kan det bli så.
Några har endast anmält till ett lopp och har mera poäng på sina hästar än de som anmält till två tex, och då kan det bli att man bara blir med i sitt andra val.
~ Anneli ~

jag bara undrar nu… i lopp 14 så dom som trår på första vålt dom ska väll inte ha vunnit något, och dom som står på andra ska ha vunit ett lopp men tanaka står på första volt och har vunnit 1 lopp?
#12 Tanaka har inte vunnit nåt lopp i år, tycker det är riktigt skumt att det står så ändå. Hur kan dett hända?
Om man även kollar längre tillbaka, till Eskilstuna 6/6 ser man i startlistan att hästen i fråga gått ett kval och gjort en start i år då den kom 4:a. Men ist står det att den gjort 2 starter och en seger och sprungit in 150 kr..
Vill inte framstå som någon putte som kan allt, men tänker främst på ekipaget så inte dom får problem av detta fel i framtiden! 
Vart har det blivit fel på vägen?
#12 och #13 Vi har sett att det blivit fel i dessa lopp och ska fixa det i morgon. Vad gäller antal starter på nämnd häst har jag ingen aning faktiskt.
~ Anneli ~

Vet inte om de bara är jag som inte sett något. Men när går första start? :)
#15 första start går kl 11.00 inskrivningen öppnar kl 09.00
~ Anneli ~

Går kval kat b innan 11?
#17 Undrar detsamma.. Skulle behöva veta :)
Som det ser ut nu går kvalet e lopp 12. Men allt kommer ut på PM
~ Anneli ~

Boxlistorna kommer att läggas på hemsidan när de är klara.

Nu finns boxlistorna på hemsidan
"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"
Hittar bara Mermax i box lista. Har även Montecillo och det vore ju bra och ha dom bröve varandra om vi skall gå ut i lopp 1&3
#22 Det är ändrat nu.
~ Anneli ~
kommer dom riktiga startlistora idag?

Synd att moggis bara kom med i ett lopp,men det var ju många anmälda som ni sa.

Går de att ändra i boxlistan? Skulle nämligen vilja stå bredvid Tejas Pi-Yarin då vi åker tillsammans och ska använda samma utrustning. Trodde inte man behövde säga till att man ville stå bredvid varann när de va samma som anmälde båda hästarna:P Detta gälle alltså Matinja och Tejas Pi-yarin.
ska inte dom riktiga listerna komma idag ?? /MVH alice molin

Alice Molin
Kollade boxlistan & stallnamnet Golden Clipp box.G står det Rågsvedens Urkan ska vara Linhagens Urkan så det inte blir nå fel. Mvh Marléne

#27 pratade med SPTF 16.20 idag och då hade de precis pratat med Lindesberg om listorna. De sa även att vi skulle avvakta tills imorgon, då borde de vara klara :)
#28 Ska ändra det.
#29 Nu har vi försökt att få fason på listorna men hur vi än gör så kan vi inte se dem på kanal 75. Vi får som sagt avvakta tills i morgon. Det är inte lätt när man gör sånt här så sällan, och när det sen börjar krångla… ja då känner man sig hjälplös.
Hoppas att alla har överseende med allt strul och att det blir en bra tävlings dag.
~ Anneli ~
I.o.m. att boxlistorna ligger ute på er hemsida kommer ev. dopingprov inte att godkännas. Detta har vi fått veta via Stockholmsklubben. Om listorna kommer ut före tävlingsdagen kan den finnas risk för sabotage och därmed också risk för att någon åker dit för doping p.g.a. detta.
Jag skall för säkerhets skull kolla med SPTF men jag tycker påståendet verkar rimligt, då stortravet aldrig lämnar ut några bolistor förrämn man är på banan,
#31 Det stämmer boxlistor får inte publiceras på internet. Det är sammaregler för ponnytravet som för storatravet.
Det finns skrivet i protokoll från SPTF's styrelsemöte den 20 maj. Det är mailat till samtliga klubbars ordföranden den 24 maj, och de ska i sin tur se till att rätt information når rätt personer i sin egen klubb.
/ Eva
…i alla 30 år har man fått box på platts……..det finns ju annledning till det….men man får vara glad att dom är renna.på ponny tävlings dagar .för.man betalar ju.dess utom.för boxen.det vore det bästa allt köres från stor trav perssenal….
anm start list å box lista….på samtliga bannor…..
men kommer inte startlistorna idag heller?! :/
#31 och #32 Hur menar de då att olåsta/oplomberade boxar skulle vara säkrare då? För inte på något ponnytrav har jag fått en plomberad box. Det kan vara lika mkt saboterat i dem isåfall.
Vi har valt att lägga ut boxlistan på nätet för att det blir så många problem på tävlingsdagen om man inte kan förbereda lite så här. Men okej. Vi kan ta tillbaka listorna, göra om dem, alla får en box på tävlingsdagen, men INGA boxar går då att byta. Vet inte vad som är bäst.
Men har fått förklarat att regler är till för att följas, så vi följer reglerna tar bort boxlistorna.
~ Anneli ~
Nu borde listaorna ligga på kanal 75
~ Anneli ~

Kan någon med tillgång till Kanal75 lägga ut listorna? SNÄLLA, någon? o:

Putt

snälla, finns det ingen som kan lägga in dom? :s
När kommer startlistorna??

men snälla, det är 3 dagar kvar och listorna har inte kommit, kan ingen lägga in dom här från kanal75???

Listorna ligger ute på kanal75 nu

Lägg ut dem, någon?
#42 Kollade listorna på kanal 75 men de ser inte korrekta ut…
Några lopp saknas och ett lopp är med 2 ggr…..
Hoppas på korrekta listor snart……….
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Det ska finnas startlistor på kanal75.
De ser lite konstiga ut men alla loppen är med.

När kommer dom ut på sptf???
Det är ju bara 4Dagar kvar!

Ni som har tillgång till kanal 75 kan väl lägga ut dom här så vi andra får en chans att säga till om något inte stämmer, om något inte stämmer blir loppen inofficiella och det är ju trist.
#45 Kollade nu. lopp 3 och 5 är inte med. lopp 13 är oxå tom men finns som lopp 17. Ingen idé att lägga ut listor som inte är fullständiga…..
~Sandra~

Här kommer listorna från kanal 75 Preliminära listor!
Lopp 3 och 5 som är reservpropparna, har vi nu fått information om att dom kommer inte att få köras som oficiella lopp. För att reserv proppar får endast köras om något annat lopp blir inställt.
(vi fick väldigt mycket anmält, så inget lopp blev inställt)
Därför finns inte dessa hästar med på listorna. Vi kommer att köra lopp 3 och 5 som inoficiella lopp. Vi ska försöka att ringa till alla som är anmälda till dom loppen. Så att alla får information om hur det ligger till.
Lopp 13 kommer att köras som lopp 13. Fast det står nr 17 på listorna.
Vi ber om ursäkt för allt strul som har uppstått dessa dagar, men glöm inte bort att vi alla gör så gått vi kan och mycket där till. Allt arbete är idèllt arbete. Och vi har suttit uppe med listorna till mycket sena nätter i hela veckan. Så vi ber alla att ha tålamod och försöka att inte bli arga för det löser ingenting.
Det blir bättre om alla försöker att hjälpas åt i stället. För just nu känner ingen sig i ÖLPTS styresle att man har sin glöd kvar för ponnytravet. Allt från elaka telefon samtal till elaka mail.
Vi försöker alla att bita ihop och kämpa så att den här dagen kommer att bli av på bästa möjliga tänkbara sätt.
mvh// Jeanette Andersson ÖLPTS

Lindesberg söndagen 25 Juli 2010
Första start: 11.00
Inskrivningen öppnar kl 09.00
Övrig information: 070- 4223124 (Tävlingsledaren Iren Andersson)
Strykningar: Strykningsavgift (om Du ej är på plats) betalas in på pg/bg
Om Du ska stryka Din ponny (godkänt skäl måste finnas)
Ring 070- 4223124
Startlista: På SPTF´s hemsida www.sptf.nu
Program: Finns att hämta på inskrivningen.
Boxlista: Finns på inskrivningen, kommer ej gå att ändras. Vid tidig ankomst eller vid övernattning kontakta ansvarig för boxarna för besked om vilka boxar Ni har blivit tilldelade på tel. 0581- 91003 och 073- 0814457
Boxar: 50 kr/st. Boxarna ska mockas oavsett ursprungs skick. Gången skall sopas. Omockad box debiteras 300 kr
Startavgift: 100 kr/lopp. STC- lopp 60/80 kr. betalas på tävlingsdagen.
Prispengar: Utbetalas kontant på tävlingsdagen.
Värmning: mellan målgång o delfilering, värmning endast i bakvarv förbi prisutdelning.
Och på rakbanan. OBS, se upp för traktor och vattenbilen!
Kvallopp: 1 och 2 körs efter lopp 12
Provstarter: Efter defilering skall provstart ske nedanför måldomar tornet på upplopps sidan gäller samtliga lopp.
Voltvaktlista: Står i programmet.
Start hjälp: Kom ihåg att anmäla på inskrivningen om medhjälpare kommer att vara med i starten. (Huvudstarten är den som godkänner om starthjälp får användas)
Lopp: Under pågående lopp så tillåts endast tjänstgörande funktionärer på innerplanen, detta gäller även er som agerat starthjälp
Prisutdelning: Sker i vinnarcirkeln vid mållinjen.
Debutant diplom: Till körsven som kör sitt första godkända lopp.
Anmäl detta på inskrivningen
Matservering: Grillen kommer att erbjuda hamburgare m.m. på stallbacksidan.
Parkering: Ej tillåten mellan stallarna, parkera på anvisad p-plats
ALLMÄNT: Visa varandra hänsyn och respekt under tävlingarna!
Har väldigt svårt motstånd

Alice Molin

#49 Jag vet hur det är med strul och sena nätter… Ni är tappra arbetare! Ibland känns det tunkt, men minns hur kul det blir sen på tävlingsdagen!! Bit ihop! We need you!!
angående reservpropparna. Jag förstår att resultaten blir inoficiella, men hur blir det med hederspriser och utbetalning av prispengar? kommer startavgifterna att förändras?
Vi ses på söndag! =D
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

# 52
Tack Bea, det värmer när man läser det du har skrivit till oss 
Ang reservpropparna så kommer hederspriser att delas ut till samtliga ekipage. pris pengar kommer tyvärr inte att kunna betalas ut. Och som du nämner kommer startavgiften att sänkas.
Jag vet att det finns alla gör sitt bästa för att det ska bli rätt med listorna…. Inte lätt alla ggr… Stor eloge till att tappra som jobbar ideelt med att ta emot anmälningar och sedan fixar listorna =)
Ingen som ringt oss om reservproppen än….
Undrar om man får stryka sin häst i reservproppen och ändå få starta i sitt andra lopp? vad blir anmälningsavgiften?
~Sandra~
Vi har tyvärr inte hunnit att ringa runt till alla. Kommer ringa under morgondagen.
Vi kommer även ge de berörda möjlighet att stryka sin häst utan att behöva betala stryknings avgift. Men tänk på att det är ett inoficellt lopp, så ta det gärna som en chans att ge hästen ett lopp i kroppen utan att den blir belastat varken av rekord sänkning eller placering.
Vi försökte verkligen på alla sätt och vis att få köra de loppen som riktiga lopp, då ingen i våran klubb (även vi som varit med LÄNGE) hade en aninge om att man inte fick köra reserv proppar om man inte tog bort andra proppar. Inte så lätt att veta hur alla regler är…
Hurvida det fungerar att stryka ur ett lopp när man är med i ett annat vågar jag inte svara på då jag inte kan systemet. Men vi kan klart kolla upp det.
Vi har lärt oss att inte skriva ut reserv proppar mera, och vi ska ändra dem som ligger ute till örebro =)
~ Anneli ~

#55 Ni behöver inte ringa till mig ang Tejas Zorrina Pi. Nu ver jag ju vad som gäller och jag vill ändå vara med! =D
Jag kör för loppets skull, inte för pengarna ;)
vad gäller strykning i dessa lopp så borde det ju inte vara några problem eftersom loppet och resultatet är inoficiellt…!?
#56 Okej tack Bea.
Nä jag tycker inte det borde vara problem, men jag törs inte tro på en dator mera 
Hästar försvinner, segrar kommer och går … ja man blir ju galen av mindre.
~ Anneli ~
#56 Bea, kommer du fota något ? :)

Boxar: 50 kr/st. Boxarna ska mockas oavsett ursprungs skick. Gången skall sopas. Omockad box debiteras 300 kr.
Innebär detta att vissa boxar inte är rengjorda?
Ang plombering så har jag varit på ponnytrav där boxarna varit plomberade, kalmar, jägersro och solvalla, samt de flesta vid insprängda lopp. Jag tycker att det är viktigt med rena boxar då vi står under STC reglemente vad gäller doping.
Detta tycker jag är en punkt som bör lyftas på nästa möte mellan SPTF och STC liksom den problematik vi har haft under året med vårat anmälningssystem.
En eloge till alla som i dag jobbar ideelt men det är tyvärr inte optimalt att det kommer till och faller ifrån hästar from att preliminära listor kommit ut.

Information Lindesberg
Lopp 3 och 5 ( de inoficiella loppen)
får inte köras mellan de ordinarie loppen. Så dessa lopp kommer att köras sist av alla. Mer information om det kommer att läggas ut på ÖLPTS hemsida ikväll.
// Jeanette
#59 Boxarna kommer vara mockade men vi har inte möjlighet att få nytt strö i boxarna till våra tävlingar. Det är alltid upp till tränaren om man vill använda tilldelad box.
Jag har oxå varit med om plomberade ponnyboxar på insprängda lopp ( om man får box) Men inte vid andra tävlingar.
Tycker oxå att det borde vara lika på ponnyloppen, men tyvärr så är det bara reglerna vi ska följa, men inte förutsättningarna.
Tycker inte heller det är okej med hästar som läggs till och tas bort ur listorna. Och jag tycker inte heller det är kul att listorna helt plötsligt är borta från kanal 75, eller att vissa hästar har ex antal segrar på ena listan och sen 0 segrar (hur ska man veta vad som stämmer?) Tycker inte heller det är ok att man ska få veta vad man får och inte får när man har gjort felet. De som gått utbildningarna har inget vetat om ex reserv propparna. Eller hur man löser problemet med att hästar försvinner från listorna. Men sen får man höra att de som jobbar med det är inkompetenta, eller att de inte har varit uppmärksamma på utbildningarna.
Tycker heller inte det är kul att inte kunna få kontakt med någon som som är insatt i dessa problem utan man får gnäll och skäll när man gör det man tror är rätt.
Samtidigt så har man övriga sysslor som ska göras, familj att ta hand om och hästar som ska tränas….
Ponnytravet ska vara kul, det är inte det här…
~ Anneli ~

#61 det var absolut ingen kritik till någon i er klubb. Jag hoppas bara att alla klubbars representanter kan ta med problemet till kommande möten med STC.
#62 Nej jag förstog det. Och mitt inlägg var heller inte direkt riktat till dig, mera än att jag svarade på om boxarna.
Men man blir lite lätt retlig när man knappt har sovit på flera dagar.
Det här är värre en att fölvaka 
Nu hoppas vi i klubben verkligen att alla kan ta med ett glatt humör, och att vi får fint väder. Så ska fornaboda tävlingen bli så bra den bara kan.
För de flesta kan säkert hålla med om att fornaboda är en av svergies mest härliga sommar banor.
~ Anneli ~

#63 som gammal örebroare så håller jag med, Fornaboda i sommarskrud är oslagbart. Både för aktiva och besökare.
Har själv aldrig tävlat där men besökt Fornaboda och jag kan hålla med om att det är en helt underbar bana :) Det ska blir riktigt kul att få komma dit och tävla för första gången. Sol och värme hoppas vi på :D
* tanaka har aldrig vunnit då ´startat 26 g 0-2-5 så har allså ingen seger så hon skall stå på start.
#66 Om du tittar i programmet från eskilstuna och de andra starterna den hästen har gjort så står det att den har vunnit, men nu är vinsten borta. När vi tog ut första listorna fanns deet nämligen en vinst med i raden. Mennu gör det inte det. Vart den vinsten tagit vägen är det ingen som vet. Men Nej den har inte vunnit något lopp. Antar att kvalet är in matat som vinst.
Trist när datorn ännu en gång gjort fel.
~ Anneli ~

#60 jag misstänkte att det skulle bli så… sjukt löjlig regel tycker jag!! 
När kommer mera info…?
#68 vet inte riktigt vad Pondus menade med att mera information skulle komma. Vi får inte köra de loppen under tävlingen, så nu har vi ett problem hur vi ska kunna lösa lopp ordningen. Då det finns hästar som inte kommer få en timme mellan loppen. Vi får försöka flytta på något, kvalen kanske… lägga in paus efter sista loppet känns ju sådär.
Det här var en sådan sak som hade varit trevligt att veta före man nästan var klar med tävlingsdagen. Nu fick vi veta det när programmet var på tryck.
Hur det blir kommer komma ut så fort vi själva vet.
~ Anneli ~

Vore ju bra att veta den nya loppordningen om man har planerat att inte vara där flera timmar innan sin första start och man behöver få möjlighet att planera värmningar om man startar i de senare loppen,
Ja, det vore bra om nya loppordningen kommer ut så man kan planera.. :)
Som det ser ut nu, med alla dubbelstarter, så kommer det bli paus där de loppen legat som kommer få köras efter alla loppen dvs lopp 3 och 5. Annars skulle vi få göra om hela tävlingsdagen.
sen kommer lopp 4 heta lopp 3 istället osv…. men det har ju mindre betydelse för att planera värmningarna. Bara att man då räknar in att det är paus där det skulle varit lopp. Och det kommer egentligen passa perfekt, för han som kör vatten bilen var inte så pigg på att göra det när det är hästar på banan, han tycker shettisarna är läskiga
Nä skämt å sido, men han tycker det är läskigt när de är så små, och han inte ser dem ordentligt.
Så nu löste det ett problem om man ser det så.
Ev kan kvalen komma att flyttas till efter sista ordinarie lopp och sen kör vi de som är inoficiella.
~ Anneli ~

Skulle vara skönt att veta när kvalena ska gå så man kan planera sin dag.

#72 det låter som en jätte bra lösning, skönt att allt börjar sig
bra jobbat!

#72 Håller med föregående skrivare, låter bra med paus. Hur långa blir dem, 20 minuter så man hinner värma ordentligt i dessa pauser.
Så om jag har fattat allt rätt så blir det paus efter lopp 2 och efter lopp 4 och de lopp efter lopp två får bara nytt lopp nummer så lopp 4 blir lopp 3 osv.

Hur blir det med kvalet? Kommer det bli efter lopp 12 eller efter det sista loppet?
Vilken tid kan man tänka sig att det är? :)
jag ska ut i lopp 2 och 4 . så efter lopp 2 kommer det vara en paus, och sen lopp 4 som nu blir lopp 3 ? :)
#75 helt rätt. Det verkar som den vettigaste lösningen.Hoppas bara att det kommer fungera nu med.
Vi har kopierat upp extra blad som kommer finnas så att alla kan se den här ändringen
~ Anneli ~

Någon som har resultat från "bygetravet" ?
eller kommer de ut tillsammans med dom andra resultaten?