drömföl?
Skulle vara en kul grej o se vilken stam ni vill ha på erat drömföl…
gäller ponnytravare både russ o shettis 
Har redan mitt drömföl
ett sto
E: Gläntans Domino
U: Lindi
Hon är 1år och heter My Lollipopp 
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Jag tror att ett föl med
E: Major G
U: Winnica
Skulle vara riktigt sött föl :) De båda har riktigt fint steg så avkomman skulle nog också kunna komma iaf hyfsat långt på travet :P

En snygg stor hingst
e. Korsnäs Brådis eller Jagga Ess
ue. Parat
vore mitt drömföl isåfall, gärna med ett rejält humör också ;)
Ett svart/brunt sto efter Micklas och mitt egna sto Månsaga:)

Hm.. Jag skulle vilja ha ett föl u. Russilina (Moses mamma, otrolig häst, fin stam, samt att det är något speciellt med denna russtant..) Faderne kan jag dock inte komma på just nu, finns många fina!
Hade hon inte varit såpass gammal så hade jag utan tvekan försökt köpa/leasa henne som avelssto 

Jag skulle vilja ha ett föl efter Löndalas vilde bill och Luffa ess:) Som jag tycker båda två är fantastiska travare:)

Jag hade velat ha en stor, snygg ståtlig hingst e. Bond eller Raider, u. Ängdalas Spirello. Just Spirello för att hon är så otroligt speciell av hur hon se ut, bara det gör att jag vill ha ett föl efter henne. Sen har hon inte världens sämsta stam heller :) Bond och Raider, fantastiska hingstar båda två!

Luffa ess och Korsnäs brådis tror jag skulle bli en fin bäbis :)
Sen ett stoföl u, Melinda skulle jag vilja ha e, Gumino, eller ngn annan fin trav hingst :)
Ett annat föl som jag skulle vilja ha:
Hingst
e: Orusst
u: Monami

~Stuteri Stenbydal~

#2 Jag har fått en svart stor hingst iår som troligtvis kommer döpas till skotts Diablo vore de något?? Han är till salu ;)

#2 hehe, vårat sto, ue Parat, är betäckt med Korsnäs Brådis i år! :P

Ett stoföl e.Parat u.Mareld vill jag ha… Kanske nästa år.

#11 Det låter inte så dumt

Jag skulle vilja ha ett föl e. Gumino eller nån stor fuxhingst u.Gudrun Gross :) 
Sen på shettis skulle jag vilja ha ett
stoföl
e.GläntansDomino
u. Rouge Fleur

Ett föl efter Guldhagens Amber är nog mitt drömföl
gärna Raider eller Micklas som pappa 

Vad det gäller shettis så vill jag ha en efter Näsvallens Belinda, pappan vet jag inte riktigt, men Vitamin är en riktig goding, även fast han inte är gdk (tror jag?) vet inte heller om han fortfarande är hingst ens. Men en godkänd hingst skulle vara..Skovgaardens Camelot
För att få en bra matchning skulle jag i alla fall ha valt en liten och nätt hingst då Belinda är rätt stor och kraftig.

Kom också på att ett föl undan. Piggybank inte skulle sitta ivägen! ;)
Har redan min dröm avkomma, efter Tyson II och som inte behöver närmare precentation och det egna stoet Nova Roll undan Ettan Roll/Kajpa och Polar 415.
Trevligare unghingst får man leta efter.

jag fick mitt drömföl men det dog som ett dyngn :'(
hans stam var:
Namn: Varning Viking
kön: Hingst
e. Norrvedas Guld 574
u. Tinka Viking
#18 stackare 
~Stuteri Stenbydal~

#19 sånt händer, men det var väldigt tråkit för mig 
jag hade väntat i ett år, så det var ganska tufft att det…
ja, jag vet hur det känns, har osse vatt me om det men mitt föl blev 4 månader.. :''(
~Stuteri Stenbydal~

#21 det är nästa jobbigare om man har lärt käna dom mer :(
mmmm… :( men men livet går vidare :)
~Stuteri Stenbydal~
Det har redan fötts ett drömföl men tyvärr är det inte mitt
P.P.S PRISMA
e. skärmnäs Pigall 1,47, ?
u. Pozzi 1.58,6 :D
ue. Cedrik
hallå bond är död ju han dog för nåt år sendan
Om jag skulle vilja ha ett föl så skulle den vara undan mitt eget sto Telis Priloma
pappa skulle nog bli Tyson II eller nån annan bra prestations hingst

fick ett drömföl idag :) vårt shettissto Hippi fick ett litet hingstföl efter Dollman idag 

#25 jag vet, men det handlar ju om drömföl, och då får man väll drömma? 

Mitt drömföl skulle vara u: Drottningen II (vår egen)
och e: Lufsen.
eller e: Smedens Remington, velade länge betäcka hon med Haodo, men eftersom han inte lever längre så hans son.
Jag är väldigt svag för röd/brun/svartaskimmlar och när de dessutom är väldigt snabba! ;)
ett e: Micklas u: Pilepärla (systers) skulle också vara nåt! ;D
eller e: Tyson II.
Ett helsyskon till min Razmus Raid hade inte suttit fel!
e. Raider, u. Nisans Nadia, ue. Niklas II.
Sen hade både Raider / Micklas / Gumino - Varette (ue. Vagabond) och Raider / Micklas / Gumino - Mareld (ue. Polar) varit spännande att ha 

Nu tycker jag inte att det är något fel med stammen på dom vi har men jag skulle VERKLIGEN vilja ha en till u.Lista v. Dekema och då hellst e.Gläntans Domino. Annars skulle det vara e.Rasmus RS 357 och u.Camila/Månsten/Angel. Eller också e.Johannesbergs Noble RS 451 och med något bra sto.
Vad gäller russ skulle drömmen vara att ha en e.Polar. Gärna ue.Komet eller Chaplin. Men en e.Korsnäs Brådis u.Mareld skulle vara fint. Fast en u.Susscrofa och e.Tyson/Micklas/Darius Roll skulle vara något det med.
Finns så många fina stammar!

Vi har vårat drömföl Dallas 6 månader gammal. Han är e Darius Roll och u vår Primusa ue Munter. Primusa var hos Darius två somrar då hon inte blev dräktig med honom och fick sedan åka till Gotland och Kålmans där hon fick tre fina föl med andra hingstar. Sommaren 2008 bestämde vi oss för att försöka med Darius igen då vi så gärna ville ha ett föl efter honom och på andra försöket förra sommaren så blev Primusa dräktig med honom till slut!
Resultatet blev våran underbara lilla kille Dallas, och han är extra värdefull nu när Darius inte finns mer !
Förhoppningsvis föds det ett drömföl i sommar e. Tyson u. Deli Ess e. Munter!
hmm, shettis så blire nog mitt egna sto elma som är super men inte som har huvudet så får väl bli nån hingst som alltid ger allt ;) men gläntans domino skulle inte sitta fel :D
Alltså, e. Gläntans Domino u. Elma
Russ , mitt egna russ Tindra Dar som jag hoppas så mkt på :D
skulle va kul å prova me Gumino som jag trro skulle passa perfekt ;) skulle nog bli en rikig kämpe de ! ;)
så- e. Gumino u. Tindra Dar

Mitt dröm föl är efter min egen Rovalds Zurfa och Lufsen II :D Jag har redan ett namn till den också Rufzen ;)

Mina två drömföl föds förhoppningsvis nästa år :D.
Shettisen: e. Gläntans Domino u: Molta ue: Haodo.
Russet: e: Korsnäs Brådis u: Ljungens Copia ue: Vagabond.

#38 Trodde du redan fått ditt dröm föl 

#39 aa drömfölet har jag redan ett nu Absolut Skott ;D, & nästa år är det nya drömfölet Copiads syster/bror :)
#6 hehe jaså? ja vi får se vad tiden fixar ;)
mitt drömföl är efter mitt egna sto Ängdalas Spirello, och pappan skulle varit Bond eller Junisorken!
Hade gärna velat ha ett föl med kombinationen Cancan-Drömprinsen (Tyvärr blev där inget föl när hon betäcktes med honom och nu är han steril)
Hade även velat prova kombinationen Cancan - Darius Roll, men tyvärr går ju inte det heller.. Får se i framtiden om man får någon ny ''favorit'' som man kan komplettera henne med..
Jag tror vi redan fått vårt drömföl.
Montró f.05 rek. 1.59,6 utst.poäng: 42 p som bäst, Res-BIS i år.
e. Trojka Viking u. Tejas Monita ue: Drömprinsen
Skulle gärna ha en till likadan.

Ett föl efter min egna Jolly Jojo… Blir nog antingen Tyson, Micklas eller Maxxum som jag betäcker henne med. Men det skulle vara mitt drömföl att ha en efter henne.
Annars är min egna lilla krabat Guldhagens Eros också ett drömföl för mig då han fick ett eget utseende och har både Raider , vagabond, granit m.f hästar i sig! ;)

ett föl u. Mareld och e. Raider hade inte suttit helt fel! :)
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Det ena drömfölet står ute i min hage och föddes i år.
Han är hingst uTejas Monljus uJubla II och heter Isilon Manwë
Det andra drömfölet får jag, om allt går väl, till sommaren nämligen eTejas Monljus uTroll Twix.
Hur går mitt resonemang?
Jo, Tejas Monljus har otroligt fina, rena och effektiva gångarter. Dessutom en exelent extriör (43p). Han har även visat att han kan springa, har ett rekord på 2.10,3 men tränar under två minuter.
Jubla II har ett rekord på 1.57,2 lämnar stora rejäla föl har en fantastisk trav och är även väldigt snygg. Tvekar inte på att hon skulle få guld på utställning om vi bara fick henne på transporten :-)
Troll Twix är bara 7 år och har enbart tävlat ordentligt tre säsonger . Två av dessa år har hon blivit Värmlands vinstrikaste ponnytravare kat-B. Hon har en grym vinnarskalle och älskar att springa. Extriört är hon ingen stjärna men är helt ok med 36p.
Det finns ju alltid många teorier om hur man får en bra avkomma, men drömma kan man ju alltid och som uppfödare ge de bästa förutsättningar man kan komma på. Min dröm är att få avkommor som både är vackra och bra allroundprestationer.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
# 47, är du sann?! Helt underbart ju! :} är ju nästan så att man måste börjar spara redan nu!
#45 Det är bara att du lånar karsk till avel om du vill :D

#50 Varette är på gotland hos sin ägare igen…

Jag har många drömföl man skulle velat ha.
Regatta och Skotte ett stoföl som skulle varit helsyskon med Ronaldo.
Ett sto efter Mareld, Jarette eller Varette skulle oxå suttit fint.Jag har fått ett sto e Vagotte nu annars låg de oxå högt upp på listan
Nu Hoppas jag på ett föl U Alva Race E Skotte 

Jag har mitt dröm föl redan :-) Havsprinsen - e.Tyson II u. Snäckan

ett av mina drömföl för kallblod;
u, Nora Tabac
e, Saras Tofte
och denna sötis kom in i min värld NYSS! :D Är aldeles hyper men ändå ledsen då jag inte kan träffa fölet förens skolan slutar :(

#53 vi har ett russ hemma e. Vagotte. hon är dock 8 år nu :) men jätte snäll att ha och göra med

Mina drömföl är:
Shettishingst. e. Maxmer u. Julia ue. Charley v.d. Provincialweg
Russhingst. e. Tyson II u. Lolita Dar ue. Darius Roll
En e. Skotte, u. Nisans Naida (ue. Niklas II), hade vart något!

#59 :) Jag har fått ett av mina drömföl inatt U Alva Race 1.47 i rek
E Skotte

Har fått mitt dröm föl :)
Ekslätts Iceland
E. Darius Roll U.Ekslätts Promise Me Ue.Tyson II
Han har även Polar och Vagabond i sig ;D
Skulle vilja ha ett föl efter
Tyson II/Mareld
Tyson II/Zabine
Tyson II/Nemsis N (tyvärr lever inte Nemesis N mer) :(
Lanso Ess/Ekslätts Promise Me (Lanso ej gdk men han är drömmen! :)

Mitt drömföl är undan Polenta, gärna en hingst eller ett sto med temperament, hingstar jag skulle vilja betäcka med är;
Micklas
Gumino
Maxxum
Rosenhälls Mawerik (ej godkänd)
Skotte
Sen en hel del fler :)
Gärna hingstar som har lämnat lite färg då mitt sto har mkt färg i sig och har både fuxar, svarta, isabeller och borkar i sin stam. Hyfsat rekord, rättställda ben, lite temperament och lite höjd :)

shettis sidan: vore ett helt perfekt drömföl för mig. vore självklart som Telia som mamma. hon är helt underbart snäll, söt, har en enorm skalle, dock en skada i ena bakbenen som hon var ett fal och hamnade i kläm mellan 2 rymda hingstar. (inte ärfligt)
så en blandning mellan,
Telia och Golda Apache / Gläntans Domino
och russ sidan.
en blandning mellan Mareld och Jagga ess.
Har en 2 åring efter Jagga Ess och kan säga att de är en underbar häst på alla sätt och vis och han älskar att springa framför vagnen :)

Drömmen vorre ett föl efter Hagbard och Polara eftersom dem är mina änglar men tyvärr är Hagbard valack :( Så man kan bara drömma.. :)
Min stora dröm var att få ett föl efter min Jikas Sunita Star och nån snabb hingst som typ Golda Apache det hade nog blivit en riktig kanon:) och ett riktigt sött litet föl:)

Nästa år föds förhoppningsvis ett av mina drömföl…efter min egen Jolly Jojo och snyggingen Micklas. :)
Hade faktiskt varit roligt att ha en avkomma undan Secret Sunrise också, då hon har en sån skalle att hon ständigt försöker göra så gott hon kan, och ett rejält humör på det - samt att hon ständigt är under utveckling trots sin ålder.
Hingstar som jag gärna hade sett henne betäckt med:
Karsk (igen, då resultatet sist blev riktigt bra)
Raider
Tomtebos Enoc G
Timon
Mitt drömföl shettis är
e: Senateur V.D. Veeldstraat (Har en galen och träningsglad 18 åring efter honom men Senateur lever nog inte längre:( )
u: Sindy O (Vi ska ha henne på foder och träna henne så att hopn kan starta igen)
annars:
e: Damit (Blev störtkär när jag såg att han var till salu för några år sedan)
u: Sindy O
Om Max IV var hingst då hade det kunna bli ett fantastiskt litet föl mellan honom och Sindy O.
Russ:
e: Extra (om han vore hingst)
u: Gervalds Saga ( Har inget russ sto hemma vill skaffa)
Annars:
e: Allgunnens Yes
u: Gervalds Saga