Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 1648 ggr
Belindaa
0

Frågor ang. licensavgift till sptf

Hej!

Har ännu inte betalat in licensavgift till sptf då jag inte trodde det skulle bli någon tävling för mig i år. Men nu kanske det blir det och jag undrar om det är någon som vet hur lång tid det tar innan det "börjar gälla" sen man har betalat in det och om man kan anmäla till tävling utan att det har börjat gälla?

crazycattiz
0

Betala in och ring sedan till kansliet och meddela att du gjort det så brukar dom kunna aktivera licensen på en gång.

Tusen
0

Det brakar vara c:a tre bankdagar, men du kanju alltid ringa och kolla för säkerhets skull. Det är ju semestertider nu så då vet man aldrig riktigt.

Belindaa
0

Men kan man anmäla utan att licensen har börjat gälla?

crazycattiz
0

Nej, då säger systemet ifrån. Det du kan göra är att anmäla med en annan likvärdig kusk och sen göra körsvensbyte på tävlingsdagen

Belindaa
0

Det var det jag tänke :/ läste också nu på sptf:s hemsida att ändringar inte görs för än pengarna är kansliet till handla..
Vad räknas som en likvärdgi kusk då? Antalet starter, resultat…vad går man efter?

crazycattiz
0

antalet starter och resultat :)

hermitage
0

om du betalar och skriver ut  och faxar att du betalat " kvittot". så kan du ju ringa dom och säga att du betalt och fråga dom fått lappen. när jag reggade så faxade jag lappen och ringde så dom reggade direkt.

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Belindaa
0

#7 Det var ju smart :)
Tack för hjälpen och supersnabbt svar! Vi får se hur detta löser sig :)

Tusen
0

OBS!!! Sätt inte upp en kusk som kommer att starta samma dag. Då får man inte göra kuskbyte. Inte om din hästs lopp går före den andra kuskens lopp i alla fall. Det är lite lurigt det där med att sätta upp en annan kusk om man har för avsikt att byyta under tävlingsdagen. Har man otur så får man inte göra bytet.

linnri
0

om kusken är likvärdig så brukar det gå, men .. man bör ju som sagt inte ha en kusk som ska köra samma dag.

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Tusen
0

#10 Jovisst och ofta går det även om kusken INTE är likvärdig. Men har man precis tagit licens så har man kanske inte så många likvärdiga att välja mellan.

Belindaa
0

#9 Tänkte på det, planerade att anmäla en kusk som inte skulle tävla, men nu blev inte tävlingen av.
Tänkte också på det, har aldrig tidigare hört något om likvärdig kusk inom ponnytravet?