En blivande superstjärna
Vill du vara med i de stora loppen, med en ponny som är en på miljonen? Då är ponnyn för dig till salu!
Härstamning
Razmus Raid är född den 14 april 2006 (4 år gammal).
Han har travstam av den finaste sorten - e. Raider, u. Nisans Nadia, ue. Niklas II.
Razmus Raid är valack och 1.26 i mankhöjd.
Travmeriter
På travbanan har Razmus Raid presterat på topp för sin ålder. Hans rekord 1.56,0v, 1.58,5a, och han har sprungit in 7.500:-. Han har gjort 11 starter och placerat sig 8-2-0.
2009 (3 år) var han kullkung och;
- Segrade i Svenskt Ponnytravkriterium.
- Slog två svenska rekord för 3-åriga hingstar och valacker (2.02,4 - volt, 1.58,5 - auto).
- Blev den första hingst/valacken som travade under 2.00 (vilket han gjorde i sin 5:e start).
Som 4-årig har Razmus Raid nu gjort 6 starter och vunnit 4 av dem. Han har travat 1.56,0 i officiellt lopp med två galopper och dålig start, har kapacitet för väldigt mycket mer!
Razmus Raid är fortfarande en relativt orutinerad tävlingshäst vilket man kan märka i vissa situationer. Detta kommer givetvis att utvecklas och han har alla förutsättningar att bli hur bra som helst!
Personlighet och temperament
Razmus Raid är snäll i all hantering och älskar att mysa och bli ompysslad. Han är också väldigt snäll mot andra hästar. I träning är han glad och framåt, och det är alltid ett nöje att fara ut och träna honom.
Att köra är Razmus Raid snäll men pigg och framåt, och ligger på ordentligt. Det krävs en del av kusken, alltså är han ingen nybörjarhäst.
Razmus Raid är otroligt lätt häst att ta ha med sig på tävlingar. Han är lugn i transporten och övernattar bra, och är avslappnad på plats.
Är du intresserad?
Kan du erbjuda min guldklimp ett långvarigt hem där han förvaltas på bästa sätt, men mål att bli den stjärna han har kapacitet att bli? Är du kärleksfull och kunnig som hästägare, med törst att lära mer och få nå eliten med en häst som inte bara gör dig supernöjd på banan, utan också blir din bästa vän?
Kontakta mig, Amandah;
0738190428
Razmus Raid säljes endast till rätt hem för rätt pris. Kan fås efter Derbyt den 5 september.
Razmus Raid vinner ett av tre lopp på 1.56,6 under Östersund dubbelhelg. Samtliga tre segerlopp tog han ledningen efter ca 500 meter och var sedan ohotad.
I det sista loppet kom han 2:a med 1,5 längd. Det var hans första officiella lopp där han startade på långa tillägg (2300), han kom iväg dåligt pga fel av mig i volten och fick en galopp efter 200 meter. Sen kom en till galopp i slutkurvan när han hade den hästen som vann utvändigt om sig, han var lite trött då. Men han gjorde ett superbra lopp och gav sig verkligen inte - tog in meter för meter på den segrande hästen de sista 100 metrarna!!
Finns som sagt mycket att utveckla i denna ponny, han har den rätta skallen och farterna för att bli hur bäst.
kan fås??
vad e det för utgångs pris?
varför säljer du ??
Pris diskueras inte i tråden.
"Kan fås", ja, man får helt enkelt hästen efter Derbyt, vill gärna köra det själv med honom eftersom jag stått för all förberedelse.
Jag säljer för att jag slutar med ponnytrav, kort och gott.
ska du gå över till stortrav?
så man får hästen efter derbyt vem då?
Nej, jag ska bara leva livet utan hästar ett tag. Ska nog börja plugga eller flytta utomlands efter skolan.
vem får han efter derbyt då?
han som köper?'
men ska kö derbyt då du?
#10. Hon vill väl köra derbyt själv då hon gjort så mycket med hästen och den som är intresserad får köpa honom efter detta.
ja men ska hon köra derbyt?
Ja, jag kör Derbyt.
Ok :D
Knuff på "Musse".
Musse kommer starta mer här framöver. Nästa start blir Boden den 31 juli då det är ett autolopp, 1.50 och sämre.

Putt. Lycka till med att sälja din stjärna ! :-)
har du något pris än? vi skulle behöva fler russ
Kontakta mig vid intresse och prisuppgifter!
okej. vi funderar på att åka till Derbyt med L.A Prima Donna kan ju kolla mer på honom då i såna fall
Hur travsäker är han igentligen? Från 1-10?
Kan han stå stil utan att han reser sig?
På en 1-10 skala, 8. Han är mer travsäker under press än utan. Han har vunnit 7 av 8 lopp relativt lätt i ensamt majstät, han tycker inte det är såååå överdrivet kul att springa helt själv i täten - han gör sällan mer än vad han behöver då - och då bryr han sig helt enkelt inte om han tar till galoppen.
När han jagar från tillägg har han ett mål (de främre hästarna) och då travar han. Däremot kan han falla över i galopp när det går för fort, helt naturligt. Han är inte tränad allt för mycket i de snabbare tempona pga att han inte har något träningssällskap hemma, men man märker verkligen direkt på honom att han skärper till sig när han har andra hästar omkring sig.
Sen har han ju väääääääldigt långa ben, det har hänt att han helt enkelt snubblat till och fallit över i galopp… Men han ställer sig ofta fort från galopper och tappar inte mycket mark - om han inte får någon "superstor" galopp som han kan få om han är på bebishumör.
Ja, att stå still är inga problem. Däremot rusar en massa adrenalin i honom, så att få honom att stå heeeeelt blickstilla mellan en provstart och start i ett lopp kanske inte är det bästa, men han skulle inte resa sig.
Kan ju också fylla i.. Han är en häst som ligger på och som kusk får man hålla i. Han är ju som sagt också orutinerad så man kan väl få någon överraskning ibland.
För 7.000:- kan man få köpa en Royalsulky + sulky- och hjulfodral + komplett QH-sele med förbygel, selunderlägg, huvudlagsunderlägg (i rött/oranget) och automatcheck i + en massa segertäcken till. Även en hel del annat kan ingå.
jaja, men då är han ju en riktigt snäll pojke då ändå.
men det är bra att han ligger på för då vet man att han vill framåt alla fall
Ja han är en otroligt snäll häst! På stallgången står han blickstilla och man kan linda sig kring hans ben om man så vill ;) Inte för att jag brukar göra det, men snäll är han.
Som sagt är det väl lite orutin med "bebishormoner" som kan ställa till det ibland, men han går då åt rätt håll! Han har en grym vinnarskalle, och jag har inte "nött" någonting med honom då jag varit väääldigt rädd om han och låter honom ta allt som det kommer.
han måste vara ganska pigg på banan. tror inte jág har sett honom skrita på stallbacken nån gång
#27 jag vet inte hur han är men han skrittade bredvid Reidar i Söndags på stallbacken:P
#27, han skrittade då massor i Östersund. Här går han efter en seger snällt till stallet. Och som #28 skriver gick han bredvid sin halvbror också, bland annat.

Jag har bara en sak att säga, och det är att om man vill satsa och ha en kanonponny är det här ponnyn man ska köpa!
http://carolineforsner.blogg.se/
Ja, reidar har väl inte ni något problem med, Lisa?
Tycker oxå man ska satsa på den här ponnyn. Skulle köpa honom direkt, bara jag hade pengar. Riktigt lugn och fin kille.
Ska du starta något före derbyt? Bergsåker eller nått där?
#33, ja, han kommer att starta på Boden den 31 juli, sen Umåkers dubbeltrav den 13-15 augusti. Kanske Bergsåkers heldag senare i augusti med, beroende på om det är nödvändigt med en start till innan Derbyt eller inte då.
#32 Nej Reidar är super snäll i allt, när han kom hade han lite svårt att skritta men nu skrittar han jätte bra!:D Och nu har vi inte nå problem mad han alls världens mysigaste:P
amandah jag vill köpa din sulky :)
#37, om inte ev köpare vill ha sulkyn kommer jag givetvis att sälja den, dock inte till samma pris.
okey om inte dom köper den så skickar du den till årjäng så får du pengar på en gång ;)
Svårt att avgöra innan hästen är såld, och jag behöver sulkyn till tidigast 5 september iaf, hehe ;)
ah men skicka den när du inte behöver den längre :D ok? :P
Skicka och skicka, vetefan hur man skickar till Årjäng :P Har inte ens bestämt pris på sulkyn om den inte ska säljas med hästen :)