Vinterträning
Så - nu är det snart mars och för mångas del är vinteträningen i full gång!
Hur går det för er? Hur länge har ni kört nu?
Och när har ni planerat in årsdebut?
Kramar /Amandah
Jag har kört sen mitten av december med Norrskenets Jupiter och Zolero, och Lucky Luke fick jag hem för en vecka sen men han har tränat bakom en nordis på släp hela vintern, och de gånger jag kört Lukii har jag märkt att han har fin kondition - bara lite muskler och fart saknas.
Vinterträningen går väldigt bra, jag har börjat köra fort med fina resultat nu.
Den 11e mars ska Zolero gå klubbtävling, men första "riktiga" loppet kommer väll i juni. Jupiter hade jag tänk anmäla till Bergsåker den 21a april, och Lukii satsar jag på kval med i maj-början av juni, och han ska vara startklar till Bodens dubbeltrav!

Alt från 4 månader till två veckor…..
Premiär blir nog solvalla eller Axevalla i slutet av aprill….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag satt igång mina i januari så jag har tränat på sen dess. Första tävlingen blir nog Bergsåker. Fyraåringen ska sättas igång bättre sen och kanske kvala senare.

dockie började jag köra 1 februari, men hon har varit igång hele vintern lite smått, blivit körd i dressyr m.m. Jag har planerat årsdebut för henne den 29 april på Ax, Kantarell har gått drygt 2 månader nu, om hon håller sig frisk ska hon årdebutera på färgestad, i påskbomben.
Cato har gått hela vintern, ska årsdebutera 13 maj på Åby.

Vi har kört sedan jullovet och då har det varit regelbundet sedan dess, före det så kunde jag ut och jobba dom 1 gång per vecka. Jag har kört ett snabbjobb med russet och tiden satt fortfarande så nu kommer det inte bli så många jobb. Blir nått till innan start. Planerar att starta Bergsåkers första tävling i april om shettisen är klar att följa med annars blir det ett insprängt på bollnäs i april.

Min 4:a åring har varit igång sedan 1 februari sen så har ja ju en ny ponny, Cedrus, som jag fick för ungefär en vecka sen men han ska vara med i Istravet på Söndag, ska bli kul värre. :P
Årsdebuten blir väl i maj om det är nåt bra då.

jodå, det går fint! Chikita har tränats hela vintern dock mycket lungt mest skritt. började jogga mer efter jul o hon gick sitt första rakbanejobb med 2.10vändor i slutet av januari.. vi har hunnit med ett banjobb 1.55 2140m med två heat.. hennes årsdebut är beräknad till påskbomben 6 april..
Mascot som inte startat sen maj/juni 2005 börjde tränas i december o jag hoppas att han ska kunna hinna kvala o sen starta 1 maj på halmstad

kört sen i slutet av november /början av december.. nu körs han svettig varje dag bara för hanns stoooora mage ;) årsdebut? ja, jag vet inte riktigt.. får se hur formen är och hur han "ser ut" ;) och så ska jag fixa till travet å..
Hannibal har tränat sedan september/oktober förra året eftersom han varit skadad en längre tid innan. Han har inte startat ordentligt sen 2005, gjorde tre starter förra året utan några vidare resultat.
Nu verkar det dock ha vänt och han känns bättre än på flera år! Tränar nu på rejält och ska börja kuta lite snabbare om en månad ungefär. Om han håller för tävling får vi däremot se…. Beräknar årsdebut tidigast i april, kanske ska starta på Tomelilla den 29/4.
Calippo tränar inte alls för tillfället, har problem med hovarna. i väntan på att vi kan få på skor får hon bara tömköras lite lätt en gång i veckan.

Ja det har ju gått lite illa för mig och Plexis då han gick och blev jättehalt för ca en månad sen, precis när vi hade kommit igång igen efter vintervila. Nu har han alltså vilat den här månaden, och som tur är är han nästan helt bra nu. Ska på vetrinärens villkor ut och börja skritta nu igen, så ska han bli bra på nolltid!
Debuten är lite osäker när den kommer, beror på hur han känns med 'hältan' och alla papper & grejer som ska fixas, och kvalas och allt måste han göras också, mycket att stå i!

jag tränar för fullt sist jag körde advocat de var igår så gick han i lag med ett varmblod å han sprang som fan men imorn ska vi till veterinären och böjja igenom honom.
ja börja den här veckan… =) har inte bråttom till några tävlingar