Sista SP-chansen!
Har du ett treårigt sto eller ett äldre sto som du missat att visa på sommarpremiering för stambokföring i år, eller kanske ett äldre sto som är berättigad till höjning av avelsvärdeklass, eller en fölunge som du vill fölmönstra? Eller vill du bara visa din ponny för en exteriörbedömning (obs ej hingstpremiering eller hingst-avelsvärdering!)?
Det återstår några avelsvärderingstillfällen för ston och unghästar i år där anmälningstiden inte ännu gått ut:
Mellerud 22 augusti, sista anm. 3/8
Boden 28 augusti, sista anm. 6/8
Ersmark 29 augusti, sista anm. 6/8
Kvinnersta Örebro 5 september, sista anm. 5/8
Ösmo 5 september, sista anm. 5/8
Åstorp 6 september, sista anm. 1/8
Uddetorp Skara 11 september, sista anm. 22/8
Enköping 19 september, sista anm. 19/8
Vreta Linköping 25 september, sista anm. 26/8
Sommarpremieringarna på Wången 28/8 och Sundsvall 29/8 hade sista anmälningsdag 29/7, men man kan ju ringa och höra om det går bra att anmäla bums.
Kontakta respektive arrangör:
Mellerud = Norra Älvsborgs Hästavelsförening, telefon 0303-33 81 20, 073-976 73 37
Boden och Ersmark = Hushållningssällskapet i Norrbotten, telefon 0923-121 86, 070-343 42 54
Åstorp = Länskommittén för Häst i Skåne, telefon 0451-309 05
Uddetorp Skara = Hushållningssällskapet i Skaraborg, telefon 0512-927 41, 076-136 39 14
Wången, Sundsvall, Kvinnersta, Ösmo, Enköping, Vreta Linköping = Svenska Hästavelsförbundet, telefon 0511-672 30 (telefontid mån-fre kl 9-12)
Internetanmälan är möjlig till flera platser!
Här kan du läsa mer om hur det går till att avelsvärdera ditt gotlandsruss-sto.
OBS!!! För treåriga russ-ston som startar i trav finns ju chansen till SPAFs Prestationsbevis (som treåring bedömd lägst 38 p vid SP plus travrekord 2.20 eller snabbare).
Lista över tidigare Prestationsbevis-innehavare.
Lycka till!

Åh tusan! Jag som ville exteriörbedömma mitt sto .. sommarpremieringen i Sundsvall, kan man exteriörabedömma sitt sto där? Jag är som lite dålig på att hålla i sär allt och avgöra vad som är vad .. :S Har ett 15 år gammalt sto som jag skulle vilja exteriörbedömma som sagt.
jag vet inte riktigt, skriv o fråga här http://www.gotlandsruss.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=bcfdaeb4-1095-4c29-a883-cca7f35e8464&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

#1 Visst blir hästarna exteriörbedömda på premiering, vet dock inte om man poängsätter äldre ston. Premieringar har en betydligt högre anmälningsavgift än en vanlig utställning och efteranmälning brukar innebära dubbelanmälningsavgift.
Man kan be om poäng så får man de =)

#3 Attans då .. har ingen koll om de finns några "vanliga" utställningar heller, då jag "bara" vill exteriörbedömma henne och inget mer.

enda russutställningen i norrland är den på Umåker 14 augusti. Eventuellt att det finns någon för alla ponnyraser någon annastans senare :)

#6 Jag kan tyvärr inte vara med då :/ Funderar dock på att skicka upp enbart ponnyn, men jag vet inte med vem osv