Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 1650 ggr
toll
0

tippa Nordiska Mästerskap 2010

Följande ekpiage har inbjudits till att delta i Royal Hästsports Nordiska Mästerskap 2010 på Solvalla den 7 aug 2010.

Från Sverige:

Fe´rgus - Fanny Söderberg
Pannans Linus - Rebecka Hansen
Enets Daisy - Jenny Malmqvist
Betsie - Caroline Örnfeldt

Från Norge:

Laser Ess - Christine Pedersen
Fantazi - Ida Vinterdal
Monark H - Ann Kristin Rasmussen
Caspian - Mina Haug.
**
Från Finland:**

Towa - Laura Mattila
Pilen Nick - Hannele Purontakanen
Jarmo - Tessa Länsimäki.

Ronaldoo
0

Hejja Monark Skrattande, min gamla hästSkrattande

Polenta
0

Jag hejar på Bergsåkersekipagen Betsie och Fe´rgus! :D

[Russ-park]
0

Vi vågar tippa:

1. Towa

2. Pannans Linus

3. Laser Ess

4.  ……. ?

Lycka till alla !

bj / dk

carolineornfeldt
0

här är startlistorna!:)

zchristinaz
0

1. Fantazi 2.Laser ess 3. Pannans Linus

russtrav
0
  1. Betsie
  2. Laser Ess
  3. Pannans Linus
fnut
0

Sitter i Ljusdal, kan inte öppna filen. Vad har Fe´rgus för spår?

Erja
0

Lista:

1. Jarmo
  2. Fe´rgus
  3. Towa
  4. Betsie
  5. Fantazi
  6. Caspian
  7. Monark
  8. Enets Daisy
  9. Laser Ess
  10. Pilen Nick
  11. Pannans Linus
palomia
0
  1. Enets Daisy  (lycka till Jenny)Skrattande
  2. Towa IV
  3. Betsie
MagganS-B
0

Som en kuriositet kan nämnas att minst sju är födda på Gotland…..Heja Laser Ess!

JBrunzell
0

Heja Laura Skrattande

[Mariaaaaaa]
0

Tror att Betsie kan vinna om hon står på benen hela vägen och nog kan hon gå under 1.50! HEJA!

Fergus kan också skrälla men han har svårt för att funka i sulkyloppen fullt ut, men står han på benen och är lika säker som han är ibland så strider han också!

johanna9
0

va detta ett inbjudningslopp?

muskot
0

#13 Ja det var det, vi tackade nej med Muskot :(

marika-J
0

Enets Daisy - Laser Ess - Towa IV

Daisy vann lätt i senaste starten på 47,9, där finns det nog mer att hämta.

Många hästar kan vinna detta lopp, Betsie kan säkert gå snabbare än 50, Likaså Pannans Linus.

Håller en tumme för Sverige!

Ernst-Romeo
0

Heja JarmoGlad

johanna9
0

vad hade dom vart tvunga att gå för o få en inbjudan?

fnut
0

48 och sämre :)

johanna9
0

då är de rätt konstigt. för min ponny har 49,1 o har inte fått en inbjudan..

haerrdin
0

#19 Vilken ponny menar du?

[cancan]
0

# 20 Jag skulle tippa på att hon syftar på Tiffy…

fnut
0

#19. Vad har din gått iår då? Dom skulle bjuda in en häst från söder, en från väst, en från öst och en från norr. 2 ston och 2 hingstar/valacker fördelade på de olika ställena i Sverige.

marika-J
0

Dom kan ju inte bjuda in alla ponnyer som har gått 48 o sämre, jag kan iof hålla med och tycka personligen att man glömt ett par hästar som jag tycker har preserat bättre i år. Men jag vet samtidigt att några tackat nej och det är inte det lättaste att få ihop ett jämnt startfält.

Så varför inte vara glada för dom som har blivit inbjudna och hoppas att dom kan placera sig bra i loppet. Glad

zchristinaz
0

Man måste bara respektera det hästar som blir uvalda, kanske tycker man inte dom bästa kom med, men då fick ju någon annan en chans att vara med i et storlopp, och visa att hästen kanske har mer at ge när det värkligen gäller :-)

Dock så tycker jag att det är dumt av sverige att ha "regler" att ta ut en norr,söder,väst,öst 2hinstar och 2ston.. Dom andra länderna gör ju inte så, så då ställer ju sverige dåligare än dom andra. dom 4bästa punkt slut tycker jag:)

fnut
0

#24. Fyra bästa är ju också svårt… Finns så många jämnbra hästar. Men dom följde ju inte riktigt de där med reglerna. Både Fe´rgus och Betsie blev ju inbjudna, vi står i samma stall. Men sen tycker jag att man inte ska diskutera så mycket om vilka som blev inbjudna och hur bra dom är. Vi som fått inbjudningar är överlyckliga vill jag lova.

carolineornfeldt
0

dom hade ju en utgångs punkt och följde nog den men sedan var det några eller någon som tackade nej och då tog dom in reservhästar, som tex fe´rgus som står i samma stall och det är ju vi ju såklart jätte glada över som fanny skrev!:) sen tycker jag att det är bra att dom har en sån regel så hela sverige kan få bidra och hur dom gör i findland och norge är väl upp till dom. och det är ju visst bra hästar med, loppet är ju inte vunnit förns loppet är kört, vem som helst kan ju vinna! :)

[Mariaaaaaa]
0

SKITKUL med ett lopp för de hästar som inte är de allra bästa! Fint startfält som kommer bli jämnt! Lycka till ALLA inbjudna! Nästa gång är det någon annans tur och då får några andra stå över!

:D

carolineornfeldt
0

#27 precis så jag mena! :)

johannan.old
0

Jag tror Towa vinner-Lycka Till Laura!