Umeås Dubbeltrav

Självklart, hemmaplan :P
http://carolineforsner.blogg.se/
Dit ska jag absolut med Extra:) På fredagen blir det kanske russerien då Extra älskar att jaga ikapp men jag är inte säker annars tillägg vid 2,00. Fast då blir det väldigt kort tillägg och väldigt bra hästar men vi får se. På söndagen blir det självklart Umåkers dubbelhelgmästare!:) Då får vi det hårt men det gör inget.
Tuss ska jag självklart starta.
rek. 2.18 och 2325 kr inspr.
Just ni vet jag bara säkert att jag ska starta i 2.18 proppen på fredagen, har inte bestämt söndagen.
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
Har ingen häst, men annars hade jag gärna åkt dit! =)

Glöm inte att anmäla till russutställningen som är på lördagen!! Alla russ får vara med 
Jag kommer på fredagen med Razmus Raid!
På söndagen jobbar jag, men det var bra proppar för lillfjanten så det kan hända att någon annan får köra :)

Twist och Neith kommer nog både fredag och söndag
Jag ska dit med Tyson Ås. :)

vilka lopp blir det för er alla? :)
någon som kan länka länken till utställningen på lördagen.
Anmälan senast den 7 augusti till Catarina Johansson, Stjärnvägen 13, 906 37 Umeå. el cattis154@hotmail.com
Pris till bla Bästa Ponnytravare, bästa valack, bästa hingst, bästa sto, bästa visare mm!
(Kopierade från stall10.nu)
Om det är någonting du undrar över så kontakta CrazyCattis här på iFokus, hon har koll!

Missa inte att ett montélopp har tillkommit fredag för kat A och söndag kat b! Står på nyheter på SPTF .se

Jag vill åka dit, dock blir det nog troligtvis bara en dag isf. MEN jag vill ju så gärna vara kvar till utställningen på lördagen! Men det är just den dagen jag inte kan vara kvar där .. :(

jag funderar på att anmäla cocos, men vi får se om mamma får ledigt :)
Jättetråkigt för mig för Pärloito kommer inte starta mer för mig:/ Kanske åker dit och kollar. Har inte hört att jag ska köra åt någon annan så det blir bara semester och ponnytrav :D
#6 Vilka proppar har Musse på söndagen?

#13 Blir ni där hela helgen då? :)

Det blir troligtvis 2.13 proppen för Eddie och 2.00 proppen för fighter på fredagen om jag ska ut alls då
På söndag blir det högst 5.500 &/eller högst 12 000 med Eddie och lägst 8000 och kanske monté med Fighter om jag inte rider någon annan ponny =)
#15, Högst 12.000:- och högst 23.000:-.
Razmus Raid ska ut i russerien (2.10-1.50) och grundlag 2.00 på fredagen, sen på söndagen blir det väl högst 12.000:- och högst 23.000:-, kanske bara ett lopp. Får se! :)
#5 Typiskt att det krockar med V75 på Skellftetravet.:( Hade gärna varit med på utställningen med Extra.
#18 Okej
Det blir troligtvis russerien med Extra på fredagen och Umåkers dubbelhelgmästare på söndagen.
Jag vet att det här är en ganska dum fråga men behöver man ha montelicens för att få rida montelopp? Jag har läst att vissa som inte har licens rider montelopp ändå.
# det beror på när du tog din licens hafr jag för mig, är den tagen innan 06 el om det vra 07 kan du rida lopp för då fick du automatiskt din monté licens när du tog kör licensen.
#21 Jag tog min licens 08.
Om det är någon som söker kusk under helgen kör jag gärna.
#22 fråga på sptf.

#20 Det beror som sagt på när du tagit den, kontakta sptf för vilka år det gällde :) Jag tog min licens 2006, och då "ingick" det inte. Däremot min kompis som tog licensen 2005, fick montélicens också har jag för mig, men är inte säker.
Jag söker efter en kusk till båda dagarna, hästen har rekord strax under 1.55 och är inte jättelätt att köra.
Skicka ett PM till mig om du är intresserad. Har ett krav och det är att du har kört minst 100 kategori B lopp.

#26 100 russlopp? Skulle de inte lika gärna kunna vara runt 30-40 russlopp och storhästlopp + storhästvana?
Kanske det.. =)
#24 Jag gjorde det för en stund sedan.
#26 Oj så mycket skulle jag aldrig kunna hinna köra i min ponnykarriär men jag är van vid knepiga hästar.

#28 Jag är lite nyfiken på hur du tänker :P Är det rutinen som du vill att kusken ska ha eller vanan med knepiga hästar? Bara för att ngn kört minst 100 lopp betyder det inte att kusken är van knepiga hästar, utan just "bara" har rutinen :P

#26 Har skickar PM
Om någon vill ha ryttare i kat B loppet så rider jag gärna
Fighter är inte så villig ^^
Är 159 tippar att jag skulle väga in på 54-56 kg
Framför allt rutinen vi vill ha. En kusk som tar kloka beslut. Det kan t.e.x vara att vila i rygg i kurvor osv..
Jag har fått några intressanta PM, tack!

Observera att häst som startar på Umåker fredagen den 13 augusti har företräde till start söndagen den 15 augusti!!!

Rider jätte gärna monte Kat B om ni behöver ryttare!
PM:a vid intresse! :)

Glöm inte att anmäla nu på fredag!! Och visst har ni sett att det blir monté för båda kategorierna oxå, en bra chans att få en tid till Monté SM :D
Åh jag vill också åka :( Äre bestämmt att du åker Amanda?
Hoppas att jag åker med Fe´rgus, försöker att få allting att gå ihop nu :D

#37 Ja, kom :D

#37 fanny, du ska åka! :) <3
#37 Självklart ska du åka!:) Fe'rgus måste ju få starta på sin gamla hemmabana:)
#38,39,40.
Vi kommer bara vi ordnar sällskap åt Fe´rgus. Men det har vi nästan fixat, pappa ska åka med Bella Hammering till Skellefteå den 14onde så då kan vi ju samtidigt och åka hem tillsammans. Måste bara hyra en box till henne nånstans över helgen. Och pappa har inte helt bestämt sig än, men de går frammåt för mig i tjatandet :D
Men om vi åker kommer jag anmäla till:
Russserien
2minuters proppen
Montén (pax för Amanda!!!!!!)
Dubbelhelgsmästaren

Fanny, ställ eran häst hos mig? Vi har en ledig box :)
Nu är nog allt ordnat, JAG KOMMER :D

#43 BRAAAA!:D det är kommer bli kung<3
#44, Yes baby, ska ba boka hotell antar jag :D

Anmälning imorgon på morgonen!
jag kommer bara på söndagen tyvärr:/
Anmält :)
Vilka har anmält till montén, hoppas de blir lopp av det!!

jag har anmält ( = kommer bara på fredagen :P
#49, Fanny, vi har också anmält till montén! :D
#51, Bra :D
Kålmans Primavara och Iva Roll kommer!

Haha linn anmälde min treåring imorse ;-) så telis prinziip kmr ;-)
Listorna lär väl komma någon gång under morgondagen, lägg gärna ut dem här då :)

Listorna kommer inte komma förrän tidigast söndag eftermiddag (mer troligt måndag förmiddag) eftersom man endast har 24 timmar på sig att ändra i listorna från det att dom kommit ut och det finns ingen på kansliet som kan låsa upp dom under helgen :)

Jag ska dit :)
#56 Hoppas du har rätt för till oss sa de (webmastern bl.a.) att det var 24 timmar efter att anmälan gått ut.

Vi hade problem med detta förra gången och då sa sptf's åt oss att inte klarmarkera några listor på helgen i fortsättningen. Det är inte många dubbeltrav alls som får ut alla listor på 24 timmar och då skulle alltså ingen ha möjlighet att korrigera..
Nä 24 timmar från det att listorna kommer ut på kanal 75s hemsida är det som är sagt både från tävlingsledningen och från kansliet :)
#59 Det låter bra det.

Den som väntar på något gott.. :P
Hoppas att listorna kommer snart.
inga listor ? :)
dom kommer väl idag efter lunch någon gång .. :)

putt :)
Inga listor ännu!
Jag lägger upp ny tråd när dom kommer! Kollar några ggr per timme!
inga ännu….. :(

Listora är nu klarmarkerade :)
Bra så då kommer nog väl snart ut då? :)

"crazycattiz" - när är första start fre- resp. söndag? Och vilken tid startarutställningen på lördagen?

första start fredag 18.00, söndag 12.00
Utställningen börjar 09.30 :)

#71 Stort tack för infon! Brukar ni köra värmning mellan varje lopp, eller en paus?