Fina Russvalacker Säljes!
Hej!
Jag har tre stycken lovande russvalacker till salu. Dom är hanterade, ledtama, snälla att lasta & verka. Fria från fång/skador/eksem. Har inte för sig något rackartyg. Alla tre har pass & chipp. Dom säljes endast pga att jag sysslar med avel och har inte plats för snart 3 vuxna valacker. Dom säljes till ett MYCKET billigt pris! Dom kommer att passa bra till både ridning, körning ev trav. Kan även tänka mig att sälja två av dom till "paketpris" eller byta bort en eller två mot ett äldre russto med bra travrekord. Det skulle betyda otroligt mycket för mig om någon ville använda valakerna till trav då min hingst Bus-Oskar ej har någon startad avkomma än.
Kontakt: Gerty Dahlbom-Jonsson, Bunge, Gotland
Tel: 0498-221329
Mobil: 0735882132
mejl: gerty-jonsson@spray.se
Munde Född 2007 brun ca 123cm stjem
e. Bus-Oskar 581 GII-prem 2007 43p
u. Ikea 3800 Diplom 41p rek 2.10,7
ue. Rasputin 449 AB-prem rek 2.15,3
Munde är sutten på. Tömkörd utan problem men ej inkörd pga tidsbrist. Mycket hanterad och ledtam. Visad på utställning med upp till 39p. Snäll att lasta och verka. Blir troligen 127cm som fullvuxen. Är en lagom stor och snäll kille som kommer att passa till både trav och monté. Han blir vad man utbildar honom till.
Prins-Bus brun russvalack ca 120cm stjärn snp
e. Bus-Oskar 581 GII-prem 2007 43p
u. Lojstas Ina 4336 utställd med 40p & guld ett flertal gånger syster med bla Lojstas Candle-Light 1.56,6 & Lojstas Star-Light 1.56,9
ue. Juventus 468 ELIT-premierad 41p
Prins-Bus är en jättenäpen och rar pojke som är mycket hanterad. Snäll att lasta o verka. Ej inkörd pga tidsbrist. Blir troligen 125-126cm som fullvuxen. Kommer att passa till både trav och monté. Han blir vad man utbildar honom till.

Vad vill du ha för var och en av dom?
#5 du har pm
Puttar upp för tre superfina o kloka gossar. Ingen som vill köpa en valack efter en relativt "oprövad" hingst? Bus-Oskar har ännu ingen startad avkomma.
Ni lånar/leasar inte ut någon till en som vill tävla i trav?
#8 mejla ägaren och fråga.