Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: utrustning
Läst 1967 ggr
GranoStall
0

Vilken Speedcart använder nI?

Är på jakt efter en ny speedcart och undrar vilka speedcarter ni använder och om ni kan rekomendera någon? Vi vill ha en lättare vagn för att kunna köra lite lättare snabbjobb hemma.

johanna9
0

jag har en speedcart i från börjes och tycker väldigt bra om den. min kusin har en likadan. har en bild på den på lunarstorm. __joohaanna_ och gå in på hagldala karamell på kollage. så finns där nióg en

juliapettersson
0

#1, fast Börjes speedcartarna är ju inte direkt lätta :P

oskarflorhed
0

custom o champion

muskot
0

Jag har också en speedcart från Börjes, den har varit skit bra, min ena häst har bråkat som fan med den men där är inte ens en repa :P så den rekommenderas! Och den är inte tung..

Liiiiiiinn
0

har en speedcart från ladugårdsinrede som har hängt me sen 98 eller 99! den har varit med på många turer och den är fortfarande i mycket bra skick!

MonteMira
0

Jag har en lätt vagn till salu=P Dock hemmabyggd..haha. Den är använd till till både snabbjobb och annan träning..

FridaNyberg
0

Jag har en jättegammal vagn, som inte är snygg eller så, men helt överlägsen att köra i! Ser nästan ut som en sören Persén speedcart, men den har annorlunda sits bara. men den är MYCKET skönare än dom vagnarna =)!

Millaaann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi köpte våra på Gotland för några år sen..tror d va från Persén… :P

Bergas-Flisa
0

Jag har en tung speedcar! men det är bra och funkar helt utmärkt:D vet ej vart den kommer ifrån för jag fick den med när jag köpte flisa.Är allefall den på bilden.

amandahandersson
0

Jag har inte speedcart, men ska köpa en..

Men jag tycker ändå att träningsvagnar med fördel kan vara tyngre! Hästarna får bättre muskler. Ibland brukar jag stoppa däck bakom min rockard som väger en del, för att få hästarna att jobba lite extra. Särskilt russet, som kräver enorma mängder muskler i sitt bakre parti för att kunna gå rent.

Cherriese
0

jag har också en gammal från ladugårdsinrede fast min är nog köpt 98 eller 97, den e toppen!! o väldigt lätt också..

Svartkrut
0

Har en från Börjes. Den är la bra. Den är lite sönder, men det är tack vare Svartkrut, då han drog upp sidan på en Porshe värd 1,5 milj här hemma. =/ Inte vår bil.. *hehe*  Men speedcaren är bra och jag tycker om att den är tyngre.

Nitro
0

Jag har en skitgammal, skitful, skitobekväm, skit allt :P
Men jag vill ha det för då gör det inget om hästarna kraschar den, jag blir så sur om det är en "ny" vagn !

juliapettersson
0

Börjes & Persén, är de lika? Dom ser ju i alla fall likadana ut.
Kan ju också säga att hon som skrivit tråden har en Persén speedcart och är nog ute efter en lättare och bättre.

GranoStall
0

Det stämmer att vi har en speedcart från Persén och vi letar efter en lättare speedcart. Vi tycker den är för tung, så den ska säljas.

Hur mycket kostade speedcarterna från ladugårdinrede?

TildaLinge
0

ska köpa en från börjes de verkar vara bra

Cherriese
0

#15 jag vet inte vad de kostar nu.. står det inget på hemsidan? annars kan man väl ringa dit o fråga kankse.. jag minns nämnligen inte vad jag gav för min det är så längesen..

två av mina kompisar har speedcarts från hästshopen på halmstadstravet (finska tror jag) de är också bra.. men de kankse är för långt, jag vet ju inte vart du bor.. :)

GranoStall
0

Har nu kollat upp priset på ladugrådinredes hemsida de kostar 7000:-

Att åka till halmstad är lite långt då vi bor i närheten av Stockholm, men tack för tipsetGlad

Cherriese
0

okej, ja det förstår jag..!! :)

Flygis
0

jag har en speedcar t ponny som ja inte har en aning om va de är för märke på. köpt den av bexo "nitor" :P

ryttarn
0

Har en i aluminium, troligen ett hemmabygge som vi hittade på en loge för några år sedan.

Kanon bra, rullar lätt och väger inget. Den är lagad ett antal gånger då framförallt Jossan varit lite hårdhänt….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Lina-
0

Jag har två som är köpt på travshopen på ösdtravet. Funkar jättebra på russ & shettis :)

JennyBrunzell
0

Jag har en från Persén. Väldigt bra tycker jag.

Millaaann
0

JENNY; sluta härmas :P..hehe joo dom e väldigt bra o TÅLIGA :)..Min har vatt med om en hel del..