Streetrace i Piteå
Succen från i fjol, då närmare 3000 personer kom och såg trav, mitt i centrala Piteå upprepar sig. Lördagen den 25 Februari isas Sundsgatan mitt i stan och det körs streetrace,hästarna tävlar parvis med kvart ,semi och final.Loppen körs i en kvarts mile (402 meter)
Åtta Varmblod och ponnyer ställer upp och tävlar.
VBL heaten körs med auto start och ponnyloppen med jaktstart här ponnyerna handikappas efter rekord
Startlista B-ponnyer Jaktstart
Heat 1
1. Loystayungar
Elin Wikström
2,14,3
2. Rovalds Zoyeriba
Beatrice Utterström
2,03,04 +4
Heat 2
3. Mynta
Julia Hansén
2,09,06
4. Pegasus
Fredrica Sandberg
2,02,7 +3
Heat 3
5. Kumpan
Alicia Lindkvist
2,04,1
6. Risarvens Melker
Therese Hietanen
1,59,8 +1
Heat 4
7. Fritz
Hillevi Pedersen
2,00,9
8. Toker
Andreas Markström
1,57,2 +2
Ex. +2,+3 står för att ekipaget startar ett antal sekunder efter startande häst
Läckert! Framför allt att ni kör jaktstart! Vem vann förra året?

Gud så kul :) HEJA :D
Go Yunger :D!
Vill också! :D:D

Jag med :D Tänk om dom kunde hitta på nått sånt kul här i Värmland :D

Piteå är en travtokig stad, här är byggs det en uppvärmd bana så att vi kommer att ha sommarbana året runt!!!
Piteå är Norrlandskraft ;) Fast boden är bäst ^^

#6 kanske något för ungdomssektionen att ta tag i framöver….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Visst är det kul med streetrace med häst mitt på den största gatan som leder rakt genom centrala Piteå. Men det kräver mycket säkerhet, för människor som inte vet nå om hästar kan lika gärna bara gå ut mitt framför nosen på dom. Jag vet för min son körde förra året och då var det några som gick ut framför så han var tvungen att styra över på den andra hästen spår. Men strunt i det , det är en döhäftig grej och roligt. Så han kör även i år , får bara hoppas på bättre tur iår. LYCKA TILL ALLA KUSKAR PÅ STREETRACET i år.
Kul. Det skulle vara roligt att få vara med i nåt sånt. Tänk er det inne på Sergelstorg i Sthlm
Vilken PR!

Hästarna måste vara väldigt trafiksäkra när dom springer streetrace, det är ju en hel del skyltar och byggnader som dom inte brukar vara vana vid..

skit frönt ju :D.. fall det var nåe sånt i örebro/mellansverge området skulle jag lungt ställa upp…
Å jag fick inte vara med me min buse ;/ Det var ju för snabbare hästar.. Men då har ju ingen sett Zolle spurta kort! ;) HAHA x)
Funderar nästan på att fara å kolla :)
Läckert=) Får en nästan att önska att man bodde norrut…..
Hur gick det? Var det mycket publik? 

Bilder från streetrace finns här: http://www.pixbox.se/alb_show_id295003_page0.html
Tyvärr var vädret ur uselt.

jag vill också se!

så himla coolt !!jag såg det däe på tv