Tippning Årjäng 14/8
Lopp 1 Egen häst
Lopp 2 Smedens Maxig
Lopp 3 Egen häst
Lopp 4 Egen häst
Lopp 5 Kålmans Snäcka
Lopp 6 Wilda August
Lopp 7 Egen häst
Lopp 8 Ernst Ronaldinho
Lopp 9 Nypon II
Lopp 1: Melody Af Jäboruder
Lopp 2: Smedens Maxig
Lopp 3: Ratas Raimond
Lopp 4: Karamellen
Lopp 5: Kör själv
Lopp 6: Neptan
Lopp 7: Stubin
Lopp 8: Ernst Ronaldinho
Lopp 9: Kör själv

Har suttit på mitt Café idag med en eller två… hmm,kanske fler, latte när det varit lite lugnt och försökt lösa gåtan om hur det kommer bli på lördag. Väderprognosgudarna har utlovat perfekt tävlingsväder. Ca 20 grader varm och uppehåll. Så här ser min lösning på gåtan ut….
Lopp 1
Dagens första lopp är ett A-ponnylopp för de lite mer oerfarna ponnyerna. Jag tror att Hilda II har en ganska stor chans. För dagen en ny kusk kanske tänder till Hilda lite extra. Melody af Järboruder har ju klarat sina tvä första starter på ett alldeles utmärkt sätt. Idag blir det upp till bevis i lite tuffare motstånd. Hon står bra till i loppet så har hon en polett sparad kan det kanske räcka ända fram.
Mitt tipps 6-1-2
Lopp 2
Ytterligare ett A-Ponny lopp men denna gång för lite mer rutinerade ponnyer. Melissa har altid varit en liten favorit i mina ögon. Tyvärr har hon inte riktigt fungerat i år. Men jag vet att equeterapeuten har gått igenom henne ordentligt och kanske hittat felet. Med 105 starter i livet så är hon överlägset mest rutinerad. Smedens Maxig står bra inne i loppet och har säkert en hel del mer att ge, så han får stå ut med att vara favorit.
Mitt tipps 3-7-5
Lopp 3
Så var det dax för B-Ponnyerna. Först ut är ett gäng ganska oerfarna hästar. Flera av dom gör sin första säsong med bara några få starter på kontot. Jag får nog säga att Conrad gäller som favorit. Idag är det inte fullt lika tufft motstånd som i de senaste starterna så han kommer säkert synas där framme. Limerick och Enets Backardi har gått riktigt bra i sina starter så dom vill säkert vara med och fajtas. Ny kusk på Ratatas Raimon kan kanske tända till den grabben och få honnom o ta i.
Mitt tipps: 7-5-6
Lopp 4
Nu var det dags för dagens snabbaste lopp. Pannans Linus kommer precis från en mycket meriterande andraplats i Nordiska Mästerskapen och har verkligen gått som tåget i år tillsammans med Rebecka Hansen. Remington kan vara lite ojämn i sina prestationer. Men har han en bra dag kommer Linus få hårt motstånd. En liten outsider är Karamellen som kommer från två raka segrar i Norge. Idag är iof motståndet lite hårdare men en topp tre skall han kunna ta.
Mitt tipps 5-4-2
Lopp 5
Här har jag min självklara favorit, Karamell Kungen med Johannes Youssef i sulkyn. Visst är det underbart med en travskoleponny som går som en raket? Nu senast var det nytt rekord över full distans på ett lerigt Axevalla. Med lite flyt skall han kanske kunna ta årets första seger. På samma volt står även Nypon II som även han har gått från klarhet till klarhet i år. Jidde Japp har haft en fantastisk säsong med en segerprocent på 50%, idag blir det nog lite för tufft för en vinst men en topp tre skall han säkert mäkta med.
Mitt tipps 10-9-2
Lopp 6
Detta lopp är inte helt enkelt att tippa. Neptan kommer direkt från en seger på nytt rekord och får nog tillsammans med Mendez gälla som favoriter. Hagalyckans Cornelius börjar hitta formen så smått och kan kanske sticka upp bland dom tre idag.
Mitt tipps 3-5-2
Lopp 7
Skulle tippa på att vi ser en rejäl fajt mellan Stubin och Majestät. Bägge hästarna är ungefär jämnsnabba men i slutändan tror jag att Cilla tar dett på mer rutin. Där bakom blir det en fajt melan Melissa och Julius II som jag tror att Melissa tar, men inte med mycket.
Mitt tipps 4-3-1
Lopp 8
Till att börja med blir nog detta en kamp mellan Conrad och Ernst Ronaldinho. Bakifrån kommer Floxx att jobba sig in och ta ledningen på uploppet men det kan bli en riktigt spännande upplops kamp mellan dessa tre hästar.
Mitt tipps 4-2-3
Lopp 9
Detta är ett riktigt getingbo. Många bra hästar, rutinerade kuskar borgar för att det här kan bli riktigt spännande. Tror att Caramell Kungen kan ta detta om han bara hunnit återhämta sig från sitt förra lopp på ett bra sätt. Men både Nypon II,Cabajo och Thiger vill nog ha ett ord med i laget.
Mitt tipps 6-7-4
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#0 Tycker du ska försöka tippa dina lopp också ! :-D
Lopp 1
Här vinner nog 1 MELODY AF JÄBORUD. tillsammans med Julia Johansson, dom tar nog en enkel seger framför 6 HILDA II med 7 TRINITON kort bakom sig om kusken fungerar på TRINITON.
Outsider 2 ROSENHAGAS NUIT
Lopp 2
3 SMEDENS MAXIG gör en gämn upplopps kamp tillsammans med 6
DOLLARPRINSEN följd av 4 RAMBO IV.
Lopp 3
Kör själv. Frazer är i toppen form och går enkelt nytt rekord, dock är det ingen dröm lopp, hästarna där framme kan nog sänka mer än min. Mina största konkurenter tror jag är 3 RATATAS RAIMON och 5 ENETS BACARDI.
Lopp 4
Kör själv. Jag tror Karamellen har chans att få tredje om han inte galopperar.
Mina största konkurenter är 1 WINST, och 5 PANNANS LINUS. Pannans linus kan gå bra utan galopp, galopperar han så tror jag WINST kommer plocka en Vinst idag !
Lopp 5
1-3-5 Svårt lopp då det är många olika tillägg !
1 KÅLMANS SNÄCKA är skum då tiden blev borta sist med vinst. 9 NYPON II gick samma loppet och blev 5:a, nu har han 20m mer, därför har inte nypon någon chans på snäckan. 3 OLA går bra utan galopp. 5CELSIUS har visat finare resultat iår och kan överaska.
Lopp 6
3-7-1
3 NEPTAN Har visat sig från en bra sida sista loppen har troen på en vinst til ! 7 MENDEZ vil göra det svårt sista biten för NEPTAN, men tror han håller undan. 1 WILD AUGUST kommer efter.
6 RÅGSVEDENS TOOMAI gick et dugligt kval, kanske är formen på väg upp? dock var det med Julia i sulkyn, men vill behålla TOOMAI som outsider !
Lopp 7
4 STUBIN har en snygg rad! Blir det en enkel seger i detta lopp? strek hästarna värkar inte ha formen på topp, så 3 MAJESTÄT II följer fint och får 2platts, kanske om Linus låter honom ligga bakom och ladda fram tills sista 60m så blir han en utmaning för STUBIN? 5 JULIUS II följer lite längre bak och får 3dje.
Lopp 8
Kör själv igjen. bättre lopp för Frazer nu, dock är det första dubbeldagen för honom så har inte riktigt troen här.
3 ERNST RONALDINHO är en svår konkurent om han håller travet. 2 CONRAD och 1 ENETS BACARDI kommer fajta !
Lopp 9
Kör själv. Hårdt anmäld för Karamellen här, blir nog för långt fram.
3 NYPON II har bra möjligheter om formen fortfarande finnes. 5 MAXIMILLIAN III kan inte avskrivas, om han bara någon gång kunde gå felfritt så hadde det gått riktigt snabbt! 3:a till CARAMEL KUNGEN.
lite chanstippning
lite chanstippning kommer här!
lopp1: 1-6 2
lopp2: egen häst i Melissa ser ganska tufft ut, men hon har funkat bäst på hemmabanan Årjäng :)
lopp3:3-5-4
lopp4: 5-1-2
lopp5: egen häst i Nypon II han har fortsatt toppform och årjäng är hans favorit bana! men dosck tror ja kålmans snäcka blir för tuff då han vann helt överlägset på lindes mot nypon och gick måååånga sek under rekordet och fick en it tid
lopp6: 3-7-8
lopp7: egen häst i melissa, detta loppet ser tufft ut! en man vet aldrig;)
lopp8: 3-1-6¨
lopp9: egen häst i Nypon II, detta loppet ser bäst ut av hans lopp, men han kan bli lite stressad om tilläggs hästarna kommer för fort och då blir de galopp :)
Lycka till alla som ska tävla!

Lopp 1:
Här tror jag Hilda II vinner, och Melody af Jäborder tar andra platsen och det blir hårt om tredje platsen imellan nummer 2 Rosenhagas Nuit och nummer 7 Triniton
Outsider: Gizmo
Lopp2:
Här tror jag Smedens Maxig vinner, Det blir hårt om andra platsen men jag tror Rambo IV sticker nosen före Louise.
Outsider: Dollarprinsen
Lopp3:
Kör själv nummer 3 Ratatas Raimond
Lopp4:
Blir nog hårt om segern i detta lopp , men tror att Karamellen och Remington slåss om segern, Remington vinner med en nos och 3:a i mål är Pannans Linus
Outsider: Fantastic
Lopp5:
Idetta lopp tror jag Kålmans Snäcka vinner och tvåa kommer Min ty och tredjeplatsen tror jag Morfeus dar tar.
Lopp6:
Kör själv nummer 2 Hagalyckans Cornelius
Lopp7:
Stubin tar första platsen tätt följd av Majestät II och det blir hårt om tredje platsen imellan Lightening och Julius II . Men Lightening är nog nosen före imål
Lopp8:
Ernst Ronaldhino och Conrad fajtas nog om första platsen och tredjeplatsen tar nummer 4 Floxx
Lopp9:
Tror Nypon II tar hem detta och andraplats tar Caramell kungen och tredje plats Smedens regent
Bara chansvärderingar :)
Lycka Till allihopa!

ingen mer som kan tippa? =)

Lite på chans här :)
Lopp 1: 6-5-1 Outsider: 1 Melody af Jäboruder
I dagens första lopp så tycker jag att Cecilia borde ta detta med sina knappa 20 meter till tillägg med Hilda II. Men Smedens Stämma hänger på där bak och kommer att kämpa in i mål, men Hilda II bör ta detta. Tredjeplatsen tar nummer 1 Melody af Jäboruder.
Lopp 2: 3-5-1 Outsider: 4 Rambo IV
I även detta lopp bör Cecilia ta detta. Smedens Maxig har visat enligt sin rad att han förstått att han ska springa och Cecilia kommer nog att köra hästen till vinst. Erika har fått fart på nummer 5 Louise med att sänka 10 sekunder på sina två starter med hästen, så hon kommer nog att hålla in till mål till en andra plats, inte långt efter Cecilia. Kan även gå nytt rekord om det vill sig bra. Om Maja får fart på nummer 1 Rågsvedens Toomai så kommer hon nog att knipa tredjeplatsen.
Lopp 3: 3-5-4 Outsider: 7 Conrad
I dagens första russlopp så kommer nog nummer 3 Ratatas Raimon att ta vinsten om Julia får fart på honom och sedan har man hört att hästen gått bra i träning. Inte långt efter kommer nummer 5 Enets Bacardi att gå bra ute i spåren och spurta sig till andra platsen med sina 40 meter att ta in till starthästarna. Nummer 4 Hygglo kommer att hänga på bra och även han spurta sig till den sista pallplatsen. Men även nummer 7 Conrad har tränat bra enligt rykten och det kommer att vara hårt mellan Hygglo och Conrad.
Lopp 4: 5-2-3 Outsider: 4 Remington
I lopp fyra så kommer nummer 5 Pannans Linus att ta detta från sina knappa tillägg, efter en imponerande prestation i de Nordiska Mästerskapen med sin andraplats. (Grattis!!) Här kommer han nog att enkelt ta över ledningen efter 500 meter och hålla den ända in i mål. Inte jättelångt efter kommer nummer 2 Karamellen att gå på som ett tåg efter och knipa andraplatsen före nummer 3 Fantastic.
Lopp 5: 1-10-3 Outsider: 2 Jidde Japp
I dagens russerie-lopp kommer nummer 1 Kålmans Snäcka att enkelt ta första platsen efter sin imponerande förstaplats i senaste starten på Lindesberg med IT också! Detta kommer Martin Linder att ta stenenkelt! En bit efter kommer nummer 10 Caramel Kungen att ta andraplatsen. Det blir hårt för nummer 3 Ola att knipa tredjeplatsen, men han tar den med en nos eller ett huvud.
Lopp 6: 3-7-4 Outsider: 2 Hagalyckans Cornelius
Nummer 3 Neptan har en fin rad och därför tror jag att Frida Karlsson kommer att precis hinna fram för vinst. Nummer 7 Mendez har inte gått med någon annan kusk än Nelly Jernberg, men Line Karlsson kan få fart på honom. Efter dessa två hästar kommer nummer 4 Triniton att troligtvis hinna fram. Men tveksamt eftersom det var längesen han startade med undantag för kvalet på Åmål den 5 juni.
Lopp 7: 4-2-5 Outsider: 1 Melissa
I dagens sista shettislopp kommer nummer 4 Stubin att enkelt ta detta med endast 60 meter som tillägg. Nummer 2 Lightening kan spurta mycket bra och har en bra löpskalle, och kan knipa andraplatsen om Elin kan få fart på honom ordentligt och visar vem som bestämmer. Men Lightening kommer inte att ta andraplatsen med mycket marginal, kanske bara med ett huvud eller en halv längd. Nummer 5 Julius II är i samma tider som Stubin, men kommer nog inte att hinna fram för andraplats om Elin inte får galopp på Lightening.
Lopp 8: 4-3-1 Outsider: 2 Conrad
Kör själv!
I dagen sista russlopp tror jag att det värsta hotet blir nummer 3 Ernst Ronaldinho och nummer 1 Enets Bacardi. Men Floxx har tränat bra och kommer säkerligen att hänga på bakifrån och ta över ledningen vid halvvarvet kvar cirka.
Lopp 9: 4-6-3 Outsider: 9 Karamellen
Ett svårbedömt lopp, men tror att nummer 4 Cabajo tar detta om inte galoppen slår till. Någon längd efter tar nummer 6 Caramel Kungen andraplatsen. Sedan kniper nummer 3 Nypon II tredjeplatsen.
Endast chanstippningar!!
putt :)

Putt Tippa på! :)

Putt!

Putt och tippa på! :))
Här kommer mina :)
Lopp 1: Melody Af Jäborud. - Triniton - Hilda II!
Lopp 2: Smedens Maxig - Louise - Dollarprinsen!
Lopp 3: Enets Bacardi - Conrad - Ratatats Raimon!
Lopp 4: Pannans Linus - Remington - Winst!
Lopp 5: Morfeus Dar - Jidde Japp - Caramel Kungen!
Lopp 6: Neptan - Wild August - Mendez!
Lopp 7: Stubin - Majestät II - Melissa!
Lopp 8: Ernst Ronaldinho - Enets Bacardi - Floxx!
Lopp 9: Karamellen - Smedens Regent - Caramel Kungen!
Lycka till allihoppa :)