Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 2167 ggr
LLennartsson
0

Här lossnar sulkyn.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article7594906.ab

Om ni vill se klippet så kan ni på in på www.atgplay.se - v65-4 Mantorp.

Det händer i sista sväng.

Stall Bråna

godismonster
0

Därför ska man ha remsele ;) :D

ryttarn
0

#1 Eller se till att ha säkerhetsremmen påsatt på ett korekt sätt samt at QH kopplingarna inte är gamla o slitna…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tessan08
0

Föredrar också remsele, såg under veckan vi var på Rommetravet, vid två tillfällen vagnar som lossnade vid träning (ej på russ)!

Hur vanligt är detta att det släpper egentligen?

ryttarn
0

#3 har aldrig varit med om det på qh, däremot en remsele en gång, var dock inte jag som selade ut då…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

steilinger
0

har också vart med om det på remsele,men hemma utan säkerhetsrem på en liten shettishingst

Miica
0

väldigt obehagligt.. =/

[Mariaaaaaa]
0

Varit med om att det släppt på QH EN gång när jag tränade hemma, var stressad när jag selade så jag hade nog inte fått fast vagnen riktigt. som tur var så hade jag säkerhetsremmen på korrekt och vagnen låg kvar i samma läge ändå. Märkte inget fören jag kom in.

Remsele däremot har hänt väldigt ofta, särskilt när det regnar att remmarna har glidit av skalmen.. Har inte bara hänt när jag selat utan även när andra selat åt mig.

Som det är sagt ovan så har man en korrekt fastspännd säkerhetsrem så går det oftast bra om det lossnar från en sida. Det gjorde det för mig! :)

ahlblom
0

Hände mig i SM 2008 när jag körde provstart, som tur satt säkerhetsremmen korrekt så vagnen satt kvar!

Tessan08
0

Har hitintills aldrig under mina 35 år med körning varit med om att en remsele har lossnat för mig! Måste bero på att man inte satt fast ordentligt (efterdragit remmningen) men därför selar jag alltid själv också när jag ska köra.

Vore intressant och veta hur många som skaffat QH men gått tillbaka till remsele och varför, personligen tycker jag att det ser ut som om den fladdrar en del medans remselen sitter stadigare.

Winner04
0

Tycker det låter lite konstigt att remsele "lossnar".. Inte för att vara dum eller så men man kan ju inte ha satt fast den ordentligt då eller ? Om man gör det så ska det inte lossna! Vi använder remsele i träning men QH i tävling då det är mycket smidigare dock så är vi noga med att säkerhetsremmen sitter ordentligt!

Belindaa
0

#10 Jo det finns visst chans att en remsele kan lossna. Har man ingen öggla på vagnen/skackeln och man lindar på ett lite glattare material, plus lite regn på det så är det inte helt omöjligt :)

Tessan08
0

Har alltid lindat eltejp ca 1,5 dm långt på främre delen på skakeln det gör att det fäster och sitter bra även vid regn, (man kan även använda sån tejp dom har till bandy och hockeyklubbor) har aldrig funnits några öglor på mina rockarder.

juliapettersson
0

Men gör man en säkerhetsögla som låsning när man selar så kan den ju inte glida av??

Winner04
0

Precis som #12 säger att hon gör.. Då kan man ju använda sig av tejp så fäster det bättre vid regn om man nu inte har öglor på sina rockards.. :)

Belindaa
0

#13 För mig har då en sulky lossnat på ena sidan i en brant uppförsbacke en gång. Tur att vi bara skrittade. Det fanns ingen ögla på dessa skacklar med väldigt glidigt material.
Vad menar du för säkerhetsögla? Låsningen man gör sist av allt?
Vagnen kan ju ändå lossna ifall den bara glider rakt igenom lixom.

Stallmima
0

Det går inte att klicka på länkarna i #0  Obestämd