Bra helstängt sökes!
Ni som använder helstängt till era ponnyer vart har ni köpt erat? Har ni ponny eller full storlek?
Jag är på jakt efter ett riktigt bra helstängt till ponny som sitter bra och har bra passform till skillnad från dem jag haft.
Någon som kanske har ett att sälja?
Vill ha ett liknande det på bilden.
Tacksam för alla tips!

Jag har ponnystorlek på mina helstängda, om jag inte missminner mig så har jag beställt ena ifrån börjes och det andra köpt på landins.

Det finns på bole. vet inte hur dom är. Men jag ska beställa ett därifrån. :)

#1 Men börjes har väl inte i ponnystorlek?
#3 i den nyaste katalogen finns det helstängt i ponny storlek.

#4 finns det??? det såg ja inte! men gud vad bra! =)
#5 jag har för mig att jag såg det iallafall:P

#3 jo börjes har helstängt för ponny, kostar 145:- har funnits sedan jag har hållit på med ponnytrav iaf, köpte mitt för ca 4-6 år sedan!

Jag har också helstängt som kommer från Börjes, vete katten om jag inte har två till och med… De är inte lika tjusiga som på linneas bild i #0, men fullt funktionsdugliga.
Jag har köpt från Stuteri Hult, men jag vet inte om dom har försäljning längre. Det var för ett antal år sedan.
Veritas odium paretFörvånad

Jag har helstängt till Moses från börjes i ponnystorlek, men det är nästan förlitet, är iallafall ingen bra passform på det, små lappar är det oxå.

Jag har helstängt till Moses från börjes i ponnystorlek, men det är nästan förlitet, är iallafall ingen bra passform på det, små lappar är det oxå.

#7 okej jag som missat! :D Men har du ingen bild på hur det ser ut?

#14 Jag tycker sådana där helstängda är kassa. De sitter inge bra och skygglapparna är så små att de oftast inte sitter i jämnhöjd med ögonen.
#7 Vart har du hittat helstängt för 149 kr från börjes? Jag hittar bara för 500 kr typ. Jag är på jakt efter helstängt jag med :)

#14 #15 Ja det där liknar det jag har nu….det är inte alls bra! Ögonen trycks i hop….och dem är små.
#16 Det finns på samma sida som helstängt för storhäst, men det är ingen bild på det.
Säg till om du hittar nåt bra jenny! ;)

Vi använder helstängt för stor häst, funkar aldelles utmärkt på russ.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag köpte min norsk till storhäst, den passar pigge perfekt. Men de går nog inte på mindre russ.
Kolla i nån travbutik då? Finn-tack helstängten e bra, vet inte om de finns till ponny bara.

#20 vad är de för märke?

#17 jasså, men vi börjer alltid ut dom när vi satt på huvudlaget det måste man göra med nästan alla helstängda för attd om ska sitta bra, men aja! Jag har två sådana helstängda ligger nu jah bara använder inte helstängt på mina. Dom nya som har kommit utan stolpar som man bara fäster i huvudlagets stolpar är jättebra dom sitter mkt bättre. jag har ett sånt halvstängt.!

#22 vart har du skaffat det i från? =)

#23 Landins i Gävle på travbanan!
#17 Haha men kan du inte säga vilken sida, jag hittar VERKLIGEN inte. Ni menar väl den nyaste börjes som man fick för typ en vecka sen?
Jag har ett helstängt för ponny, men jag vette då fan vart jag köpt det ^^

#17 haha ^^ sida 95 :P

Racing tack tillverkar grymma skyggläder! Har både helstängt och "kupade"! Det helstängda vete gudarna vart det kommer ifrån, men de kupade hittade jag hos Bidermans!

#28 okej….jag va inne på biderman och dem hade inte ett enda skyggläder till ponny!! Och så frågade ja om dem kunde ta hem…..i så fall skulle dem ta hem wahlströms och dem kostade typ 500 kr :S

#30 Det ser ut som ett "börjes-helstängt" . Jag tycker dom e kassa, har flera stycken men använder aldrig.

#30 jag tycker det ser ut som att du ska böja ut det mer. det som man fäster yuppe i nacken som sedan går ner till lapparna går att forma om det har vi gjort med våra sedan så sitter dom perfekt. Böj ut dom mera så får det ett annat form. Ring till landins i gävle annars och hör. Kan hända att vår bästa butik i hagsta har det! Hon är super tar hem så fort man vill ha nåt om hon inte har det he,,a + att hon är billig med
Hamrånge Hov & Tass

jag har både stor och ponny som ja använder på russen.
HAHA nu såg jag :) Kollar ju inte så noga, bara på bilderna! hehe

Linnea, du kan böja ut dem mkt mer än på bild #30! Tryck ut dem så mycket det går.

#35 ja har försökt! jätte mycket, men dem åker tillbaka hela tiden! :S

#30 pröva att ha pannbandet innanför då kanske, för om det trycker ganska mycket så är det ju pannbandet som trycker tillbaka det du böjt till ;)

#38 jo man kan ju alltid pröva! Men vill gärna ha ett nytt! ;) vill inte ha de där dåliga en minut till! själva "lapparna" är så himla små också! :S

hehe okej ;)

#41 Ser exakt lika dant ut som mitt.
men det har då funkat bra med stor strl.