Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Läst 1986 ggr
ryttarn
0

Hingst med Kapacitet utlånas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har funderingar på att låna ut min ögonsten Ratatas Raimon. Detta då jag jobbar lite för mycket för att hinna med både honom och alla våra unghästar.

Palle som han kallas är snäll men har mycket attityd. Han är snäll att köra, sko, lasta men är ingen nybörjarhäst. Den som lånar honom skall ha väldokumenterad erfarenhet av russhingstar och satsa seriöst på ponnytrav.

Palle har gjort två starter i år och har just nu ett rekord på 2.33,8. Det finns redan nu kapacitet för väldigt mycket mer.

Palle finns för utlåning efter denna säsong. Kräver dock att han skall visas på hingstvärderingen i Mars, detta kan jag givetvis bistå med.

Pma mig om du är intresserad. HAn är för närvarande inte till salu utan enbart för utlåning.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

ryttarn
0

En utställningsbild oxå. Han har visats en gång i år och fick då 38p trots en väldigt orytmisk skritt

8-7-8-7-8=38

Palle är efter Tejas Monljus 540, uTejas Riska ueDrömprinsen

Palle är helbror med Tejas Musseron som har 2.10,3 i rekord

Jerker Klang,

www.isil.se

Denna kommentar har tagits bort.
fel0070
0

Jag har en shettis hingst  (Sörbys Xakt) tror du jag skulle klara av och köra honom har kört sen jag var 5 är tolv nu.

ryttarn
0

Han är helt okomplicerad att köra. Däremot kan han vara ganska kaxig när han inte har utrustning på sig. Anledningen är att han är oerhört social och vill hälsa o prata med alla hästar. Men har du hjälp i övrig hantering(ett russ är ganska mycket starkare än en shettis) så skall körningsbiten inte vara något som helst bekymmer, varken hemma eller på bana.

Jerker Klang,

www.isil.se

ryttarn
0

Ska tillägga att Palle är fem år och kördes in i vår. Hans "träningsdagbok" med alla med o motgångar finns på Gotlandsruss iFokus.

Jerker Klang,

www.isil.se

fel0070
0

#5 Jag har kört in en del hästar och vet hur men hanskas med dom och har ett russ nu och sen ska jag låna en till men kanse vill ha en egen häst sen för mitt russ blir 19 i vinter :(

ryttarn
0

Ratatas Raimon startade idag på Årjäng, tyvärr blev det en målgalopp i strid om första platsen med Hyglo.

Han gick 2.22 så vi får se vad det blir i nästa start…..

Jerker Klang,

www.isil.se

ryttarn
0

En bild från gårdagens lopp i Årjäng….

Jerker Klang,

www.isil.se

ryttarn
0

Ratatas Raimon kommer starta på Örebro  den 29e. Intreserade kan spana in honnom då…….

Jerker Klang,

www.isil.se

Teja-Bea
0

Helbrorsan Musseron har nu rekord 2.08 =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Flickan
0

putt

Emelie89
0

Han är verkligen fin och jag hade tänkt låna en ponny till nästa år då jag inte har någon att tävla fören 2012… Men det blir bara aktuellt om vi hittar hus med stall igen och vi letar för fullt…  Hade vart kul då jag är utställnings intresserad också men men, hoppas någon lånar denna fina kille! :)