Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2054 ggr
jonas98
0

Tippa Örebro

Nån som kan tippa?:P

HagalyckansCornelius
0

Jag ska tippa senare ikväll ;)

Emma-Salli
0

Tippar bara russloppen.

Lopp1:  Kör själv nr2 Salli

Lopp3: 6-12-1 (Kör så det ryker Kajsa)

Lopp5: 4-8-1

Lopp7: 1-8-11

Lopp9: 4-9-5

Lopp11: 1-2-7

Lopp13: 2-1-8

Lycka till allihopa :D

kltn
0

lopp1: 6-9-2

lopp2: 3-5-11

lopp3: 1-4-5

lopp4: 1-2-6

lopp5: 1-6-8

lopp6: 2-5-7

HagalyckansCornelius
0

Putt :)

ryttarn
0

Så var det då dax för Örebro. Detta är en bana som våra hästar brukar trivas på men för dom vi har med idag, Ratatas Raimon och Kålmans Elektra, är det premiär för Örebrobanan.
Vädret lär bli lite sisådär enligt både SMHI och YR, ca 17 grader och risk för lätt regn.
Ta mina tipps för vad dom är, rena gissningar ?

Lopp 1
Första loppet för dagen är ett lopp för B-ponnyer. Conrad är en häst som jag tycker går från klarhet till klarhet. Sänker rekordet i stort sätt i varje lopp och jag tycker han är en klar favorit i detta lopp. Kålmans Pyret överaskade alla genom att brutalt sänka sitt rekord och ta en dubbel i kallmar. Hon har fortsatt visat bra form och kan nog skrälla lite här. Limerick har oxå visat att han förättrar sig i varje start och kommer nog att hålla ledningen länge.
Mitt tipps 9-4-15

Lopp 2
Dagens första A-ponny lopp är ett riktigt getingbo. Grim II har för dagen en ny kusk, får se om det kan få honnom att tända till lite extra. Flickans Wilma är i grunden en väldigt bra ponny men lite humörshäst. Kan vinna om hon är på rätt humör. Melissa börjar så smått hitta formen, senast på Årjäng provade man utan cheek vilket genast gjorde att hon travade mycket bättre. Rapporterna säger att hon tränar på mycket bra, årets första seger kanske?
Mitt tipps 12-5-6

Lopp 3
Tillbaka till B-ponnysarna. Detta är ett lopp i Russserien och har ett mycket stort rekordspann på hästarna. Kålmans Snäcka är en häst med mycket fina fartresurser, nu gäller det att Martin får henne att hålla fokus i ledning, för där hamnar dom nog ganska fort. Min Ty har för dagen ny kusk. Rebecka är ju van vid att det går undan så vi får se om det kan smitta av sig på Min Ty. Maximilian III är grymm när allting stämmer. Idag får han jaga vilket jag tror passar honnom.
Mitt tipps 11-9-2

Lopp 4
Här har vi ett typexempel på hur snett pengahcp och STCs loppkonstruktioner ser ut. Smedens General har trots vinst 0:- på kontot och står start. Dessutom har han ett rekord på 2.52 vilket är fullständigt överlägset gämfört med övriga i loppet. Så det borde bli "spel mot ett mål".
Där bakom kommer det att stå mellan Currage och Balla Allan.
Mitt tipps 1-8-7

Lopp 5
Har egen häst i detta lopp, Ratatas Raimon, Skall väll inte sticka under stol med att jag tror att han har en stor chans. Värsta hotet är att jag inte har en aning om hur han kommer att reagera med omkörningar. Men det är svårtippat lopp detta. Många hästar som ligger i en klass där man kan se mycket snabb utveckling när poletten ramlar ner. Farliga utmanare tror jag är Wiolina som är ett riktigt fint sto och Sävrarps Ztar som jag tror har mycket mer i rockärmen. En varningsflagga skall nog även hissas för Så Tuff JSA och Kålmans Elektra.
Mitt tipps 12-11-14 outsiders 4 och 6

Lopp 6
I detta lopp finns en intresant häst nämligen Dalsgårds Diana. Denna 16 åriga dam kvalade på en smått fantastisk tid för två veckor sedan. Kan hon nu bara hålla detta tempo i ett fullt startfällt borde hon kunna ta deta loppet rellativt enkelt. Maximilian IV kommer från två raka segrar och vill nog inte gärna bryta den sviten. Discopärlan har iof ganska långt tillägg men med lite flyt kan hon nog glimra sig in på en tredjeplats.
Mitt tipps 10-5-15

Lopp 7
Så Charmig JSA bet ifrån hårt senast på Färjestad. En tid på runt 2.07 i supersprinten gör att jag nog vågar hissa lite favoritflagg för honnom. Blexter kan när han vill. Jag tror att det passar honnom bra att få jaga lite och kan nog komma fram och ha Så Charmig JSA som hare en bit fram, men han får nog nöja sig med andraplatsen idag. Mr After Eight är van att starta bakifrån och tycks gilla det. Att spurta ikapp dom tidigare nämnda tror jag blir tufft idag, men en tredjeplats kan han nog ta.
Mitt tipps 2-8-12

Lopp 8
Ett långsamt shettis lopp, för mig är det nästan omöjligt att tippa, men gissa går ju ?. Ozzian kvalade på en anständig tid i Maj och har säkerligen tränats en hel del under sommaren. Kan nog bli vårt för övriga att matcha honnom. Gizmo kommer från en rekordsänkning för två veckor sedan och poletten börjar nog ramla ner där. På tredjeplatsen gissar jag att Månstorps Malou placerar sig.
Min gissning:4-8-7

Lopp 9
Björksta Ymer Dar har en stam som förpliktigar. Nu är han bara 3 år men har gjort det mycket bra i hittils. På samma volt hittar vi min lilla hingst, Ratatas Raimon. Kommer han bara runt förstavolten blir han nog svårslagen. Wiolina har ett perfekt startspår och lär ta en tidig ledning. Med både Ymer o Palle tar sig nog ikapp.
Mitt tipps 8-9-1

Lopp 10
Ytterligare ett getingbo av A-ponnyer. Men jag tror att det kommer stå mellan två Jonatan kuskar, Adolfsson, med Paulina II och Gustavsson, med Linhagens Urkan. Två kapabla hästar med kmycket kapabla kuskar. Där bakom tror jag att Hagalyckans Cornelius tar tredjeplatsen. Corre plockade sin första placering på länge på Årjäng senast och om bara Julia fått ordning på hovarna så kan han säkert gå nytt rekord.
Mitt tipps 2-3-5

Lopp 11
Här blir det tuffa papper. Om bara Kålmans Snäcka håller sig till rätt gångart kan det nog räcka långt. Ola kommer att jaga hårt, vilket han är bra på. För Maximilian III tror jag dock att det är lite långt fram. Blir till att springa i vacum ett tag, men jag tror att han klarar av att spurta sig till en tredje plats.
Mitt tipps: 7-10-11

Lopp 12
I detta lopp tror jag det blir start, spets och vinst för Gizmo. Hansens har bra snurr på hästarna just nu och stallformen är på topp. Eksläts Queen tar rygg på Gizmo och bakifrån kommer sedan Bonita.
Mitt tipps 1-2-4

Lopp 13
Lojsta Candle Light tar nog snabt ledningen. Där bakom jobbar sig sakta men säkert Mr After Eight och Spice Girl i kapp. Väl på mållinjen tror jag att Sice Girl är först över, men det blir hårt.
Mitt tipps: 8-2-6

Lopp 14
Detta blir dagens sista lopp. Gervalds Blixten har hittils gjort alting rätt, två vinster av två möjliga. Idag möter han dock ganska tufft motstånd. Courage visar att han kan om han bara håller sig på benenoch Paulina II kommer från två raka segrar.
Mitt tipps 10-8-5

Lycka till allihopa på söndag, speciellt lycka till önskar jag givetvis alla VPTS kuskar.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

marika-J
0

Gör ett tippningsförsök även jag, dock bara russloppen!

Lopp1

Har hört rycktesvägen att Winner tränar bra, är det inte dags för första välförtjänta segern nu? Även Conrad är en jämn häst som man inte får räkna bort! Längre bak finner vi Calle IV som gick nytt rekord senast och lär kunna plocka fler sekunder, även Kålmans Pyret jagar tredje årssegern, men hinner hon ifatt nästan 200 tillägg?

Winner - Conrad - Kålmans Pyret

Lopp 3

Detta lopp kommer handla om hästarna på tillägg, Ola har hälften segrar i år och kan nog gå fortare än vad rekordet visar. Bakom honom hittar vi Muztang som startar sällan men gör det bra, segersugen nu? Även Sorn och Nypon II är hästar som presterar bra och är värda att nämnas, men 100 tillägg på Ola..

Ola - Sorn - Muztang

Lopp 5

Russens nollopp är alltid spännande att tippa, då man inte har en aning om hur kuskarna kört i kvalen, men jag gör ett försök. Så Tuff JSA kommer tuffa på i ledningen och lär få behålla den en bra bit in i loppet, om inte hela vägen. Ripadals Daisy har säkert tränat på under sommaren och är nog laddad för att ta första segern. Där bakom jagar även Sävrarps Ztar och Harriet som kan ha aningen för mycket tillägg denna gång.

Rip. Daisy - Så Tuff JSA - Sävrarps Ztar

Lopp 7

Detta lopp kommer handla om tre hästar som står mkt bra till i loppet; Blexter, Mr After Eight och Hults Pikatcho. En travande Blexter blir svårslagen då jag vet att det finns mer fart i den kusen en vad rekordet visar, även Hults Pikatcho vill vara med i matchen om han går lika bra som på Visby.

Blexter - Hults Pikatcho - Mr After Eight

Lopp 9

Nollopp del 2 kan man väl säga. Sunds Oboy kommer flygande från springspår och drar iväg i täten, jagar närmast gör Björksta Ymer Dar som visade i kvalet att farten finns. Strumpan kan mer än även senaste kvaltiden om hon behagar vara på humör.

Strumpan - Ymer - Sunds Oboy

Lopp 11

Dumle Ess var påväg mot en solklar seger sist på Solvalla men så slog det slint i sista kurvan, men lyckades trots det knipa andraplatsen, han ska räknas med i detta lopp. Där bakom jagar Fanjor, Kålmans Pyret, Kålmans Snäcka, Prins Douglaz och Ola.

Väljer att inte tippa ordningsföljden i mål då jag själv kör i loppet!

Lopp 13

Lojsta Candlelight är en startsnabb dam och är banan torr kommer hon vara taggad. Smedens Regent verkar vara på väg att hitta formen, formtoppad till detta lopp? Bakom dem hittar vi Mr After Eight som kommer vara med där framme om han kan upprepar tiden från Romme. Har inte Grann blivit diskad har han endast varit bland de tre första i år, så även här då formen finns. Travar han är han sugen på att ta första sulkysegern för året. Längst bak finner vi den eldiga fuxen Spice Girl, hur fort kan hon gå? Är 100m för mycket på Grann?

Väljer att inte tippa ordningsföljden i mål, då jag själv kör i loppet!

sandraedv
0

Lopp1:4-9-7

lopp2: Egen häst med.. Melissa ser mkt tufft ut då distansen är för kort:) men hon börjar få form:)

lopp3:Egen häst i Nypon II, mkt tillägg men han gick 2.00 i senaste starten och då tappade han vääääldigt mkt i starten pga galopp tilläggs hästarna i det loppet var förbi redan efter 300 meter men han kom i kapp och ´blev 4.. tror dock att ola blir för tuff, men utan galopp kan han gå fortare än sitt rekord!

lopp4:1-8-3

lopp5:12-14-4 Här vinner Ratatas raimon om han inte ställer till de för sig sj, han hade kommit i mål som tvåa på en mkt låg 20 tid i årjäng(om han inte galopperat precis före mål.. tror inte de finns nån i detta lopp som slår honom..

lopp6:3-5-12

lopp7:12-8-2

lopp8:4-7-8

lopp9: 9-8-1 Även här tror jag att "palle" vinner om han har hunnit återhämta sig.. som sagt skulle han gått snabbare än hästar som står upp till 140 m tillägg på honom :)

lopp10: Här kör vi en häst åt Ann-marie L.A Casper har ingen anning om hur han kommer att gå, men en del bra hästar med!

lopp11:7-6-10

lopp12:4-7-1

lopp13:8-2-1

lopp14:5-10-3

Ren chanstippning! :D lycka till!

Winner04
0

#6 Kul Marika att du tror på Winner :D

Tycker också att det är dags för Winner's första välförtjäna seger men allt är upp till honom och mig som kusk att hålla honom på rätt tankar och på rätt humör. Det är inte alltid så enkelt men gör jag det så finns chansen - alltid! Och nu senaste tävlingar och i träning hemma så har Winner varit väldigt lugn och fin. Ser fram emot söndagen och hoppas på fint väder och roliga lopp!

Lycka till alliihoppa :)

jonas98
0

Tippa på nurå!

HagalyckansCornelius
0

Lopp1: 9 Conrad - 11 Calle IV - 4 Limerick

Lopp2: 9 Emmeros Bambi - 11 Discopärlan - 6 Flickans Wilma

Lopp3: 2 Kålmans Snäcka - 6 Ola - 1 Pelle plopp

Lopp4: 1 Smedens General - 3Kryddg. Mangold - 7 Courage/8 Balla Allan

Lopp5: 12 Ratatas Raimond - 4 Så tuff JSA - 7 Vilgot

Lopp6: 10 Dalgårds Diana - 5 Maximilian IV - 6 Mad max

Lopp7: 7 Allgunnens Åmina - 5 Lillen - 1 Enets Linus

Lopp8: 4 Ozzian - 5 Ronja stack - 3 Linus-Ida

Lopp9: 9 Ratatas Raimond - 11 Gabriel gross - 8 Björksta ymer dar

Lopp10: Kör själv nummer 5 Hagalyckans Cornelius  

Lopp11:  6 Kålmans Pyret - 7 Kålmans Snäcka - 1 Dumle Ess

Lopp12: 6 Emmeros Bingo - 4 Bonita - 2 Ekslätts Queen

Lopp13: 2 Lojsta candle Light - 1 Smedens Regent - 8 Spice Girl

Lopp14: 10 Gervalds Blixten - 8 Courage - 5 Paulina II

Mina Chansvärderingar!

Winner04
0

Här kommer mina chansvärderingar :)
Tippar dock inte de loppet jag kör eller de loppen vi har häst ut!

Lopp 1: Kör här själv nummer 7 Winner. Som tränat över förväntan hemma och även varit väldigt lugn och fin i träning. Håller han sig lugn och är på superb humör är han med och slåss därframme!

Lopp 2: Här har vi nummer 4 Ellens Bacardi ut. Han gör sina första starter för oss och det ska bli mycket spännande. Har tränat på bra och varit fin!

Lopp 3: Prins Douglaz - Ola - Pelle Plopp!

Lopp 4: Smedens General - Kryddg. Mangold - Courage!

Lopp 5: Så Tuff JSA - Kålmans Elektra - Ratatas Raimon!

Lopp 6: Här har vi nummer 11 Ellens Bacardi ut. Han gör sina första starter för oss och det ska bli mycket spännande. Har tränat på bra och varit fin!

Lopp 7: MR After Eight - Blexter - Så Charmig JSA!

Lopp 8: Här har vi nummer 1 Pegasus II ut! Visade senast på Lindesberg att han inte alls ville springa, misstänkte växtvärk och han fick efter det vila i drygt 1 månad. Verkar ha fått en liten kick av det och ska bli spännande att se vad han gör! Ska tillägga att denna goa kille är TILL SALU!

Lopp 9: Conrad - Björksta Ymer Dar - Krussmynta!

Lopp 10: Paulina II - Linhagens Urkan - Mad Max!

Lopp 11: Dumle Ess - Kålmans Snäcka - Ola!

Lopp 12: Emmeros Bingo - Kryddg. Mangold - Ascot II!

Lopp 13: Lojsta Candle Light - Spice Girl - Grann!

Lopp 14: Gervalds Blixten - Courage - Paulina II!

LYCKA TILL ALLIHOPPA :)

HagalyckansCornelius
0

Puttar !

jonas98
0

Putt

Winner04
0

#13 Varför tippar du inte själv ? :)

jonas98
0

Ska köra;)

ryttarn
0

#15 undanflykter…..

Jerker Klang,

www.isil.se

marika-J
0

#15 läs exempelvis mina tippningar i #6 och Carolines i #11, vi kör lopp denna dag men tippar ändå!

HagalyckansCornelius
0

#15Du ska väll inte köra i alla lopp? :p

jonas98
0

Tjöta;)

ryttarn
0

#19 Japp…..:D

Jerker Klang,

www.isil.se

sandraedv
0

putt

jonas98
0

Putt

dextrosol
0

Tippningarna är från programmet

Lopp 1: 7-14-6-11

Lopp 2: 13-11-9-15

Lopp 3: 4-10-6-2

Lopp 4: 1-5-3-7 (tänkte ta med 8:an men den är struken)

Lopp 5: 13-8-1-11

Lopp 6: 5-2-7-8

Lopp 7: 8-12-1-11

Lopp 8: 4-8-7-9

Lopp 9: 8-11-1-10

Lopp 10: 3-6-14-12

Lopp 11: 8-2-7-10

Lopp 12: 4-7-2-5

Lopp 13: 8-6-7-1

Lopp 14: 8-10-5-9

Winner04
0

#23 Kul att du tror på Winner, hoppas busmannen är på superb humör denna dag :)

Jag har ju då gått och blivit sjuk :( så blir det sämre så kör nog inte jag utan då hoppar Evelina upp i sulkyn! Men det ska mycket till att jag inte kör :)

jonas98
0

Ska tippa men det får bli imån;)

jonas98
0

Här kommer min tippning:

Lopp 1: 15,9,4,

Lopp 2: 3,4,6,

Lopp 3: Alla

Lopp 4: 1,7,4,

Lopp 5: 9,7,10

Lopp 6: 5,7,3

Lopp 7: Alla

Lopp 8: 9,1,4

Lopp 9: Alla

Lopp 10: Kör själv häst nummer 1

Lopp 11: Kom igen Pikant!!!

Lopp 12: 1,4,6 Kan nummer 4 bonita enkligen få sin första seger?

Lopp 13: Alla är bra

Lopp 14 Kör själv

Lycka till alla:)