Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1477 ggr
giffan
0

Gamascher till shettis

vad har ni för bak gamascher till shettisar? Vill undvika bandage… men känns svårt att hitta så pass små skydd så de sitter ordentligt.

Ponnyn i fråga har hemskt smala ben.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Emelie89
0

Jag köpte whalsten gamascher till mitt russ som endast kan ha riktigt små shettis storlekar då hon är liten och har pinnar till ben :) Så dem rekomenderar jag.

Annars har Globus också ett par Neoprene bandagetter för shettis som är små och går att spänna in hur mycket man vill. Dem är också väldigt lätta och stör inte hästen samt att dem stödjer kotan och ger bra skydd då dem är heltäckande :)

Jag ska testa om min ettåring kommer kunna ha dem sen då han har mycket längre och grövre ben annars skulle du kunna få köpa dem. Glad

Säljer även ett par gel-benskydd i shettis för fram och bakben i en tråd på Gotlandsruss.  Dem älskade russet att springa i och dem är otroligt små dem med :)

giffan
0

#1 Okej ska genast leta rätt på tråden.

Shettisen brukar få skav av de skydd vi har testat. Och då får hon skav på sidan i karlederna.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Rajmon
0

Rekomenterar också Whalstens!!

Emelie89
0

#3 gör det! Jag kan tänka mig att sänka priset på dem så ge ett bud i PM och du är intresserad. Gele skydden är super mot skav när det är neoprene plus gelen som formar sig efter benen :)