Lopp1:
5 års mästerskap för Kat. B
Tror det kommer bli en Jämn fajt mellan 10 Fantom och 3 Spice Girl.
Tredjeplatsen kommer det bli jätte tufft om men tror att Nummer 4 Giganten Tar den!
10 Fantom - 3 Spice Girl - 4 Giganten
Lopp2:
Kör själv 2 Hagalyckans Cornelius
Lopp3:
Nummer 2 Salli tar täten från start till mål.
Bakom jagar nummer 6 Ratatas Raimond och nummer 13 Jo minsann
2 Salli - 13 Jo minsann - 6 Ratatas Raimond
Lopp4:
Tror nummer 5 Emmeros imponera tar hem årets 5 års mästerskap för shettisar!
7 Stubin och 2 Collette II blir det hårt i mellan men nummer 7 Stubin är nosen före.
5 Emmeros Imponera - 7 Stubin - 2 Colette II
Lopp5:
Tror det blir hårt om 1:a 2:a 3:a platserna imellan 4 Zlatan Nick
3 Enets Daizy och 5 Skärmnäs pigall
Tror Nummer 3 Tar segern med en nos före 5.
3 Enets Daizy - 5 Skärmnäs pigall - 4 Zlatan nick
Lopp6:
Tror nummer 5 Micklo nick tar hem detta fäljd av 6 Celcius och tredjeplatsen tar nummer 8 Maximillian III
5 Micklo Nick - 6 Celcius - 8 Maximillian III
Lopp7:
Tror att 5 Smulan VI tar hem detta lopp.. följd av Nummer 6 Emmeros Bonnie och 2 Rågsvedens Toomai.
7 Smulan VI - 6 Emmeros Bonnie - 2 Rågsvedens Toomai
Lopp8:
Ett jätte jämt lopp.
Men tror att nummer 7 Halvar tar Segern Följd av 6 Carnalit och 3 Rain II
7 Halvar - 6 Carnalit - 3 Rain II
Lopp9:
Ett tufft lopp som jag tror nummer 8 Tuffs kommer ta hem segern i .
2 Emmeros Chansa och 9 Doggelito Fajtas om andra platsen tror Doggelito tar hem 2:a platsen.
8 Tuffs - 2 Emmeros Chansa - 9 Doggelito
Lopp 10 :
6 Julius II - 5 Måntorps inferno - 1 Ivanhoe av friheten
Lopp11:
2 Super ted - 6 Hygglo - 1 Conrad
Lopp12:
1 Kålmans Snäcka - 2 Pelle Plopp - 4 Ola
Mina Chans Värderingar , Lycka till allihop :D
Kan nog bli ett riktigt spännande 5-års mästerskap i år, denna gång hade Spice Girl tur med spåret. Senast fick hon springa i ingemansland på kladdig bana och gick trots det en fin tid. Från detta utgångsläge ser det även ljusare ut för hennes del till skillnad från Femårsbaggen. Nu var det Fantoms tur att få bakspår..
Tycho hade gått ännu snabbare senast om det inte blivit galopp, han ska alltid räknas med om han håller traven då kapacitet finnes.
Lycka till Mickis och Spice!
-----------------------------------------
Vill tillägga att jag tror Raiba vinner lopp 8, hon hade gått en bra bit under 2.10 senast om det inte blivit it..

Det ser ut som om vädergudarna inte riktigt gillar Färjestad travbana denna gång, SMHI utlovar heldagsregn. Men banan brukar hålla bra så rent sportsligt blir det säkert mycket bra lopp.
Lopp 1, Svenskt 5-årsmästerskap Kat B.
Trots ett litet taskigt bakspår så tror jag att Fantom tar detta. Hingsten är en riktig undantagshäst som är en lysande stjärna i sin årgång. Även om Spice Girl med all sannolikhet kommer ta ledning från start får hon nog släppa förpb Fantom ganska snart. På tredjeplats skulle jag tro att det blir en kamp mellan Giganten och Micklo Nick. Om bara Micklo Nick står på benen så finns det väldigt mycket fart i honom.
Mitt tipps 10-3-5
Lopp 2
I detta lopp tror jag kampen om förstaplatsen kommer stå mellan Hagalyckans Cornelius och Paulina II. Corre har ett bättre spår vilket troligen kommer tvinga Paulina att gå i dödens hela varvet vilket talar för att Corre vinner. Där bakom kommer Glorias Bellis ganska enkelt ta hand om tredjeplatsen.
Mitt tipps 2-3-6
Lopp 3
Vilket getingbo. 15 hästar i ett penga hcp tillhör inte vanligheterna. Den självklara favoriten i detta lopp måste vara Salli. Nyckeln till loppets övriga placeringar tror jag ligger i andra volten. Längst bak finns Floox och Super Ted som har visat att dom kan gå fort, Men det kan gröta i hop sig rejält framför dom och då blir det till att runda i 7e spår. Limerick som startar från springspår har en god chans och Ratatas Raimon har visat att han är i form, men det är risk att han blir instängd. Mycket kommer att avgöras på hur första och andravolten positionerar sig genom första kurvan
Mitt tipps 2-11-14
Lopp 4 Svenskt 5-årsmästerskap Kat A.
Lika överlägsen som Fantom är på russ sidan, lika överlägsen tror jag att Emmeros Imponera kommer vara här.Efter att ha tagit starten behöver hon bara bevaka sin position, som jag ser det finns det ingen utmanare. Där bakom kan det dock bli en riktig fajt mellan Stubin, Cloette II och Månstorps Kraft. Men jag tror att Stubin har lite sparat så Cilla kniper nog andraplatsen före Månstorps Kraft, men tajt blir det.
Mitt tipps 5-7-3
Lopp 5
Dagens snabblopp, här kommer det att gå undan. Zlatan Nick har ny kusk för dagen och Kevin brukar få bra snurr på hästarna han sätter sig upp bakom. Den vackra hingsten Petro har gått från klarhet till klarhet i sin, för året, nya regi och kan säkert överaska med ytterligare rekordsänkningar. Enets Daisy står bra till men har väll inte riktigt haft den rätta knycken i de senaste starterna. Därför tror jag faktiskt att, med hjälp av innerspåret så tar Petro hem detta i en mycket tät duell.
Mitt tipps 1-3-4
Lopp 6
Ett mycket svårtippat lopp, hästarna har gått ganska ojämna tider på sistone så det är svårt att säga hur formen ser ut. Micklo Nick har gått sitt rekord i Monté, frågan är om han klarar att gå fortare i vagn, Tejas Monique kan gå väldigt fort men oxå hoppa, Samma sak med Algunens Åmina. Tror att när krutröken lagt sig så är det nog ändå Tejas Monique som får segertäcket strax före Micklo Nick och Algunens Åmina. En outsider är Min Ty som gick fantastiskt fint på Örebro senast.
Mitt tipps 2-5-3 outsider 4
Lopp 7
Rågsvedens Tomai kommer från en vinst på Årjäng och vill nog gärna ha en till. Kapaciteten finns där. Värsta utmanaren blir nog Emmeros Bonnie följt av Smedens Maxell.
Mitt tipps 2-6-1
Lopp 8
Känns lite klurigt att lösa detta lopp, men Hallvar känns som en stark vinnarkandidat trots sin position längst ut på vingen. Så charmig JSA kommer säkerligen att faitas om ledningen med Hallvar så det kommer bli hårt genom första sväng. Kålmans pyret försöker nog ta rygg på de två första och få draghjälp till en tredjeplats.
Mitt tipps 7-4-5
Lopp 9
Äntligen så tror jag att Melissa kan få sätta nosen först över linjen. Efter en ganska strulig säsong så gick hon väldigt fint på Årjäng, örebrobanan senast passade henne inte så bra, men färjestad kan säkert erbjuda ett underlag som faller damen i smaken. Emmeros chansa är nog värsta utmanaren, men jag tror inte hon får chansen av melissa. På tredje plats kan nog rentutav "gamla" trokännaren Dollarprinsen slinka in.
Mitt tipps 3-2-4
Lopp 10
Ett litet getingbo av snabba A-ponnyer. Julius II tror jag går ut hårt från start och lyckas nog slinka ner på innerspår innan kurvan, sedan blir det nog tufft att ta ner honnom. På andra plats, knappt slagen ser vi Månstorps Inferno tätt följd av Askö Toraxa
Mitt tipps 6-5-7
Lopp 11
Detta lopp känns som skrivet för Super Ted. Har han bara hunnit återhämta sig ordentligt så skall detta loppet vara som i en liten ask. Frågan är vem av Hygglo eller Skotts Martini som pressar sig till andra platsen. Hyglo är väldigt travsäker när det hettar till, som vi som var där konstaterade på Årjäng senast, vilket jag tror avgör till hans fördel.
Mitt tipps 2-6-3
Lopp 12
Kålmans snäcka brukar vara en svår nöt att knäcka när hon får gå i ledning. Både Ola och Maximilian III har rejäla fartresurser när allting stämmer för dom. Men det kan nog bli tajt in på upploppet.
Mitt tipps 1-4-5
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Putt
#3 Alltid lika kul att läsa dina tippningar :)

#5 Tack :)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Gud vad roligt att ni tror på Salli :) Här kommer mina tippningar
Lopp 1: 4-3-10
Lopp 2: 3-2-1
Lopp 3: Kör nummer 2 Sallli
Lopp 4: 7-5-2
Lopp 5: 4-2-5
Lopp 6: 5-3-9
Lopp 7: 2-1-9
Lopp 8: 1-4-3
Lopp 9: 1-2-4
Lopp 10: 5-4-6
Lopp 11: 2-3-6
Lopp 12: 7-4-2
Lite chanstippning!
lopp1:10-3-4
lopp2:3-4-2
lopp3:2-6-14
lopp4:5-7-3
lopp5:4-3-1
lopp6:6-4-9
lopp7: här har vi med L.A Casper.. väldigt hårt anmält!
lopp8:4-3-6
lopp9: Här har vi Melissa med, Står väldigt bra inne med bra spår.. ska ha en väldigt bra chans om hon sköter sig :)
lopp10:5-6-1
lopp11:2-6-3
lopp12:4-1-2
Lycka till alla ni som ska till Färjestad!

puttt
Tippar lite här med då i brist på annat att göra ;)
Lopp 1: 10-3-2
Lopp 2: 3-4-6
Lopp 3: 6-14-8
Lopp 4: 7-5-2
Lopp 5: 4-1-5
Lopp 6: 2-3-9
Lopp 7: 6-2-8
Lopp 8: 1-7-4
Lopp 9: 2-9-8
Lopp 10: 2-7-4
Lopp 11: 2-6-3
Lopp 12: 6-7-4