Vaggeryd 18/8
Glöm inte anmäla fri handicapen nu som går ut p fredag:-)
Idag kom de första anmälningarna till JVP:s frihandicap
!
JVP hoppas nu det "drösar" in fler
!
Vi kommer inte anmäla till fri handicap men vi kommer att anmäla till andra proppar :) Vi kommer iaf med Winner, Ellens Bacardi och Pegasus II :D
Vaggeryd är ju en av mina favoritbanor så ska bli riktigt kul att tävla där igen :D

Valet står mellan Sollvalla och Vaggeryd, får se vad det blir. Nästan exakt på km lika långt….. Men det blir inte frihcp då vi inte har några hästar till det….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Ja… Lite dumt att Vaggeryd har samma dag som Åby Stora… Men efter trevligt bemötande och en mycket omtyckt bana och fina minnen sedan 13 Maj (trots att hästen inte gick som han skulle) Så får vi svika Åby Stora och komma ner till er i stället, vilket jag ser mycket fram emot! :) Kommer dock inte med min, då han är skadad utan åker med en annan.
Tänkte oxå höra om det är möjligt att ni ev kan ha tv:n igång så att man kan tjuvkika lite och se hur det går på Åby mellan loppen? :P OM det finns möjlighet för det vill säga :)
Kommer kanske med Risslas Cannabis och Zingo :)
Zingo till handikapen kanske
Solvalla hade bättre proppar för våran del, så blir att åka dit! Har relativt nära till Vaggeryd annars, men propparna har inte passat oss alls den senaste tiden tyvärr.
Vi kommer dit 5 shettisar tror jag :)
#5 åh vad kul :) då får man träffa Zingo boy igen :)
En fråga….
Om man anmäler till ett lopp med frihandicap…
När startlistan kommer ut och man inte är nöjd får man stryka då utan att det blir påföljder? Så att man ev. kan anmäla ut i ett annat lopp istället?
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

#9 Japp.
Jerker Klang,
#2 Välkomna, kul att få se Baccardi på hans gamla hemmabana igen
!
# 3, 5 och 7 då får JVP hålla tummarna för att ni kommer till Vaggeryd.
# 4 Vad glad man blir av ditt inlägg
!
Tack så mycket
och välkommen till oss igen! Vi skall göra vårt bästa för att ni skall få ännu en trevlig dag hos oss.
Tyvärr har inte Vaggeryd den utrustning som ger möjligheten att visa live från Åby.
Vi kom in sent med våra tävlingsdagar då vi är en nybildad klubb och det var jättesvårt att få plats med några tävlingsdagar då alla andra klubbar redan lagt sina tävlingsdagar. Till nästa år skall JVP jobba på att försöka ta mer hänsyn även till storhästtravets tävlingar och framför allt vara med redan från början i önskan om bra tävlingsdagar…….
# 6 Lycka till på Solvalla!
# 9 Senast kl.18.00 på söndag kväll kommer startlistorna till frihandicapen att ligga ute på www.jvp.dinstudio.se tycker du inte du vill starta där så stryker du bara din ponny innan kl.20.00 och kan anmäla till vilket annat lopp du hellre önskar!
Vi kommer med tre shettisar, eller 2 och ett russ. Beror hur det går på Tingsryd i helgen.
Vi kommer med två förmodligen :)
Vi kommer med Polly III och Otso, har inte bestämt proppar än eftersom våra ponnys har lyckats med bedriften att ha exakt samma rekord!!
Men den ena har mindre pengar på sig
#13 ska bli så roligt att träffa Bacardi igen!!!

glöm inte anmäla till fri handicapen nu går ut imorgon
Puttar lite 
#15 Tror Bacardi kommer tycka det är kul att träffa er med 
#12, 14 och 15 vad trevligt…:-)! Hoppas vi ses den 18e
!
Vi har bara två tävlingsponnyer kvar. Det är Engelbrekt och Sävrarp´s Engla och de kommer till start tillsammans med systarna Borslöv.
#15 Hmmmm inget skoj med att ha samma hästar med samma rekord….. Hoppas den ena sänker sig :P
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

#15 Så har vi haft det hela säsongen. Ratatas Raimon och Kålmans Elektra har hela tiden gått ut i samma lopp, får se om det ändras nu på lördag…..
Jerker Klang,

Kom nu på att jag ev ska operar högerhanden ju på torsdagen den 15 (kapaltunnel) så frågan är om vi kan åka och tävla då , för jag lär ju inte kunna hänga upp några vagnar och hålla häst kanske hm knepigt de blir får väl diskuter med dottern om vi ska anmäla :(
Nu har vi anmält 5 shettisar !
# 21 Märkligt…..det är kanske en "sån dag"…..? Jag känner fler som skall göra en sån op den dagen…..!
Lite roligt är att man kan tro du redan gjort den op med tanke på hur du rört ihop ordvalet i ditt inlägg…..
!
Lycka till med operationen och hoppas du/ni löser transportfrågan så vi ses nästa helg på Vaggeryd
!
# 22
……….Välkomna!
Startlistorna till frihandicapen prop 7 och prop 12 anslås på vår hemsida www.jvp.dinstudio.se senast söndag kl.18.00.
Prop 15 och 16 tyvärr för få anmälda och är därmed inställda.

Vi kommer tyvärr inte till Vaggeryd utan det blev Åby i stället
#25 Lycka till där
!

#26 Tack tack de är ett tufft lopp men man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig :D
Tyvärr så kommer vi inte !
Anmäl på nu gott folk :D

Då Palle gick 2.20,7 idag är det ganska troligt att vi kommer till Vaggeryd. Håller på att fråga kuskar och kuskaspiranter om dom vill köra. Verkar iaf inte vara något problem att hitta kusk även om ordinarie ev skulle ha förhinder….. :D
Jerker Klang,
Vi anmälde fel till fri handicapen så att va har bara 4 st med oss .

Vi har anmält Palle till två lopp….. Hoppas bägge blir av….
Jerker Klang,