Dåligt språk mm
Hej! Jag tycker det är jätte kul att det finns någonstans för oss som gillar ponnytrav att diskutera och vädra våra åsikter.
MEN jag tycker att det är allt för många som använder sig av ett dåligt språk, VARFÖR?
Jag är yngre, jag gillar att diskutera, jag har mycket åsikter mm
MEN en sak har jag lärt mig, om man vill få sin röst mer än bara hörd, även respekterad, så hjälper det inte att skrika och svära.
Detta är bara en uppmaning till alla, vi vill ju alla ponnytravets bästa, även om vi vill det på olika sätt. Men tyck på ett bra sätt, annars kommer dom äldre (som vi skriker och gormar på) aldrig att tycka att våra åsikter är värda att lyssnas på.

Helt rätt. Det är flera här som har svårt att vårda sitt språk. Och precis som du säger så tappar då hela argumentet respekt, oavsett hur bra det än är i grunden!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Jag VÄLKOMNAR att NI ALLA hjälper till att påpeka dåligt språkbruk här! Vi vill alla att det ska vara trevligt att vara på ponnytrav iFokus och ett vårdat språk gör mycket.
Ser DU något som verkar olämpligt, tipsa mig gärna! PMa mig en länk till tråden ifråga och ange gärna inläggsnummer!
TACK!

jag blir så sur på massa sånt så jag tappar kontrollen på mig själv.. :S vet att det är HEMSKT att hålla på så.. men man får bara en MASSA hemska svar (pm) när man säger imot har jag märkt! så Jaag orkar inte med sånnt :/ :)
#0 Så sant som det är sagt! Dåligt språk är inget annat än ren miljöförstöring i detta trevliga forum
#3 Jag tycker det är tråkigt när man svarar i ett inlägg och sen får massa otrevliga påhopp. ALLA har en åsikt, och det måste ju alla få ha utan att få otrevliga svar.
Detta forumet är ju jätte bra, vi kan diskutera och vädra våra åsikter (och om jag har fattat rätt så är det folk här i alla åldrar). Men det är inte kul när det används versaler (som tolkas som skrik om det skrivs hela eller långa meningar), det svärs, och man kallar folk både det ena och det andra. Sånt orkar man ju inte läsa, och vart är poängen då? Hela inlägget tappar ju poängen.
Dessutom har jag märkt att många lägger in egna tolkningar på om det är ett glatt eller surt inlägg. Många verkar ha svårt att förstå att om jag skriver en text, utan smilys, så är inlägget helt neutralt. Smilysar använder man ju för att visa just glada, ironiska, sura, arga mm betoningar.

#3 Kanske lämpligt att då inte skriva med en gång….
Bättre att fundera igenom vad man är sur på, formulera det så att andra begriper vad man menar och sedan skriva. Av erfarenhet vet jag att det är bästa sättet att nå fram, sedan kan man misförstås ändå och då är det viktigt att man förtydligar, antingen i inläggstråden eller via PM.
Jag har ofta fått reaktioner på det jag skriver, allt kanske inte varit så genomtänkt som jag först trott, då är det viktigt att man får till en saklig diskusion i utan osakliga påhopp.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Man ska absolut inte hoppa på någon för dennes åsikt! Alla måste få ha sin åsikt, och man måste bli accepterad och respekterad för det ändå.

#7 Väldigt rätt, det gäller att skilja på sak och person… inte alltid så lätt, varken för den som ger eller den som får ta emot….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss