Startlistor Vaggeryd 18/9-10 :)
Lägg gärna in listorna när de kommer i denna tråd :D
Måste hålla denna tråd på första sidan ;) haha!
Nu har vi ordning på alla anmälningar och det ser ut att bli en mycket trevlig tävlingsdag
!
man väntar ju med spänning på startlistor :P
ser fram emot ännu en trevlig tävlingsdag på vaggeryd =)
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
#2 Härligt :) ser verkligen fram emot en trevlig tävlingsdag på Vaggeryd :D

kommer startlistorna idag? 
säger som #5 kommer listorna idag ? 

kanske det vara några som glömt lämna in vacc intyget…

En fråga bara. Om man vaccinerat i Januari och skickat in intyg då, behöver man väl inte skicka in det nu??
#8 Nej, det ska man inte behöva under förutsättningen att intyget kommit fram och att det blivit registrerat i ponnysystemet….
~Sandra~
Listorna kommer förhoppningsvis under kvällen
!
Vill att listerna ska komma nu :P

Måste man skicka nya intyg för varje gång/år hästen vaccineras?

#12 Ja, det måste du göra (mistänker att frågan gällde vaccinationerna)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Det här med vaccination och att folk inte lämnat in vaccinationsintyget. Tycker jag personligen är lite "slarvigt"! Vi vet ju om hur det är och som "tränare" måste ju du ha koll på det! Tycker jag iallafall.
MenMen.. Vill se listor 
En liten fråga ang. att vaccinationer skall lämnas in. Är det tränaren som skall skicka in, till både medlemsklubb och sptf? Eller står veterinären för någon av uppgifterna. Min kompis var med om en sådan här grej när hon skulle anmäla sin ponny, men då visade det sig att veterinären hade glömt att meddela hennes hemmabana om att hästen hade vaccinerats. Så vem är det som skall meddela alla? Är det tränaren, eller är detveterinären?

#15 Det är tränaren som ansvarar för att uppgifterna kommer in till hemmaklubben. Man behöver inte skicka in det till SPTF utan hemmaklubben registrerar detta i sportsystemet. Det är altså inte veterinärens ansvar.
Jerker Klang,
# 15 Det är ALLTID tränaren som är ansvarig för de hästar/ponnys han/hon har i träning.
När du vaccinerar din ponny får du ju det ifyllt i passet, det kopierar du och sänder till den ansvarige i din klubb, som ser till att det blir infört i systemet!
Veterinären är inte skyldig att lämna några uppgifter om vaccination!
# 16, 17 : Okej tack! Då vet jag ;)
Listor ??

Puttar 
Dom kommer nu……
!
# så kan du inte skriva!!! till alla vi stackare som sitter framför skärmen o väntar…..
! kan nån vänlig själ lägga ut dem i tråden också?
Här kommer dom efterlängtade listorna!
men Preliminära!!
#23 tack äntligen ! 
# 23 tack så mkt, de var efterlängtade! 136 starter wow…., LYCKA TILL NU ALLIHOPA!!!!

Lite jobbigt att få en timme mellan starterna mellan lopp 9 och lopp 11 :(
#23 Tack! 
Winner och jag slapp leda volten - lite skönt :) Spår 3 får vi se som något bra och nu gäller det att hålla Winner bus på bästa humöret
Längtar massor! Och superkul att det blev så mycket anmält 
Ska även köra Lila i 2 lopp, riktigt spännande och kul! 
# 26 Det skulle få bli en väldigt lång paus isf…
!
Misstag gör vi allihopa men som jag skrev som svar på ditt mail så skall vi givetvis rätta det
!
Äntligen!! Så som vi har längtat :D Lite tråkigt att Pegasus leder volten men om han springer som han gjorde på Mantorp o tränat hemma så har han allt lite chans! Menmen.. Bacardi fick ju finfina lopp.. Hoppas har springer så som han tränade hemma idag <3

Jack Sparrow(3 år) är med i två lopp (9 & 11), misstänker att ett är tänkt som reserv…

Hur blir tidsprogrammet? Första start? Paus(er)? Värmning på banan mellan loppen?
Håller på att försöka tidsplanera, har ju 37 mil ner och skall ut i lopp 4….
Jerker Klang,
# 30 mycket riktigt är J S bara tre år och kommer bara till start i ett lopp.
Anmälan lästes som anmälan till två lopp, men inte förrän startlistorna kom ut såg vi att det var en treåring.
Tack för din uppmärksamhet
!
#31 Första start kl.12.00. Paus efter lopp 4. 8 och tolv. Värmning på banan mellan loppen är tillåten bara det inte stör defilering eller prisutdelning!
Träningsslingan och rakbanan öppen för värmning hela dagen
!
Vill ni komma dagen innan så finns boxarna att tillgå och jag kan tipsa om bra prisvärt boende
!
Ny Preliminär lista
~Sandra~
#32 Gäller det fortfarande att det är paus efter lopp 4,8 och 12?
~Sandra~

ja
#35 jag tänkte bara om det blev ändrat något eftersom loppordningen är ändrad….
~Sandra~
NEEEJ! Varför har ni lagt om listorna?? Innan gick vi i lopp 9 och 14, ioch vår transport kompis i 8 och 13… Men nu går min första start i lopp 1 och sedan går andra i lopp 14!!! :(

#37 För att få till en timme mellan starterna för hästar som går i två lopp, se inlägg #26 och #28
Jerker Klang,

Och det tackar vi för
speciellt ponnysen ..
Nu får jag ta o planera om lite på värmningarna till mina……