tippa solvalla
tippa solvalla:)
lopp 1. kör
lopp 2. 1 harmoni 2 mimas disney 3 balla allan
lopp 3. kör
lopp 4. 1 charlie 2 emmeros bambi 3 gambra
lopp 5. 1skarvikens maskot 2 tejas musseron 3 dumle ess
lopp 6. 1 mermax 2 harmoni 3 mimas disney
lopp 7. 1 indiana dar 2 löndalas vilde bill 3 grann
lopp 8. gervalds stitch 2.fazette 3 haley
lopp 9. 1 ville vix 2 valkyria dar 3 lojstairrbloss
lopp 10. kör
lopp 11. 1 dalsgårds diana 2 balla allan 3 mad max
lopp 12 . ÄNGMAN !!!!!! VINNER :D
Lopp 1: 1. Embla tess 2. Maxxum 3. Kålmans Primavara Chans:Blexter
Lopp 2: 1. Harmoni 2. Mimas Disney 3. Amorillo Doll Chans: Balla Allan
Lopp 3: 1. Esprit 2. Björksta Ymer Dar 3. Strumpan Chans: Viva
Lopp 4: 1. Emmeros Bambi 2. Charlie 3. Gambra Chans: Rosenbergs Roxette
Lopp 5: 1. Dumle Ess 2. Tejas Mussseron 3. Flashlight Chans: Skarvikens Maskot
Lopp 6: 1. Harmoni 2. Alcatraz 3. Amorillo Doll Chans: Mermax
Lopp 7: 1. Löndalas Vilde Bill 2. Twist 3. Grann Chans: Celtic
Lopp 8: 1. Gervalds Stich 2. Fazette 3. Haley Chans: Maxmixa
Lopp 9: 1. Valkyria Dar 2. Ville Vix 3. Kumara Chans: Lojstairrbloss
Lopp 10: 1. Mr After Eight 2. Cactus ll 3. Grusaren Chans: Blexter
Lopp 11: 1. Mad Max 2. Balla Allan 3. Dalsgårds Diana Chans: Emmeros Aloette
Lopp 12: 1. Skarvikens Maskot 2. Tejas Moniqe 3. Ängman Chans: Lojsta Candle Light
Min första tippning. Lycka till alla ni som tävlar, vi ses
!!
Moa
Här kommer en tippning från mig, jag har bara tippat en gång förut, så det blir lite på chans.. (jag tippar bara russloppen)
Lopp 1: Kålmans Primavara - Twist - Blexter
Lopp 3: Björksta Ymer Dar - Esprit - Lojstaskolbein
Lopp 5: Fanjor - Dumle Ess - Tsara
Lopp 7: Rebecka Ernst - Grann - Celtic
Lopp 9: Kumara - Fanjor - Valkyria dar
Lopp 10: Blexter - Mr After Eight - Cactus II
Lopp 12: Ängman - Romette Nick - Rebecka Ernst
Lycka till allihop! 
Tippar i brist på annat att göra 
Lopp 1: 5-4-10 Outsider: 3
Lopp 2: 4-10-3 Outsider: 1
Lopp 3: 9-6-7 Outsider: 5
Lopp 4: 6-2-1 Outsider: 3
Lopp 5: 2-8-14 Outsider: 11
Lopp 6: 7-10-5 Outsider: 8
Lopp 7: 1-6-7 Outsider: 8
Lopp 8: 1-2-3 Outsider: 4
Lopp 9: 6-3-1 Outsider: 4
Lopp 10: 9-11-10 Outsider: 5
Lopp 11: 10-3-4 Outsider: 2
Lopp 12: 5-4-8 Outsider: 7
Lycka till allihoppa :)
Gör ett försök även jag, dock bara russloppen!
Lopp1
Känns på förhand vidöppet, många fina hästar som har bra chans. Hults Plexus visade senast att han går bra från förstavolten. Embla Tess -obesegrad i år, värre motstånd nu. Maxxum har gjort det riktigt bra i comebacken och är nog inte sämre än trea idag. En Grann i trav har alltid varit med där framme i år, dock gillar han längre lopp och distansen i detta lopp talar emot bakhästarna..
väljer att inte tippa ordningsföljden i mål då jag själv kör i loppet!
Lopp 3
Ziccan C.C. har nog utvecklats mycket under de tre månader som gått sedan kvalet, men gick hon max då? Strumpan kvalade på en tid under rekordet senast och jag har hört rykten om att hon tränar bra. Ymer har inte riktigt visat samma fart som han hade i kvalet, men gör han det nu så är en topp tre plac. att räkna med. Ännu längre bak hittar vi fina Esprit, men hinner hon ifatt 80m på Ziccan?
Ziccan C.C. - Esprit - Strumpan
Lopp 5
Ett riktigt getingbo med hela 8 hästar på första volten! Dumle Ess har haft en kanonsäsong hithills och har fortfarande mycket sparat, men ung och orutinerad, dock utan galopp är han definitivt med där framme. Flashlight har varit jämn i år och har även han snabbare tider i kroppen. Månsaga har startat sparsamt i år, men gjort det mkt bra. En riktigt fin häst som inte kastar in handduken i första taget. Norskan Tindra Lill kan säkert överraska, även Maskot bör nämnas. Hults Plexus har tyvärr lite för långt fram denna gång.
Lopp 7
8 hästar bakom bilen, alla jänmbördiga, kul! Då jag vet att många utav dem säkert kan gå bra mycket fortare än vad rekorden visar, tror detta kommer gå undan. Ska vi säga att segertiden kommer vara under 50? Hästen med bäst daxform, som undviker galopp vinner. Spikat och klart.
Lopp 9
"Spännande" lopp med ett hyggligt hopp till volt 2, Katrinebergs Jimbo kan säkert gå snabbare än rekordet, men hur går han utan press? Låångt ner hittar vi Valkyra som har kapacitet om hon behagar vara på humör, liksom Irrbloss nu med ny kusk. Ville Vix är fortsatt obesegrad, men han är ung och oerfaren och denna gång har han en bra bit fram, men jag blir inte förvånad om han hinner dit ändå då han nog absolut inte är maxad ännu.
Ville Vix - Valkyria Dar - Katrinebergs Jimbo
Lopp 10
Lopp med tillägg efter segrar kan aldrig bli jämna lopp, se bara detta. Så vi flyttar fokus ner till 1700m volten där vi kommer hitta segraren. Blexter vann ett billigt lopp senast över sina nuvarande voltkompisar som dock hade 20m fram sist. Nu ser det annorlunda ut. Hults Pikatcho öppnade på en grym tid på Visby tidigare i år, så fart finnes. Har dock inte visat samma i de senaste starterna men håller han sig på bena kan vi se fram emot ett rafflande upplopp han och Mr After Eight emellan. Blexter frå nöja sig med sista pallplatsen denna gång.
Hults Pikatcho - Mr After Eight - Blexter
Lopp 12
Vi avslutar dagen med ett fint montélopp. Skarvikens Maskot provar monté, överraskar? Tejas Moniqe har tidigare visat att hon är en riktigt bra montéponny, men har inte riktigt hittat den knappen i år, kanske nya ryttaren gör det? Ängman kommer med en hedersam 4e plats i monté SM och går lika fort under sadel som i vagn, han bara vinner detta. Rebecka Ernst vann ett ganska billigt montélopp senast på en ej så märkbar tid, svårare nu! Lojsta Candlelight gör en av sina livs säsonger och vi vet att även hon är en baddare på monté, dock rids hon denna gång av oprövade Anna.
Ängman - Romette Nick - Lojsta Candle Light

Till täten i dagens första lopp går nog Hults Plexus som får Tejas Monique tätt följt därefter. Från 1660 har vi 2 jämnsnabba hästar och dem båda kommer att komma fram till täten ganska snabbt, men snabbast tror jag kommer vara Embla Tess. Maxxum tror jag kan sänka några sekunder till. På sista volten har vi bra hästar, Grann tror jag kan tag hem detta men det beror på hur snabbt framhästarna går. Eftersom jag tror att Embla Tess kommer att gå undan så tror jag att det blir svårt för dem sista hästarna att komma ikapp då det ändå är 1640m.
Tippar: 5-7-10
I dagens andra lopp tror jag att Harmoni som står på 1660m kommer att gå undan. Hon kommer vi nog att snabbt få se i täten. Amorillo Doll kommer nog att hänga på tätt där bakom Harmoni. Mimas Disney hade lite oflyt senaste starten, men tror att han kommer att gå mycket bättre i detta lopp. Kan Disney gå iväg bra i starten och hålla sig i trav tror jag att han har chans att tag hem detta.
Tippar: 10-3-4
Lopp 3
I första volten har vi 7 hästar, snabbt från springspår tror jag att nummer 7 Ziccan C.C tar täten. Snabbt kan nog även Så Tuff Jsa gå som nog hänger på Ziccan C.C. Men snart kommer tillägshästarna, Strumpan kommer nog att försöka komma om dem framför och tag täten. Den tror jag hon håller ett bra tag, kanske hela vägen in i mål? Björksta Ymer Dar vet jag kan gå riktigt bra bara allting stämmer. Han har kapaciteten att vinna men som sagt allt ska stämma och behöver sänka sig några sekunder. Esprit från 1720 kommer att försöka hinna ikapp Strumpan och Björksta Ymer Dar men frågan är om hon hinner fram innan målgång?
Tippar: 9-8-11
Lopp 4
Ett inte så stort startfält i årets shettis kriterietest. 2 stycken kommer med många segrar i raden men en utav dem kommer nog att segra detta lopp och det är nummer 6 Charlie. Han kommer nog att snabbt komma till täten. Sedan kommer nummer 2 Emmeros Bambi att ligga tätt där bakom och sedan därefter nummer 1 Gambra.
Tippar: 6-2-1
Resten tippar jag utan kommentarer, hinner inte annars:P
Lopp 5
Tippar: 2-11-6
Lopp 6
Tippar:7-10-8
Lopp 7
Tippar: 6-1-5
Lopp 8
Tippar: 1-2-4
Lopp 9
Tippar: 6-7-3