6-årschampionat
Vill bara påminna om Eskilstunas/Sundbyholms 6-årschampionat som går den 26 september på Sundbyholm. Extra mycket i prispengar i loppet samt en hel del andra lopp att starta i under dagen.
**Bidermans 6-års Championatet Kat A.
**För 6- åriga ponnyer kat A. Körda av A-, B- och C-licensinnehavare.
**1640 m.Intervallhcp. Tillägg 20 m för varje *3,0 s* bättre än **3.10,0.
****Startavg 150:-. Hästar med snabbaste rekord har företräde. Företrädesregeln gäller ej.
Bidermans 6-års Championattäcke och banderoll till segraren. Lagerkrans tillsegraren skänkt av Sundbyholms TS. Pris:1500-750-500-375-300-(200)
Prop 9 Mälarruss 6-års Championatet Kat B
För 6- åriga Gotlandsruss. Körda av C- och D-licensinnehavare.
**2140 m.Intervallhcp. Tillägg 20 m för varje *1,7 s* bättre än **2.20,0
****Startavg 150:-. Hästar med snabbaste tid har företräde. Företrädesregeln gäller ej.
Mälarruss 6-års Championattäcke och banderoll till segraren. Lagerkrans till segraren skänkt av Sundbyholms TS.
Pris:1500-750-500-375-300-(200)
VÄLKOMNA!!!
Kan tilläga att det inte kommer vara banderoller, utan istället lagerkransar 

Har ingen sexåring i år, men nästa år kommer vi……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Vi har väl siktat in oss på att åka dit :D Jag har ju aldrig varit på travbanan där och de kan ju vara kul , dottern var där förra året :D
#1 Jasså har styrelsen tagit bort det? Förra året fick man både och.
#4 ja, vi tyckte det kändes onödigt med två grejjer runt halsen. det blir banderoller i KM-loppen istället…

#5 på tal om KM -loppen får utomstående starta i dem , tex vi här nere från söder ;)
#6 Jag är inte säker på hur vi sa. Men jag tror att ni får starta, däremot har EPS-ekipage företräde… Men kan inte säga säkert.
Får se vad vi bestämmer oss för eskilstuna eller halmstad ;)
Klart det är lite lockande att anmäla Winner till 6 års championatet :P

ok , sådant kan ju vara bra att veta , jag menar det är ju officeiellt lopp eller ?
#8 ja du vi är från Halmstad men vi ska starta i 6 årsmästerskapet *S*
#9 Okej :) tyvärr är väl distansen till Winner's nackdel och sen vill vi inte ta ut honom i för tuffa lopp nu när han precis har sänkt sig så mycket :) Känner Winner för väl för det ;) Lutar väl mest troligtvis åt Halmstad som vi faktiskt tittade på från början :)

#10 Ni är så välkommna till Halmstad med :D
#11 Tack :) Halmstad är faktiskt en av favoritbanorna! Trevlig bana :)

Jag skulle vilja vara med i 6-års… Men blir nog inte så :/
Jag är sugen :P Fast lite långt att åka …
Stall Bråna

#14 Ja de är långt att åka men jag får väl offra mig för dottra ;)

#15 Har tänkt åka dit med Palle till ett annat lopp men får väll stå och heja på hans storebror i 6 års championatet, nästa år är det hans tur :D
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Vi kommer om 2 år!
Det sägs ju att det är bra att man planerar i god tid.. 

#16 Självklart får du göra det ;)
#6 Jodå, alla får starta i KM-loppen men EPS-ekipage har företräde vid överanmälan. Ingen är utesluten att deltaga. 

#19 ok då vet man , sitter ju och kollar vilken mer häst man ska ta med sig
Vi kommer förmodligen med vår sexåring.
KM loppen brukar vara väldigt populära hos EPS egna ekipage, så utomstående har ej kommit med dom senaste åren, men man kan ju alltid anmäla och hoppas !
Puttar upp!
Anmäl nu alla som funderar på att starta på EPS sista tävlingsdag.
VÄLKOMNA!!!!
nästa år kommer jag med 1 el 2st :) hoppas jag ;D
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus