Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 1422 ggr
Kris_J
0

Unga uppstickare

Angående proppkorrigering gjord till Åby 30/9, med denna korrigering är inte alla kat a anmälda till unga uppstickare längre välkomna att anmäla till denna propp, vilket var fallet med den tidigare proppen. Varför har man valt att göra denna begränsning? Förvisso begränsade tidigare propp dem som valde att anmäla till HD 26/9, men då fick man välja. Nu är proppen stängd på ett helt annat vis.

(Korrigeringen gjordes den 16/9, jag fick syn på den idag, hade tänkt att anmäla min ponny, men tur i oturen så valde vi att anmäla till HD istället. Jag kan konstatera att jag hade blivit riktigt sur om jag låtit bli att anmäla till HD, då hade min ponny varit utestängd från Å 30/9 med den nya proppen…..)

Var vill jag komma med detta? Jo att jag missat att man dagligen måste passa på propparnas eventuella ändringar som görs med kort varsel, och ett ifrågasättande hur man kan göra denna ändring i proppen till ett lopp som vänder sig till de anmälda i unga uppstickare och sedan ändå utestänga vissa? Nu vet jag inte riktigt om om någon annan drabbas. Men min ponny och hennes kusk hade definitivt drabbats om vi gjort som vi tänkt från början.
Varför gnälla om ett problem som inte blev. Jo för att uppmärksamma ett fenomen som kan drabba andra en annnan gång, förhoppningsvis behöver det inte bli så.

Är jag bara gnällig, eller finns det fog för ett ifrågasättande?Obestämd

Bortse nu från bana mm tänk bara på själva förfarandet. Se sakfrågan.

Veritas odium paretFörvånad

lolloimpan
0

Jag och imponera kunde inte heller vara med…

giffan
0

Vad är det de har ändrat? Ser inte att de stänger ute någon, vad missar jag?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
0

Läste igen och såg det nu. Den heter 2.40 och långsammare och sen tillägg efter pengar. Är ändrad från att vara ett frihandicap. Varför har man ändrat så?

~ Anneli ~ 

VeronicaP
0

Det är säkert ändrat så just för att inga anmälde till Fri handicappet.

Var ju samma problem för russen var ju bara 5 anmälda men så strök ju någon/några sig så de blev ju inte heller bra

Men de är ju inte bra att sätta tider som stänger ute , då får de kanske hellre bara ta penga handicap eller sätta tiden efter bästa ponny

giffan
0

#4 Men varför ska det vara så?? Frihandicap ger ju startmöjlighet för alla.

~ Anneli ~ 

VeronicaP
0

#5 Därför ponnykuskarna verka ju inte anmäla ut efter som de får ställa in hela tiden…

giffan
0

#6 Ja det har jag förstått, men jag förstår inte varför man inte anmäler till en sådan propp.

~ Anneli ~