Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2240 ggr
Millaaann
0

Startlistor Kriteriet 2010

Här kommer de preliminära listorna till årets kriterie :D

Mille
0

Lycka till med Ronsan! Kul att Ronaldo har hela 4 stycken barn till start i kriteriet!
Dessutom har:
Skotte 2
Junisorken 1
Darius Roll 1
Tyson II 1

PromiseMinanMorfeus
0

Jämna Lopp :)

Kat A: 4 hästar kommer det stå mellan och det är Missil, Emmeros Bambi, L.A. Geronimo och Charlie.

Kommentar:

Missil: En väldigt fin 3 åring med mycket sparat, den lilla flickan kan mer än vad hon visat men blir nog tyvärr snuvad på seger pga bakspår…

Emmeros Bambi: Vet ej mycket om denna häst men vann enkelt kriterietestet på solvalla och kan nog en del till.

Charlie: Fin på Tingsryd och vann på 36, tror dock denna herre kan gå fortare med alla dem kanonsyskon han har!

L.A. Geronimo: Mycket fin i sommras på Jägersro när han vann enkelt på 32, kan nog gå denna tid om inte snabbare om allt stämmer :)

Kat B:

Här finns många fina hästar med men jag tror mest på 3 Fina Ronaldo Avkommer och det är Cupido, Slätthans Ritzy och Brianna. Men alla de andra som e med är också väldigt fina.

Kommentarer:

Cupido: En väldigt fin 3 åring som jag tyvärr inte har fått se, men som man har hört så finns det väldigt mycket fart i honom, överlägsen vinst sist på 06 säger mycket. Tror han kommer stå som segrare i detta kriterie.

Brianna: Gick 08 sist och verkar också vara en fin treåring med spring i benen, har tyvärr inte fått vinna men har nog ändå mycket fart under skorna.

Slätthans Ritzy: En fin skånehäst som jag hoppas mycket på! Går väldigt fint men har sina stunder, Sist vid vinst på Tingsryd på 2.11 så vann hon avstannande och såg väldigt kapabel ut, får hon ett bra lopp så kan hon bli en kandidat till vinst!

Herting, Ville Vix och Vikas Ronsan kan överraska och gå fort! Även dem har visat fina tider och kapacitet så de räcker till bra placeringar.

Lycka till alla och hoppas på ett fint kriterie :) Jag satsar på derbyt nästa år i stället med min Ronja Ernst :)

johanna9
0

tråkigt att de inte va fullt lopp i russens lopp. Men tror de kan bli hårt där. är nog nästan vem som helst som kan vinna, Hoppas på Hasses syster ritzy och camilla o ronsan :)

skott
0

Riktigt kul med så många Ronaldo avkommer i toppen Skrattande

Jag tror de blir Cupido som vinner detta. Men om man får drömma lite Oskyldig så vill jag ju att "mackan" (Martini)  vinner SkrattandeFlört

skott
0

Hejar ju även på Ernst Romario som oxå kan vara riktigt vass men har tyvär inte varit helt som vanligt sista tiden.

Mille
0

Anne du kan ju också höja på huvudet lite med två Skottebarn varav den ena egen uppfödning i startlistan :D

thilda-
0

Kat B vinns nog av skotts martini för på färjestad öppnade han väl första 500 på 2.02?

Kajhugo
0

#7 Tyvärr stämde inte den öppningenGlad, med tanke på sluttiden.

thilda-
0

okey.. då vart det genast lite annorlunda haha trodde att han/hon tog in hästen efter en bit och därav tiden :)

nemesis
0

Nu tippar jag:-)

Kat A vinner superfina Missil eller snyggingen Geronimo.

Kat B vinner Släthans Ritzy eller Vikas Ronsan.

[Hasseshusse]
0

Det blir jättespännande, ska vara staketkusk då jag har min utlånade Slätthans Ritzy med och tycker det ser jämnt ut.

Hade lyckan att ha vinnaren Tinny för 2 år sen och det var jätteskoj Skrattande.

Johanna-Granberg
0

Inte illa av Stuteri Emmero att ha 3!! uppfödningar medGlad

johannaolofsson
0

Jag tror och hoppas att Cupido och Josefin Öhman tar hem dettaGlad

Detta skulle i sådana fall innebära att alla samtliga "Klassiska" unghästlopp 2010 har vunnits av Gotlandsägd- och tränad hästGlad

Tusen
0

Ja, Gotlänningarna vet hur de ska köra och träna sin egen ponnyras.Skrattande

Sara-Juventus2
0

Cupido är lite snabbare än dem andra och skjuter säkert iväg samtidigt som dem andra kommr jaga, och förhoppningsvis inte vara för långt efter.. :)