Lilla Elitloppet 2007!!
Hej!
Jag hade tänkt anmäla min häst Salmiak till Lilla Elitloppet 2007, och undrar om du hade tänkt anmäla, och vad DIN hästahar för rekord och prispengar?
Salmiak har vi inte sett på ett tag. Han var med i samma kriterium som Lexius 1999. Var hållar han hus numera?

Förmodligen….. Trofé i så fall….. Beror på formen och om vi hunnit köra banjobb, just nu är det a2 och sen ska banan läggas om, känns just kanon!

Salmiak står oxå på start. han har 12 225 kr tiror jag, och 2.03,9 i volt rekord. Han bor hos mej utanför borlänge

Fast jag vet ej om jag ska… han är dåligt tränad, men vi får se
#5 Så Salmiak är fortfarande " Dalahäst "! Vad har han gjort alla år han varit borta från travet ?

Han har varit i Mora innan han kom hit till mej. Nu ska han tävla för Romme, så Snäckan får passa sig om hon vill hålla världsrekordet!
Ok! Lycka till med honom då !

Tack, han går jättebra på träningen, så han lär slå personligt rekord under året i alla fall
Ja till mig skrev du ju att han går 1.37,3 på träningen… så nog blir det både personligt rekord och världsrekord..

1,37,3 på träningen, oh my! 
*10 Oj då, 1.37 på träning, då ligger Tyson, Mowgli och Gumino illa till i år.

jag funderar på att anmäla tiffy om hon kommer i pengar. nu har hon bara 9200

Va kul och höra att han kommer ut på banorna igen
De var några år sen nu! Hoppas de går bra med honom i fortsättningen oxå! Lycka Till! Men ja kanske ska svara på frågan som du ställde oxå?
Ja hade tänkt anmäla Joker, och kanske Pilla oxå. Vem vet, vi får se

Det har inte kommit ut någon info om loppet ska gå inom toton eller ej?
SPTS kör inga lopp inom toton i år !

#11 Ojoj, 1.37. Det var nog faktiskt dagens roligaste ;P

#17 Okej, vad bra! SPTS har ju en del russkuskar under 16 så det var nog klokt.

Men hörrni vet ni vad, skulle vi gå efter träningstider skulle väl dom allra flesta ha ett mkt bättre rekord xD.

Hoho ohja. Blizzard hade haft världrekordet. xD

#22 Precis. Så gör nog ganska många hästar.

Faktiskt inte så stor skillnad i jobb och i lopp, bara de får lite lopp i kroppen så brukar de komma ned i tider som det går i jobb och är kapabla till just då. Det skiljer ju i alla fall inte 10 sekunder mellan snabbjobb och tävling:P

Igår körde jag fort med pondus han har gått 1.56 i lopp honom fick jag inte under 2.35.. så kan det också vara.. :P

De beror ju lite på hur hästen är med… vissa går snabbare i lopp en hemma och andra tvärtom…. De beror ju lite på om man kan sitta och träna sina hästar på banan varje helg eller om man kanske bara kan komma dit där lite då och då….

#26 Håller med, Rosse har aldrig gjort ett snabbjobb under 2,33 (rekord 2.27,7a) Medan Mercan var stadig på 2.05 i snabbjobben förra året (rekord 2.13). Lite frustrerande….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Ha, jag har en väldans trevlig blaning mellan de där märker jag ^^
Shettisen går utav helvete hemma, 2.25 utan problem! Russet kan gå fort hemma, men han bryr sig liksom inte och drar på där helt slappt i sitt 2.20-tempo x)
På banan drar russet (om han är på humör) i värsta tempot, jag måste värma en jäkla massa mycket så att han ska gå och köra i loppen. Shettisen kan däremot gå och slappa på banan! Har han över 100 meter tillägg så är det liksom ingen ide - han FÖRSÖKER inte änns! Men när han vill, då är han en svårknäckt nöt.
Jag ska faktiskt testa köra shettisen på banan med press av russet, för när vi kör dom två ihop på träning vägrar shettisen släppa förbi honom (och han galopperar inte heller). Så ja.. Om det funkar kanske shettispojken förstår att man ska gå fort på banan med ;)
Lojjsan, jag undrar bara en sak. Du skrev i ditt tidigare inlägg att han var dåligt tränad, men sen att han tränade på jättebra och på 1.37. Bara en liten fundering? Lycka till iaf :)

jo men pondus går aldrig banjobb i och med att han ändå inte kan springa snabbare en så typ:P han går bara i skogen
#23 Haha jaa Rebecca xD Lätt att han skulle!
Tänk va kul vi hade när vi körde Blizzard och Sue-perstar här hemma hos mig :D hihi

#30 Fyfan , sådär fort travade Blizzard jämt hemma ju xD
jaa lätt xD *saknar!*
kom hem till mig snart .. (segis^^)

aaaah, jag kommer Lina . Snaaaaaaaart . Får jag ta med mej alla hårsar och träna också eller ? xD
haha ja bara du kommer :D haha, saknar dig .. <3