Perfekts flugspray finns på granngården, Enda sprayen jag varit nöjd med :)

Absorbine Ultrashield är effektiv och dryg
jag tycker RB är bra

#2 har den jag med! skit bra!

#2 Vi använder den till alla våra hästar. Håller fästingar borta oxå.
#2 den är asbra =)

#2 Bara jag som inte är nöjd med den? Tycker inte att den håller insekterna borta så att den är värd dem pengarna iaf…

# 8, jag tycker inte heller den är värd pengarna… Sen på hästar som duschas var och varannan dag försvinner det och man måste spraya på mer hela tiden.. Helt missnjöd är jag väl inte , men den är rätt dyr och vi har extremt mkt insekter i dalskogarna…

Vi har ingen dusch åt våra hästar, så i vår lilla värld funkar Ultrashield riktigt bra. 

Har dusch men duschar endast Bless innan tävling och varma dagar.Tycker iaf att den är riktigt bra eftersom att det är ganska dryg och håller myggor borta. Men man får väl ta och räkna med att spruta på en gång per dag ungefär. Finns väl inget myggmedel som håller i flera dagar.

om hästarna inte dushas så sitter den i nstan 2 veckor! Den är oslagbar att ha på våra avelsston/unghästar m.m.som inte svettas!
Jag har också märkt att den håller fästingar borta. Helt klart prisvärd! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
kolla så det inte öär karens för tävling bra innan ni använder den!
jag tycker inte heller att ultrashield är så bra, :/

har nog prövat allt som finns, antingen blir de kladdigt o äckligt nästa gång man ska lägga på. sprayar man försvinner det direkt.
Inget som har nåt tips som hjälper mot knott o mygg? Finns väldigt gott om i här i Dalarna.
Har prövat,ess salvan, olja och vitlök, renons, frölinge deo (el vad den heter) och mkt mer.
men inte perfekt? är de bra?
Har heller inte prövat switch men känns som de inte skulle hjälpa.

#15 Vi har också mycket knott och har prövat det mesta. Även switch som inte har hjälp särskilt mycket. Däremot tycker jag att ultra shielden har hjälp både mot mygg, knott och fästingar.

Swicht har vi på småponnysarna som inte gör nåt mer än betar, de funkar utmärkt!
#15Jag tycker RB funkar jätte bra mot mygg och allt annat. Här uppe i norr har vi ju gott om mygg och mina hästar har inte haft några problem med mygg sen jag började med RB

ajg har trikem flugspray (om det heter så?? ) den är jättebra när man t.ex. står och selar, eller om det är mycket myggigt en kväll. tyvärr försvinner effekten efter en dag ungefär, så då får man spraya igen.
något för den långvariga effekten har jag inte hittat någon bra produkt. switch hjälper ju bara mot knott… och det är det enda jag
Switch är superbra :)
Har du provat Prob? Finns både som shampoo, deo (att spraya på) och olja att gnida in där det är som värst om dom kliar sej. Den är jag i alla fall jättenöjd med.

Har testat det både UltraShield och Switch och är inte alls speciellt nöjd! Det som har funkat bäst (för oss!) är Effol's spray och Carr & Day & Martin's. 
kan bara säga att ultrashield är oslagbart.. rb har gett blister effekt på flera av hästarna i stallet och är något som kasserades direkt det upptäcktes.
på dom som har riktiga problem brukar vi göra eget, av vitlök+rapsolja. stinker och är kladdigt. men det håller vampyrerna borta och vad gör man inte för sina älsklingar?
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

kan bara säga att vi har en kanonbra flugspray! den håller insekter borta. just nu har ja inte namnet på den men kan återkomma med det :) klart prisvärd och det är bara naturliga ingridienser i den, eller vad man ska kalla det.