Tävlingsruss utlånas
Utlånas efter tävlingsäsongen 2010
10: 26 1-4-5 56,3 6.525 09: 27 2-1-4 59,9 4.925
Tot: 91 3-15-13
MR AFTER EIGHT
56,3K *59,1AM 17.550
8,mbr. h. e Skotte -Ragusa e Ripadals Jecell
Krav hästkompisar i hagen då han alltid har haft det. Är JÄTTE snäll. Mankhöjd 125cm. Behöver en rutinerad kusk. Jag vill kunna visa honom på utställning under 2011. För mer info ring. Endast seriösa svara, tack.
Ägaren Carin Sundin 070-6323000

Enormt fin hingst! :)

Bidrar med en bild
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Ni som har skickat PM till mig, skriv gärna telnr. Jag vill gärna inte ha brevvänner (inget illa menat). Men dom som är seriösa och vill bli kontaktade MÅSTE lämna telnr.
Tack på förhand
Carin
putt

Mycke snäll hingst! Underbart snygg :))
Ingen som vill låna en starthäst????????????

Måste bara säga att det är den snällaste hingst jag har träffat! Jag hade lånat han om det inte var för att jag har överfullt stall just nu :/
.
?
.
Elitloppet nästa år kanske???????????????????????????????????
Plutt
#11, är inte Elitloppet nästa år för den absolut högsta russklassen? (tänker att nästa år är det endast ett kat.B-lopp, och då kanske det blir för de allra snabbaste).
Ursäkta, två år.
Då är det slut tävlat för Affe då :0(

#15 Varför är det sluttävlat?
#16 Det finns ju inget intresse. Ingen vill låna. Har inte "hittat" någon som passar honom.
#17 Du kan inte funderat på att kastrera honom? Jag tror att många har svårt att hålla hingst. Kan vara en förklaring.

#17 Det är synd att det är så, då han verkligen inte har ngn ålder. Undrar detsamma som #18 du vill inte kastrera honom?

#18 o #19 Varför ska man kastrera en hingst som är snäll som en valack? som tom går att ha i samma hage som andra hästar??

#20 Jag tänkte mest att de kanske är lättare att få iväg en valack än en hingst. Det kanske inte är alla som har möjlighet att ha en hingst (alla som hyr ut box kanske inte vill ha hingst) osv. Det var enbart en fråga.
Men hallå……………………….skall jag kastrera för att någon annan vill det??????????
Affe skulle "försvinna" om han blev valack. Man kan leda ut honom i pannluggen till hagen.
Nu när han står hos Madde så går han i samma hage som en nordishingst + ett gäng valacker.
Jag har stått i ett kollektivstall utan problem.
Pm,a mig så kan vi diskutera där istället.
Tack Nattha.

Inga problem med hingstar de har dessutom bättre vinnarskalle än valackerna
En fundering bara då en valack är lättare att ha tillsammans med ston.
Hur snäll en hingst än är så kan han ju betäcka och då måste man skilja på ston och hingst, eller hur? I större stall spelar det kanske ingen roll men har man ett mindre stall md kask ett par - tre hästar i så blir problemet större.
Jag kan ju bara gissa varför inte folk nappar på honom, men jag gissar på att det kan vara en orsak. Men det kan ju vara av andra orsaker också.
#22 Säger inte att du ska göra det men tyckte ändå jag kunde ställa frågan.
Jag skulle aldrig behålla honom som hingst för att jag tycker att det är ballt eller nåt (det är jag för gammal för).
Som jag sa tidigare så skulle Affe försvinna av att bli kastrerad.
#24 Du får gärna träffa honom på Romme på söndag. Du kommer inte att tro att han är hingst. Jag har hellre en hingst än ett sto.
Kan man inte ha en hingst så skall man inte ha det. Men kastrera gör jag inte för att någon ska kunna ta honom. Han får bli ridhäst åt Emelie 2 år.
Vi har tittat på denna skönhet men tyvärr kan vi inte ha mer hästar här över vinter och vet ej hur det blir nästa år! Lite synd att han "bara" ska få bli ridhäst nu i 2 år. Någon borde det finnas där ute som kan ta vara på denna grymt duktiga häst eller? Och han ska definitvt behållas som hingst.. Säger som #25 kan man inte ha hingst så ska man inte ha det.. Hon ska ju inte behöva kastrera honom för att någon ska kunna ta honom..
Åh! Ni missförstår mig hela tiden. Jag vet att det finns underbara hingstar och vi har själva haft en som blev skittråkig som valack. Men faktum kvarstår. Det är så att hingstar kan betäcka, det kan inte valacker. Och har man inga möjligheter att hålla hngst avstår man säkert också från att ta emot en. Det är just det jag menar. Vissa inser problemt med att ha hingst (hur snäll och trevlig den än är) och avstår därmed från att ta t.ex After Eight då man inte vill ha något sto som råkar bli tjuvbetäckt. Det har absolut inget med denna ponnny att göra. Bara själva fenomenet hingst kontra sto/valack.
Man får väl hålla stona i hagen så att dom inte kan komma in till hingsten. Ingen risk att Affe spränger sin hage för att sen spränga en hage till, där stona går.
Jag ser inget problem med att ha hingst. Han kan ju gå i samma hage med hingst som valack.

ni måste förstå att "Tusen" menar inget illa mot just den här hästen. men det finns folk som är rädda för higstar, spelar INGEN roll hur snälla don än är. därför kan det vara så att det är svårt att hitta stallplats/köpare.
Men jag hoppas du hittar ett bra hem:) så som du skriver värkar han vara en helt underbar häst!! Lycka till:)

Carin: lycka till med After Eight.
(ursäkta trådkap) #27 Det är så att hingstar kan betäcka, det kan inte valacker. Hm. Du menar kanske att hingstar till skillnad från valacker är fertila? För betäcka kan valacker, tyvärr.
Valackbetäckningar är ett otyg och får bara inte tillåtas. Frånsett skaderisken för både valack och sto är det stor risk att stoet får livmoderinflammation som kan ge nedsatt fruktsamhet eller sterilitet. Inte kul den dag man vill avla på henne.
#30 Är övertygad att du vet vad jag menar. Ston kan bli dräktiga av betäckande hingstar. Ja.
Kan någon bryta denna tråd så att jag kan lägga ut den på nytt.
Tycker att det var lite onödigt skrivet av Ann. Jag är 36 år så jag vet att alla inte kan ha hingst. Jag skrev att endast seriösa svarar.
Då VILL jag att man skall kunna ha en hingst.
Han ÄR hingst och så är det bara. Super Busen är valack, Monita är sto och så är det.
Slut diskuterat. Jag orkar inte hålla på att förklara hela tiden. Dom som är intresserade av att låna honom hör av sig.
SNÄLLA, TA BORT DENNA TRÅD.
#32 Sorry. Det var inte meningen att göra dig upprörd. Jag bara frågade men det tolkades fel och så ville jag förklara mig. I ditt inlägg nr #6 skrev du just en fråga vsrför intresset var så dålligt. Därav mitt inlägg. Jag vill inte alls att du ska göranågot för någon annan. Men fråga måste man väl få göra utan att det ska anses som stötande och onödigt.
Förlåt än än gång.