Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2749 ggr
HagalyckansCornelius
0

Tippa Axevalla 17/10

Någon som vill tippa?

HagalyckansCornelius
0

Lopp1: 2 Maxella - 5 Rosenhagas Nuit - 14 Ellens Bacardi

Lopp2: 5 Soltrippa - 4 Morfeus Dar - 14 Iva Roll

Lopp3: 5 Hygglo - 9 Ratatas Raimond - 8 Polgara dar

Lopp4: 3 Amorillo Doll - 6 Movera - 4 Emmeros Ina Scot

Lopp5: 8 Vikas Ronsan - 3 Katrinebergs Amika - 4 Tanaka

Lopp6: 5 Stubin - 6 Skärgårdens Glans - 4 Julius II

Lopp7: 4 Mad Max - 5 Lamell - 1 Gavina

Lopp8: 8 General - 6 Halvar - 5 Prins G

Lopp9: 9 Ratatas Raimond - 8Johny Russ - 1Salli

Lopp10: 5 Spice Girl - 3 Towa IV* - 2 Lanso Ess

Lopp11: Kör själv 6 Hagalyckans Cornelius

Lopp12: 4 Dorindah* - 3 Hults Plexus - 1 Cabajo

Lopp13: 1 Smedens General - 2 Emmeros Dansa - 4 Emmeros Alert

Lopp14: 6 Smedens Maxig - 11 Stubin - 13 Emmeros Esmeralda

Millaaann
0

Vikas Ronsan kommer inte starta på söndag, hon var bara reserv ifall någon av våra andra hästars lopp hade blivit inställda.  :)

russtrav
0

#1 Lanso Ess få inte starta på Axvalla. Han fick 10 dagars start och anmälningsförbud på Åby.

Erlanders
0

Ett litet sömmersketips kommer här Glad

Lopp 1.

15 Emmeros Esmeralda  - 14 Ellens Bacardi  - 12  Mad Max         

Outs: 8 Lugnets Lyra

Lopp 2.

15 Ernst Ronaldo  -  14 Iva Roll -  13 Pannans Linus

Outs:  5 Soltrippa

Lopp 3.

3 Limerick -  5 Hygglo - 8 Polgara Dar

Outs: 9 Ratatas Raimon

Lopp 4.

6 Movera -  3 Amorillo Doll -  4 Emmeros Ina Scot

Outs: 1 Melissa

Lopp 5.

1 Tanaka -  9 Ronja Ernst -  2 Rocky V.

Outs: 3 Katrinebergs Amika

Lopp 6.

6 Skärgårdens Glans -  5 Stubin -  3 Majestät II

Outs: 4 Julius II

Lopp 7.

4 Mad Max -  5 Lamell - 2 Baronessan

Outs: 3 Alfons II

Lopp 8.

6 Halvar -  4 Valentino Rossi -  3 Vaggle

Outs: 1 Tsara

Lopp 9.

8 Johny Russ - 7 Musslan - 2 Polgara Dar

Outs: 4 Hygglo

Lopp 10.

3 Towa IV* -  5 Spice Girl -  6 Kålmans Primavara

Outs: 4 Fantastic

Lopp 11.

2 Lugnets Lyra - 6 Hagalyck. Cornelius - 7 Månstorps Kiwi

Outs: 5 Ito

Lopp 12.

4 Dorindah* -  8 Ljungens Tindra -  7 Thiger

Outs: 1 Cabajo

Lopp 13.

1 Smedens General - 2 Emmeros Dansa - 5 Neptan

Outs: Emmeros Alert

Lopp 14.

12 Mimas Disney -  11 Stubin -  6 Smedens Maxig

Outs: 13 Emmeros Esmeralda

Lopp 15.

14 Ernst Ronaldo -  15 Iva Roll -  13 Pannans Linus

Outs: 11 Celcius

HagalyckansCornelius
0

#1 #2 okej Får ändra det sen :)

Winner04
0

Här kommer minaFlört

Lopp 1:

Här har vi, nummer 14 Ellens Bacardi så tippar ej ordningen. Men Bacardi ska man inte räkna bort!

Lopp 2:

Ernst Ronaldo - Iva Roll - Towa IW*
Outsider: Hults Plexus

Lopp 3:

Hygglo - Ratatas Raimond - Omri
Outsider: Gabriel Gross

Lopp 4:

Emmeros Ina Scot - Movera - Amorillo Doll
Outsider: Ulrika Emm

Lopp 5:

Här kör jag, nummer 5 Winner. Som inte var som bäst senast men var knappt tränad veckan innan start. Nu är uppladdningen som vanligt och jag hoppas på en Winner på bra humör :)

Lopp 6:

Majestät II - Emmeros Jennie - Mimas Disney
Outsider: Skärgårdens Glans

Lopp 7:

Mad Max - Lamell - Gavina
Outsider: Alfons II

Lopp 8:

Här har vi, nummer 4 Valentino Rossi. Som gör tävlingsdebut efter 2 månaders frånvaro. Ska bli spännande att se vad han presterar! :)

Lopp 9:

Ratatas Raimond - Musslan - Hygglo
Outsider: Johny Russ

Lopp 10:

Towa IV* - Spice Girl - Kålmans Primavara
Outsider: Telis Priloma

Lopp 11:

Hagalyck. Cornelius - Månstorps Kiwi - Lugnets Lyra
Outsider: Wild August

Lopp 12:

Nicke II - Hults Plexus - Dorindah*
Outsider: Cabajo

Lopp 13:

Smedens General - Emmeros Dansa - Emmeros Alert
Outsider: Neptan

Lopp 14:

Här har vi, nummer 2 Ellens Bacardi. Så tippar ej ordning men skriver som ovan. Räkna aldrig bort Bacardi!

Lopp 15:

Här kör jag, nummer 4 Winner. Tufft lopp där Ernst Ronaldo tar sin andra dags seger! Winner och jag ska ha kul! :)

Lycka till allihoppa! Skrattande

sandraedv
0

lopp1: 14-15-8

lopp2:15-13-14

lopp3:5-9-3

lopp4:här har vi med 1 Melissa ser bra ut :)

lopp5:7-4-6

lopp6:6-5-3

lopp7:har har vi med 2 Baronessan :)

lopp8:6-8-3

lopp9: Har gör Johny Russ debut hos oss, han känns underbar i träning, dock ett dåligt spår!

lopp10:3-5-6

lopp11:6-2-5

lopp12:3-7-9

lopp13:1-2-4

lopp14:här har vi Melissa med :)

lopp15:14-13-11

Ren chanstippning :)

LYcka till!

Vikitoriaa
0

lopp 1: 15-14-12

lopp 2: 13-14-5

lopp 3: 5-9-3

lopp 4: 3-6-1

lopp 5: 7-9-4

lopp 6: 6-4-3

lopp 7: 2-4-5

lopp 8: 8-6-3

lopp 9: Än så länge ägare till Johny Russ här;) Jag har aldrig sett han finare. Han har mognat, fått miljöombyte & vila. Det har gett resultat. Taggad & det ska bli så roligt & se han, tror han är med o fajtas i toppen :D

lopp 10: 2-5-6

lopp 11: 2-6-1

lopp 12: 3-7-8

lopp 13: 1-2-4

lopp 14: 12-11-8

lopp 15: 13-9-11

Lycka till alla som ska tävla, blir nog en trevlig dag på Axevalla :)

Winner04
0

Putt :)

ryttarn
0

Då var det dax för årets sista tävling för våran del. Vi har goda minnen från förra årets höstdag på Axevalla då våran Troll Twix vann och sänkte sitt rekord till 1.58,8. Jag hoppas på att Axevalla denna gång bjuder på lika fantastiskt fina förutsättningar. Vädret skall iallafall vara bra om än lite kylslaget. Men detta passar iallafall oss utmärkt då Palle ser ut som en liten nallebjörn i all sin vinterpäls,

Lopp 1
Dagens första lopp är ett intervallhandicapp. Personligen känner jag väll att intervallet är lite för stort så det blir nog bara att vända fram och bak på startlistan för att få resultatlistan.
Mitt tipps: 15-14-12

Lopp 2
Lite grand samma sak som i lopp 1 men här kan det iaf bli lite spännande då de bakersta hästarna gått ungefär samma tider på sistone.Dessutom har säkerligen inte Towa IV bottnat sitt rekord ännu. Pannans Linus är en överaskningarnas häst. Han har i år verkligen visat att han aspirerar på den översta eliten.Iva Roll och Ernst Ronaldo har inte riktigt gått ner mot sina rekord den senaste månaden medan Towa IV gått nytt rekord i varje start. Jag tror det kommer att stå mellan dessa fyra. Om hjärtat får bestämma så är det Pannans Linus som avgår med segern. Rebecka Hansen har verkligen gjort något enastående med denna grabb det gågna året.
Mitt tipps: 13-12-14

Lopp 3
Här har vi med våran älskade Palle aka Ratatas Raimon. Men favoritskapet i detta lopp får nog läggas på Hygglo. 18,8 i senaste starten på Åby i söndags samt att hästen rent gennerelt utvecklats mycket i år. Formen på Palle är lite osäker. Pga av arbete har vi inte gjort något banjobb med honnom sedan starten i Vaggeryd, dessutom ytterligare en ny kusk, fjärde för året, men i toppen skall han kunna fajtas tror jag. Om Gabriel Gross kan sänka sitt rekord några tiondelar så tror jag även att han kan vara med där uppe.
Mitt tipps: 5-9-7

Lopp 4
Dagens första Autolopp ser ut att bli riktigt jämt. Amorillo Doll verkar vara lite av en vinna eller försvinna häst, men jag tror att Robbin lotsar den lite bångstyriga herre till en tidig ledning. Där bakom kommer Movera och Lightning att fajtas om possitionerna. Håller sig Amorillo Doll till rätt gångart så vinner han, men det är inget "enkelstreck" direkt. Mellissa är heller ingen oäven dam. Man skall nog ha med henne i diskusionen bland de främre i loppet.
Mitt tipps 3-6-5 outsider 1

Lopp 5
Ett mycket svårbedömt lopp då många av hästarna varit väldigt ojämna på sistone. Men jag skulle tro att både Ronja Ernst och Vikas Ronsan kommer vara med och fajtas. Kan bara Malin lotsa sin häst igenom från bakspåret på ett bra sätt kan hon säkert sätta press på Vikas Ronsan. Det är mellan dessa två jag tror att tätstriden kommer att stå. Där bakom tror jag att Sherdil kommer att hamna i lite av ett vakum och ganska bekvämt plockar tredjeplatsen.
Mitt tipps: 9-8-7

Lopp 6
I detta lopp finns det en klar favorit som jag ser det, nämligen Skärgårdens Glans. Två raka vinster kan säkert bli en tredje. Tuffaste utmanaren är troligen Stubin. Cecilia måste dock säkra lite då en diskning till innebär omkval. Där bakom blir det nog hemmahästen Majestät II som tar tredjeplatsen. Julius II hadde väll inte en av sina bättre dagar på färjestad senast han startade. Men med lite vila från tävlandet kan han säkert gå bättre idag men får nog betraktas som lite av en outsider.
Mitt tipps 6-5-3 outsider 4

Lopp 7
Dagens minsta startfällt vilket innebär att alla icke diskade hästar blir placerade…. Känns kanske inte som loppet innehåller dagens formstarkaste hästar, men spännande kan det nog bli ändå. Men något annat än ren chanstippning kan man ju inte göra.
Mitt tipps 4-5-2

Lopp 8
I detta lopp får vi nog se Halvar som den självklara favoriten. Blir säkert spets och först i mål. Finns mycket "pullver" i denne Raiderson nu när polleten börjat ramla ner. Tack vare sitt startspår kommer nog Vaggle att utmana Halvar i början om förstaplatsen, men får snabt vika ner sig och hänga med i rygg. Om Therese har lärt sig Tejas Zorina Pis små egenheter kan hon säkert följa Vaggle genom fältet och landa som trea. Håller hon sig bara till rätt gångart skall hon kunna behålla den platsen och kanske till och med utmana Vaggle om andra platsen.
Mitt tipps 6-3-10

Lopp 9
Återigen ett lopp med våran Palle. Otur i spårlottningen gör att det kan bli lite komplicerat och han är utlämnad till vad som händer framför honnom. Johnny Russ startar iof i första startled men har väll heller inget kanonspår. Rapporterna säger dock att han tränat väldigt bra, men träning är en sak, tävling en annan. Hygglo har både form och bra startspår vilket borde innebära att han får axla favoritskapet. Musslan har säkert mer att ge än vad raden visar. Malin brukar ha en räv bakom varje öra så hon kommer säkert ligga bland de främsta.
Mitt tipps: 4-7-8

Lopp 10
Dagens snabblopp för russen. Ett riktigt getingbo. Lanso Ess gör sällan ett dåligt lopp, Spice Girl såg väldigt fin ut på femårsmästerskapen för en dryg månad sedan, Towa IV har som jag skrev tidigare säkert mer att ge, frågan är hur hon klarar två så snabba lopp på en dag. Kålmans Primavara kommer från en vinst och vill säkert vara med i fighten. När krutröken lägger sig tror jag dock att det är Spice Girl som står som vinnare.
Mitt tipps: 5-2-6

Lopp 11
I detta lopp kommer det säkert att bli en riktigt hård strid mellan Lugnets Lyra och Hagalyckans Cornelius. Corre är en riktig fajter och har verkligen fått en pånyttfödelse i år. Dessutom är Julia en otroligt duktig kusk som jag själv gärna använder till mina hästar. Så får hjärtat tala, och det får det, står Corre och Julia som segrare. Tredjeplatsen tror jag tas av Ito, han vet vart mållinjen är på Axevalla.
Mitt tipps: 6-2-5

Lopp 12
Ytterligare ett svårtippat lopp. Cabajo kan vara lite ojämn men i sina bästa stunder går han som ett kanonskott. Med hjälp av att ha startspår 1 tror jag att han kommer att ta detta. Med i faighten om toppplaceringarna kommer säkert Thiger, Hults Plexus och Dorindha att vara. Tror dock att vår finske gäst plockar andraplatsen tätt följd av Thiger.
Mitt tipps 1-4-7

Lopp 13
Att ha ett pengahcp utan prispengar, som det nu är i ST loppen, är så urbotans dumt så det måste vara en ekonom som kommit på det. Givetvis utnytjar rutinerade kuskar med många ponnyer detta. Det skall man inte lasta kusken för utan ST som satt kraven för propparnas utformning.
Givetvis kommer Smedens General vinna detta. 0:- på kontot och ett rekord på 2.52, loppets snabbaste, förpliktigar till vinst. Där bakom blir det Emmeros hästarna Dansa och Alert som radar upp sig.
Mitt tipps 1-2-4

Lopp 14
Återigen ett intervallhandikapp som kanske inte har den alra bästa utformningen, som jag ser det. Vi vänder på startlistan och konstaterar att Emmeros Esmeralda vinner före Stubin och Julius II
Mitt tipps 13-11-10

Lopp 15
Även detta ett intervallhandicap av det mer lätttippade slaget. De tre topphästarna hittar vi med all säkerhet på de två sista volterna. Pannans Linus är den som varit stabilast på sina tider så jag tror han tar det. Iva Roll tar andraplatsen i kamp med Ernst Ronaldo.
Mitt tipps 13-15-14

Trav är travoch allt kan hända. Ta detta resonerande för vad det är, spånflager som flyger ur min skalle ;)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

nemesis
0

Lanso Ess är struken.

haerrdin
0

#10 Vi väntar med spänning på tipset för lopp 15!

ryttarn
0

#12 Sicken miss :D har lagt till det nu….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Winner04
0

#10 Vikas Ronsan ska ej starta i lopp 5! som de skrivit ovan!

Alltid kul o läsa dina tippningar :)

sandraedv
0

putt :)

kltn
0

putt

Tessan08
0

Hejar på Soltrippa, hoppas hon får en fin placering :))

Pilla
0

Resultat

Lopp1:  1:a 14 Ellens Bacardi 2:a Emmeros Esmeralda

Lopp 2: 1:a Pannans Linus  2:a Iva Roll

Lopp 3: 1:a Hygglo 2:a Omri 3:a Ratatas Raimon