KALMAR 22/10
Jag och säkert andra undrar varför ponnyloppet kat B ska gå så pass sent som kl 10, på fredagen? Varför så sent. Går det inte ändra på det?

Det stog på derashemsida att det skulle gå så sent, så man fick nog tänka på den själv när man anmälade. Men dom förvarnade denna gången i alla fall..
det står även på SPTF's hemsida….
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Jo, jag vet. Har läst det på båda sidorna!
Men om det nu kanske skulle bli två russlopp, har dom då tänkt att det sista loppet ska gå halv elva?!
Helt sjukt att Kalmar kan sätta sådana tider! Det var ju samma sak när det skulle vara Guldstoet!!!

Efterson man inte får ha lopp insprängda måste man antingen lägga loppen innan flexloppet, som går 17.45 eller efter alla loppen. Dessutom är det många hästar som ska gå premie och det lär vara sammanlagt 3 kval/premie pga det. Det ger oss inte så många möjligheter och därför känns det bättre att lägga loppen för kat B efter alla loppen.
#1,3 Nej, den här gången går det inte att ändra på tiderna. vi har satt ut informationen både på vår hemsida och på SPTF just för att man ska veta det innan man anmäler och du visst ju detta 
Välkomna till Kalmar och en trevlig kväll, Eva

Jag tycker också att det är väldigt sent, men tycker att det var mycket bra av kalmar ponnytravare att lägga ut infon innan. Det är inte kpt som du ska hacka på utan atg(?)

#1 Nej, det kommer inte att flyttas.
#3 Nej, det tar inte 30 minuter att köra ett ponnylopp, det hade i sådana fall startat ca kl. 22.10. Vi i KPT tyckte att det var bättre att erbjuda möjligheten att om intresset fanns köra två lopp istället för att kräva att t.ex. 8 skulle strykas om alla hade accepterat handicapen.
För min del hade det varit tacksamt om kat. A-loppet hade gått så sent också då vi reser från Gotland och kunde då hunnit delta i det loppet omsåfall. Nu var jag tvungen att ta ledigt hela dagen o resa tidigt på morgonen om jag hade anmält , därav blir det bara tävling för oss på söndagen (måste ändå resa hemifrån lördagmorgon…).

Tycker det är kanon när Kalmar har lagt ut innan vilken tid loppet kommer att gå ,så då vet man och kan inte klaga i efterhand på det :D
Vi hade ju tänkt anmäla ut och tillbringat helgen i Kalmar men hm kom fram att vi var ju alla redan bortbjudna på fredagen ;)