Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1537 ggr
Tusen
0

6 månaders avstängning för drivning!

Bra tycker jag. Hästar ska inte behöva slås fram i loppen. 3000 kr tycker jag dock är en alldeles för liten summa. Löjligt liten i detta sammanhang.

Länk

ryttarn
0

Precis, sätt en 0a till i bötesbeloppet. Pinsamt att kusken inte förstår bättre och överklagar. Skulle bara krypa ner i ett hörn och skämmas…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

Yapp han ska vara glad att de inte var mer

Kratern
0

"Hästen tog inte skada av det här"

Det är ju helt j***a otroligt.

Men han kanske är både veterinär och psykolog, vad vet jag…?

Hannna
0

Kusken som var 2:a i loppet drev minst lika mycket om inte mer av det man kan se på filmen.. Denna kusk fick 3 dagars avstägning..

Kan ju vara något han gjort som inte syns, givit en enhandare eller vad vet jag.. För annars känns det väldigt suspekt.

Veterinären hade kollat på hästen efter loppet och kunde konstatera att det inte fanns några fysiska skador.

FridaSimonsson
0

konstigt vilken olikhet de är mellan vissa kuskar kan man ju som bara påpeka. vissa får 2 v andra får 2 månader

[Hasseshusse]
0

Klart han ska ha rätt att överklaga en sån lång avstängning så den blir prövad igen oavsett om det var rätt eller fel dömt. Har inte sett filmen men tycker det är ett väldigt hårt straff han fått för en drivning i lopp.

Tusen
0

Personligen tycker jag nog att de i så fall gjorde fel med den andra kusken om den nu drev lika hårt. Båda borde blivit avstängda ett halvår. Hur ska man annars komma till rätta med detta piskande på hästarna. Inte förrän hårda straff utdelas skärper de ju sig. Ingen häst ska behöva ta emot 19 piskrapp på 120 m. Oavsett om det är i lopp eller hemma.

Kratern
0

#7 Håller med dig hela vägen in i mål…Glad

MagganS-B
0

Straffet är helt ok enligt mig! Skulle gärna vilja veta om kusken skulle tåla 19 piskrapp, eller om han "inte tog nån skada"…….Man blir helt knottrig av ilska ibland när man ser hur kuskarna driver sina hästar, tyvärr har det även spridit sig till en del ponnykuskar……