Kameror ?
Jag undrar, ni som tar kort på ponnytrav, vad har ni för kameror?? :)

Jag kör med en Sony alfa100 Med ett sony 18-200 soom. En bra Basic kamera som tar bra bilder. Zoom objektivet är guld, bränvidden är perfekt då jag slipper byta optik mellan lopp och prisutdelning.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Canon Eos 300 D. Den är bra, men skulle gärna uppgradera mej om det inte var så dyrt!

Canon eos 40D - Canon 70-200 2.8 USM.
Är mycket nöjd med kameran, objektivet är överlägset.
Jag skulle vilja ha en Canon EOS 1000D men jag vet inte om den är så bra till att ta kort på ponnytrav med.
Vad tror ni??
#10 om jag hade varit dig hade jag tagit en canon EOS 450D istället 
okej, tack för svaret !

#10 Det finns ingen systemkamera som du inte kan fotografera ponnytrav med, allt handlar om hur bra du kan kameran. :) Nu har jag inte så stor koll på Canon 1000D men Canons billigare systemkameror är lämpade för nybörjare och mycket användarvänliga, vilket är det absolut viktigaste när du köper din första kamera.
När du sedan har lärt dig din kamera är det bättre att lägga lite mer pengar på ett bra objektiv.
#14 helt rätt linnea!
#14 Okej, tack så mycket för tipset!! :)
jag har en Nikon D3000 :) super lätt att förstå och tar bra bilder och än så länge har jag bara "orginal objektiv" som följde med kameran..

Hejsan Anna ! Jag har en Canon 1000D och tar mycket bra bilder med den .. Och ska förmodligen köpa till ett objektiv.. då blir det nästan bättre en en 450 D när det gäller bilder med orginalobjektivet.. därimot har en 450 mer funktioner men det skilljer inte så mycket då dem, därför föredrar jag en Canon 1000D och om man när nöjd så kan man köpa till ett objektiv, som jag
Kram Felicia
Tack Felicia! 
Jag har en sony a300 och ett sigma 70-300 mm telezoom.
Jag fotar med en canon eos 400d, med ett sigma objektiv macro 70-300. bifogar med en bild som är taget med orginalobjektivet som man får med när man köper kameran. Som Colt tidigare nämner i ett inlägg, det mesta handlar om hur bra du kan din kamera för att få bra bilder :)
Övning ger färdighet, vilket är väldigt bra med systemkameror man kan knäppa i stort sett hur mkt bilder som helst och sedan välja ut dem man tycker bäst om :) Det finns väldigt bra fotohemsidor på internett som man kan läsa och få bra råd och tips på olika funktioner som är bra att använda vid olika tillfällen för att få bästa resultat :)
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com