Säljes/ utlånas
Super Ted f. 2006
E: Kurant G U: Raisa UE: Vagabond
Mätt till 129,8cm.
Rek. 2.20,1
11starter 1-2-1
Jag har lånat Ted i två år men får nu tillbaka en av mina egna hästar som varit utlånad och kan därför inte ha honom kvar. Ägarna håller på med dressyr och har vuxit ur Ted och vill därför nu sälja eller låna ut honom.
Ted är mycket körd och riden. Han är kanon snäll i träning, kan utan problem tränas själv men är piggare och gladare med sällskap. Han har ännu inte riktigt förstått vad han ska göra i loppen, men det finns stor kapacitet. Ted har tränat på tider runt 2.10 på banan under säsongen 2010 men inte fått till det i loppen. Han är inte klockad hemma men där vill han gärna ligga först och tar i ordentligt. Ted har ett jätte bra steg med långa kliv.
Om du vill veta mer om Ted ta antingen kontakt med mig via iFokus eller ring på 070-9993199 eller ring till hans ägare Lena Svedin 076-8315422. Ted står för närvarande i Eskilstuna men kommer att flytta till ägarna i Sundsvall under kommande månad.
Fler bilder finns på foto-mikes sida.
Mvh
Ylva Östberg

putt

Puttar lite för Ted :)

Ted åker hem till Sundsvall på lördag, så efter det kommer han att finnas där uppe för ex provkörning.

Putt :)

puttar för Ted. Han rids och körs nu hemmma i Sundsvall.

Mormor Laura (e.Klippman) var även syster till godkända hingsten Brunte och Rebecka, mamma till Regatta. Dom hade samma mamma (Becka).