Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2788 ggr
Winner04
0

Tävlingsregistrera??

Undrar lite hur man gör när man ska tävlingsregga en ponny?

Tacksam för hjälp Glad

palomia
0

Från SPTF:

Travregistrering ponny
Kopia av hästpasset/reg.beviset skickas till kansliet i samband med inbetalningen av registreringsavgiften på 600 kr. Det finns alltså ingen blankett för detta ändamål.
Uppgifter om aktuell ägare/leasingtagare skall uppges om det inte står rätt i passet.

Mätintyg och tränarlista skall bifogas eller kompletteras med senare för att ponnyn skall kunna kvala.

Travregistrering årsföl
Avgiften på 300 kr skall vara inbetald före årsskiftet under hästens födelseår. Kopia av hästpasset skickas till kansliet när detta erhållits. Det finns alltså ingen blankett för detta ändamål. Uppgifter om aktuell ägare/leasingtagare skall uppges om det inte står rätt i passet.

Träningslista
Så snart det sker en förändring (in/ut) på träningslistan skall detta meddelas kansliet på särskild blankett. Om tränaren är omyndig skall målsmans underskrift finnas på listan.

Ägarskifte/leasing
Skicka en kopia av rasföreningens ägarbytesblankett, eller använd den som finns här på hemsidan, till kansliet. Det är viktigt att både köparen och säljarens namnteckning finns för att ägarskiftet skall kunna registreras. Avgiften på 200 kr gäller per ponny.

Mätintyg
Ponnytravare mäts vid 3, 4, 6 och 8 års ålder. Finns mätintyg från 4 eller 5 års-säsongen som understiger kategorigränsen med 5 cm eller mer så behöver inte ponnyn mätas som 6-åring. Så snart du mätt din ponny skall en av kopiorna sändas till kansliet för registrering. Vid slutmätning krävs två mätmän. En veterinär krävs vid alla mätningar oavsett ponnyns ålder.

Chipmärkning
Chipmärkning (frysmärkning/tatuering) är obligatoriskt vid slutmätning och nyregistrering av ponnytravare. I övrigt gäller rasföreningarnas egna bestämmelser.

Sen skall kopia på vaccinationer skickas. Eller ta kopia på passets vacc.

Winner04
0

#1 Tack! Så man behöver bara skicka in en kopia av passet och sen då samtidigt betala in 600 kr? måste ponnyn vara vaccinerad då eller kan man göra det lite senare? :)

giffan
0

#2 Det kan du göra senare

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
0

#2 Det kan du göra senare

~ Anneli ~ 

VeronicaP
0

Ja just det , de får jag inte glömma ju :D

Winner04
0

Tack så mycket! :) Då var det inte så krångligt som jag trodde det skulle vara :D

Sa-An
0

"Travregistrering årsföl Avgiften på 300 kr skall vara inbetald före årsskiftet under hästens födelseår. Kopia av hästpasset skickas till kansliet när detta erhållits. Det finns alltså ingen blankett för detta ändamål. Uppgifter om aktuell ägare/leasingtagare skall uppges om det inte står rätt i passet."

Har jag fattat rätt med att jag alltså inte behöver ha passet när jag betalar in utan kan skicka in kopia senare?

*dubbelkollar Skrattande*

giffan
0

#7 ja det stämmer

~ Anneli ~