Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 2644 ggr
Linn95
0

Träning av russ födda -08.

Hej jag undrar hur ni tränar era -08. Hur långt och hur ofta.

[Josefine-Appollo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 2st och 1 är inkörd och körs regelbundet i jogging, och den andra är precis satt i vagn:)

Linn95
0

Putt :)

muskot
0

Min 08:a körs lite lugnt 1-2ggr i veckan, bara korta rundor på typ 3-4km.

Rajmon
0

Min 08:a körs varannan dag i lugnt joggingtempo, 2km.

ryttarn
0

Min -08 Har gått på bete ända fram till nu. Nästa vecka tar vi upp tömkörningen igen. Har ingen brådska med honnom, får ta den tid det tar…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

crazycattiz
0

Jag körde första skogsturen med min igår, bara skritt ca 3km. Tidigare har han bara gått på banan några gånger i lugnt tempo max två bakvarv.

Louisef
0

Putt (:

Linn95
0

Putt

VeronicaP
0

Min 08 går på bete fortfarande och har innan betet bara haft sele på sig 2 gånger och ledd med släpa , inte ens tömkörd. De får vänta tills han kommer hem från betet , det hinns med tids nog , tycker de är bra att de får gå och ha de bra med och bygga muskler naturligt när de busar med sina vänner i hagen :D

Linn95
0

put

janehellen80
0

min har precis blivivt satt i vagn efter blivit tömkörd efter betet.. men nu ska hon få vila ett tag då jag inte vill tråka ut henne plus vi håller på med lite annat så jag har inte tiden just nu.. sen om ca 1 månad ska det bli körning till att börja med 1ggr per vecka och sen ska hon få hjälpa till i skogen till vintern m att dra stockar :)

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

AK47Kalashnikov
0

Tränar inte alls. Har dock tömkört en del samt haft grabben i vagn. Vi ligger ligger lite lågt, då han ännu växer så förbaskat! Glad

BodenPerre
0

min tvååring Mattino tränas lite olika beroende på om han växer eller inte. just nu tränas han 3-4 gg i veckan dock lugna pass så han inte tycker de är tråkigt. han älskar att få springa vagnen och göra lite olika saker han är så grymt posetiv till allt. har även haft in han på banan några gg och bara kollat på andra hästar sen har även han sprungit på banan 3 gg i lugna tempon i bakvarv och inte många sist fick han prova på att springa ett rätvarv, gick inte fort men han skötte sig och de är huvudsaken (=

VeronicaP
0

Våran 2 åring går fortfarande på betet och gör inget alls :D

Rajmon
0

Nu har min två åring varit hos veterinären och fått tagit bort sina vargtänder och blivit raspad. Det var stora vargtänder hon hade och ganska så vassa kindtänder.. Nu blir det lite vila för henne så hon får tid att läka och även tänka över allt som hänt i träning osv!

JessicaOscarsson
0

min 08:a har varit i vagn i ca tre veckor nu :) hon är hur snäll som helst men har en del överskottsenergi och en massa bus i sig :) helt enkelt så som det ska vara :D