Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 3724 ggr
jessssica
0

bogskavsskydd?

Någon som har testat bogskydd att ha under täcket, för att inte få skavsår när täcket "gnessar" ?

Har kollat på ett sådant från hööks, men det finns kanske på andra ställen?

Polenta
0

Har ett sådant, tycker det fungerar. Men sätt på det i tid. Det sitter bra på ponnyn också :)

Carpedium
0

Vi har sådana som vi köpt för länge sedan på Hööks, dom har funkat helt okey.

Tusen
0

Finns på Börjes också. Har haft det i många, många år. Glad

HagalyckansCornelius
0

har haft det till mitt russ och det beställde jag från Börjes. Dom är Jätte bra!

einarsson
0

Vi har på en ponny, hon har det ut och in, annars får hon skav av sömmarna.

jessssica
0

okej, då verkar de fungera då. :) såg att de hade nytt för i år på hööks att de satt ett band även mellan frambenen så att de ska ligga still ännu bättre.

JohannaDyneborg
0

Har ett å tycker de funkar jätte bra, men har faktiskt alltid saknat ett band mellan frambenen. Så de nya är nog alldeles perfekt =)

jessssica
0

Jag beställde från börjes nu, fick då 2 för nästan samma pris som 1hos hööks. Men de har nog inte band mellan frambenen men det går nog att sy dit nå mer band tänkte jag :)

LinnJ
0

Jag har ett som är köpt hos Börjes, där är det band mellan frambenen. Bogskydd är superbra men det gäller att använda i förebyggande syfte, när det väl blivit skav hjälper det inte så mycket

LjungensPirat
0

Börjes bogskydd i storlek ponny brukar vara ganska små till ett normalstort russ. och deras cobstorlek är en annan modell och är då tyvärr vääldigt mycket större. men om man har ett russ med liten bog så är det super!

Visste inte att hööks hade ny modell med rem mellan frambenen. Får kanske ge sig dit och investera i ett sånt då, dem brukar sitta bra med den! :)