Träningsmöjligheter
Har du tillgång till bana när du tränar?
Vilket underlag tränar du annars på?

Bara gräsvägar…

Jag har ingen speciell bana, men jag har sandvägar och grusvägar. Sen en massa skogsvägar som går att både rida och köra på.
Jättefina vägar, bara lite korta.

Vi har en slinga/bana hemma som är typ 1300m tror jag den är , sen har vi en lååååååååååång banvall också , och massa skogsvägar , så vi har bra träningsmöjligheter :D
innan vi flytta hade vi bara håååårda grusvägar ..

har egentligen bara en bana, uppdelat i 2 varv som går ihop. En slinga som är 2,5km och ett annat varv på 1,5 km med 700m "rakbana" med backe där man kan köra 2 hästar i bredd. Underlaget är mjukt och kan vara ganska krävande för en liten ponny.

tränar på Halmstadtravets slingor och bana, finns också en rakbana sedan har vi nära till skogen där de finns milslånga vägar =) men då mest grusvägar.

#7 GOLFBANA ? ;O men shit . :P

Står inne på visbytravet, så har tillgång till vanliga banan, innerbanan där och en skogsbana på cirka 1,2 km. Sen massa skogsvägar, men dom brukar tyvärr bli stenhårda =/
Endast hårda grusvägar…

Jag får träna på Svante Båths tränings bana. Kanon fint underlag och träningsmöjligheter.

grusväg (gångväg, men de skiter jag i
) och skogsslingor.. :P sen en massa skitbra stigar att rida på i skogen :)

Jag har jättebra träningsmöjligheter hemma.
Rundbana, Rakbana, Backe, Slingor, och millånga grusvägar överallt och mycket fina skogstigar också! Och inte särskilt långt till Sundbyholm heller, några mil bara!
Perfekt med andra ord :)
Jag har inget speciellt alls. Måste skritta minst 1 km på en 70 väg för att komma ut och träna. Har tre rundor att välja mellan: kort runda på en väg med gräs i mitten (bra när pållarna går barfota) och så två längre rundor med fler asfaltsvägar och hårda grusvägar. Har ju även stubben på hösten om det inte blir för geggigt. Finns en backe också när det är träda/stubb där.
När det är snö, is och halt väglag går det inte att köra alls. Dels för att grusvägarna inte plogas och dels för att det är för farligt med all trafik som glattar omkring!
Har ca 2 mil till Tomelillabanan om jag vill banträna.

Det verkar som att det fungerar att träna även på hårda grusbanor. Gläntans Domino har också gjort det i alla år i de småländska skogarna.

Jag har en grus/skogsväg på ca 3 km upp på ett berg. Backar som duger!!
Sen om jag skrittar 2 km på 70väg så har jag lite andra korta grusvägar och en amatörs bana på 900m och en "rakbana" på 600m.
Inte vidare bra vägar då allt är stenhårt på sommaren. Å andra sidan har jag aldrig tränat på något annat än sådana vägar, och jag har aldrig haft problem med någon ponny.
Men ska jag ha varmblod lär jag nog flytta från gården ;P

En hård grusväg på ca. 1,5 mil och en annan lite mjukare på ca. 1,2 mil.

Jag har ingen aning om hur långa de är, men vi har en massa skogsvägar. Både bra rid/kör vägar. Hur många som helst.
De finns ett grustag alldelles i närheten där man kan rida och klättra med hästarna också, bygga muskler.
Förutom de har vi en riktigt fin ridbana vid stallet också.
Sen så har vi kanske ca 1mil till Gävletravet.

Grusvägar kors och tvärs, flera mil om vi vill. Tyvärr blir det ingen slinga av dom utan det blir ToR. Sedan plogar vi upp en slinga på gärdena som blir ca 2 km.
1,5 mil härifrån har vi Gyllebybanan, men den är tyvärr inte plogad på vintern o så har vi Färjestad ca 4 mil härifrån. Tyvärr är den bara "avlyst" för ponnyer mellan 13 och 14 på lördagar from 24 mars till den 13 oktober. Vi kan iof träna alla öppettider men vem vill gå ut med en 3 minuters skettis bland varm och kallbloden….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag har 2km till sandbana och rakbana. Även backe i skogen med många olika ridstigar. 5 min med bil till rommes travbana. 

Jag har en skogsslinga på 4,5 km, 2 st. rakbanor en på 800m och en på 1000m, styrkebanan på 1600m, 2 stycken djupsand, en rak och en i lite backe.en backe, sen sandbanan på 700m, lillabanan på 800m och sen så stora banan på 1000m
Har hästarna precis vid Åbytravbana, vi har allt man kan önska…

Har jätte mycket bra grusvägar! Som dock blir håra på sommaren. Men har en travtränare som "granne" Han har rakbana, rundbana och backar. Sen har vi massor med skogsstigar att rida på! :) och har ca 25 minuter till Sundbyholms travbana! =)
Nu när jag går gymnasie på lillerud så har ja ju med mej Mira. Men där så har jag tillgång till Magnus Jacobssons ( doserad) rundbana på 1000 m , och en rund sandbana på ca 1100m och niklas sundqvists rakbana på 1000m, sen finns 3 slingor man kan välja på en 8 km, en 4 km, och en 2 km alla går ju ihop på ett eller annat sätt men de är mycket fina och underlaget är super. Börjar nästan bli lite nojjig att de e för mjukt, så jag brukar köra på andra grusvägar som är hårdare. Sen nån km bakom stallet har vi skolans fyrhjulingsbackar som är branta och tuffa perfekta att träna i.Men det är assså hur mycket vägar som helst därborta.

Vi har många olika vägar vi kan köra, flera mil om man så vill! Jag kör oftast på en väg där den slutar med en rakbana. Grusunderlag men kan dock bli hårda, men mina hästar är van vid dessa vägar så dom har fått tåliga ben! Har aldrig några problem med benen på dom.

vi bor hyffsat nära oscarsson(kevin) så vi brukar få köra på deras bana senså finns det massa grusvägar,skogsvägar, en rundbana med fint underlag..sen så på hösten brukar vi få köra på bondens åkrar..

#25, jadu Linnea. Du & Jag lever ett liv i lyx, haha! xD
Tacka vet jag Broby, och Roland. haha :)

Gammalt skjutfält ovanför mig så vi har jättelånga vägar.. kan bli lite hårt ibland bara. Har också en rakbana + en slinga.

#31 ja för sjutton! ;) Roland är bäst! (A)
Bara Grusvägar..

Vi har grusvägar, men nu¨på vintern e de ju snö på vägarna så då e dom mjuka, vi har just flyttat så vi får se hur det blir till sommaren, om de blir hårt eller inte.
har tillgång till en travbana som ligger några kilometer från stallet har även bra skogsvägar att köra som nästan ingen annan än vi använder

jag tränar på vanlig grusväg, men bara någon kilometer hemmifrån så har vi en bana som man kan träna på och så har man en rakbana som man kan köra två eller tre hästar i bredd på.
Jag ka köra på en rakbana och jätte bra skogsvägar som är några mil. Och så en volt som vi använder i bland.Det är hos travtränare Tomas Rosen.

tränar på halmstadstravet, där finns två slingor 2,2km o typ 1km med lite tyngre sand o backar, rakbana, tävlingsbanan såklart o milslånga skogsvägar varav den ena rundan jag använder oftast är 1.5mil från stallet ut i skogen å tillbaka.. det är vekligen toppen..!!! bilden är inte så fin för vi har inte så roligt väder just nu men man ser lite av slingan som är 2.2km..
vi på olänget har
Banan
Rakbana
Ridvolt
Slinga
Intervallbacke
"hägges vägen"
Mördarbacken
"sjövägen"
Solänget*
en "rakbana" på 500 m och sen blir det grusvägar !
hur långa är era rakbana ?
Står ca 1 km från åby och dom har ju en del banor..
Men jag måste skritta en bit på asfalt innan jag kommer fram men det e okey.
- Stora banan (tävlingsbanan)
- Lilla banan (innanför stora)
- Slingan i skogen (tror den är 4 km)
- Sandbanan (700 m oval)
- Styrkebanan (1,4 km, lite backig)
- Gamla speedbanan (500m + 500 m)
- Nya speedbanan (kommer inte ihåg men tror den e längre)
- Åbybacken (vet inte hur mycket den lutar)
- Sjösanden (tuuuuungt)
+ änggårdsbergen. Tillhör inte åby men jag brukar köra där. Jag gillar att köra på skogsvägar. Det ger en ganska bra "fjädring".
Kramiiis
På sommaren har jag bara en slinga som är på ca 1 km med uppförs och nedförs backar. Men på höst/vinter/vår får jag lov att köra brevidliggande golfbanans vägar. Ett varv på den slingan är ca 2,5 km. med uppförs och nedförsbackar.

Här hemma har vi ingetting utan bara en paddock att rida i och man kan väl köra lite *dressyr* körning, annars får vi köra någon km med släp och träna i skogen eller på Hpts banor..
Jag bor granne med Dannero travbana, sedan har vi jättefina vägar ute i skogen att träna på med=)

kör på lite olika vägar. Mycket i skog. har några grusiga. Har mest gräs o jord kan man väll säja+ en ridbana

Jag har rakbana, vägar på flera mil. Och en bana som innerbannan på gävle. stigar och olika åkrar.