Nya ponnytravare 2011
Hur många är det som har planerat att komma ut med en ny, ostartad till nästa år? Oavsett ålder.
Skriv gärna ålder stam o när ni planerat att komma ut för kval :).

Vi kommer ut med några nya.
.
Bland annat:
Allgunnens Zanni e.Vagotte (Zanni är helsyster till Allgunnens Åhellen )
Ernst Ramazzotti född 2008 e.Tyson II u.Regitze Ernst

Själv ska jag förmodligen ha 4 st till start. 2 av dessa har jag aldrig tävlat förr så det ska bli spännande! :D

Annika vi har fler ;)
Callibus E. Tyson II U. Nova Roll Ue. Polar född 2008
Ekslätts Armani E. Junisorken U.Ribella II (Halvbror med Ängdalas Rocky) Född 2008
Ekslätts Promise Me E.Tyson II Ue.Polar (Rek.1.59) född 2004
Pros Minandra E. Darius Roll Ue.Granit (Rek 2.03) född 2004
Kastanjegårdens Mitzy E.Pepsi (Rek.2.34) Född 2002
Ser verkligen framemot att få se dem utvecklas! :)
(promise på bilden)
#4 haha det vet jag väl men det är ju dina träningshästar:-)
jag har ju även :
Hults Darito född 2008 e.Darius Roll u.Ruffsi
Jag har 4 stycken som jag planerar att starta:)
Xerxes Dar född 2007 e.Darius Roll-Hults Axmira
Amor Dar född 2008 e.Darius Roll-Rosenhälls Beata
Qveiars Huogin född 2008 e.Vidar-Andromeda
Lill Elof född 2008 e.Ernst Rasken-Annju
Jag har en :)
Matinja, född 2007, e. Jagga Ess, u. Matine', ue. Parat
Hon är kvalad men ostartad och ska sätta igång och träna snart :)

Jag har bara min gamla gubbe i träning, han gjorde en start förra året men har mest fått tagit det lugnt och vilat upp sej dels för att han varit mkt skadad och för att han är värd det.
Sen har vi en blivande 4åring e Manicken u Rip Regona. Hon kommer väl ut nångång i sommar hon också =)

Bara russ…..var är shettisarna?
Jaa….jag undrar? Det kan väl inte vara så att de redan har försvunnit?
Jag har troligtvis 5 till start =)
Björksta Lizter -02 e Rasputin u Lizette Z Kommer troligtvis att komma till start igen efter att ha varit sjuk i 2 år.. Rek 2,06
Petro -01 e Polar u Komette Rek 1,50
Palmbackens Fijona -07 e Drömprinsen u Ripadals Fjonkan (ostartad)
Palmbackens Fideli -05 e Jucent u Ripadals Fjonkan (ostartad)
Min Ponny -06 e Duktig u Rebina (ostartad)

En Shettis har vi som kommer ut igen :) kastanjegårdens mitzy :)

jag har en blivande 3 åring som kommer ut nästa år :)
Mattinio -08
e. Jagga Ess u. Matiné
ue.Parat
har beräkna kvala i mitten på februari bara för att sen få vara med på klubbtävlingar så han får lite rutin, sen blir de att träna lite på farten :)

Lite beroende på hur vinterträningen går så har vi en ny som kan komma ut. Björksta Isilmë som är eTejas Monljus uJosephine.
Men jag har ingen brådska med honom då vi har två till som skall tävla i år, Rattatas Raimon (2.14,8)eTejas Monljus uTejas Riska och Troll Twix (1.58,8)eRaider uGina Scot
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag har en blivande 3-åring som ska ut på banorna nästa år! :)
E: Gläntans Domino
U: Lindi
UE: Abbe
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

#11, med lite tur får vi väl se er shettis på banan?
Kan ju bidra med att vår shettis kommer ut, Zeb 438,
E: Smevallens Royal RS 311
U: Jeriza RS 3137
UE: Helmund Of Transy RS 140
förhoppningsvis blir de även 3 nya russ på banan för vår del.

Vi har ju våran Dee-Dee N.Q som ska ut och tävla igen efter fått föl travrekord 2.47,0 , sen har vi ju även Smedens Max Speed hos oss som ska ut och tävla nästa år båda dessa är ju Kat A :D
SEn har vi ju eg ett gäng till som skulle kunna komma ut om tiden räcker till med shettisarna.
På russ sidan så är ju planerna i alla fall att Slättens Hälge ska komma till start han är 5 år nästa år :D
Har även en 3 årig russ hingst Slättens Edwin som är planerad att komma till start.
+ de som Amanda har haft innan i år ..

Om jag har tur och Månyra e. Micklas u. Månskära kan börja skärpa sig och inte lägga sig ner med vagnen så kan hon tänkas starta som treåring 2011. Har sedan Tukt e. Panter men det beror helt på om han börjar slappna av i vagnen och inte springer med svansen mellan benen.
Så är mycket kanske rnut våra två unghästar. Annars synes vi på banorna med Fiffilura och Tejas Zorrina Pi.
Kanteborgs Ginger R och DinoRex kommer inte synas mer på banorna, kanske DinoRex men Ginger har blivit sjuk och får inte lov att starta mer. (Tukt e. Panter på bilden)

#18 vi får väl se….
men MYCKET hjälp så….

Jag har L.A. Mandolin e.Korsnäs Brådis u. Kastrullen u.e Vagabond. F. 2008 (Manda är halvsyster Gervalds Vitsippa)

Ojdå, blev lite fel.. Ruton 513 ska det stå, hehe 

#22, hjälp finns alltid att få!
Tror de kommer gå galant!
Inga-lill har några shettisar som förhoppningsvis ska tävla nästa år :)
Emmeros Cilla - född 2008e. Ytterhalls Kanon u. Emmeros Emma
Emmeros Charlotta - född 2008 e. Emmeros Hamlet u. Emmeros Busa
Emmeros Elegant - född 2008 e. Hamras Fridolf u. Hamras Bologna
Sen så ska jag starta 2 st russ som vi har lånat :)
Axtorps Brisad - född 2007 e. Emanuel u. Jonah
Kemella - född 2008 e. Emanuel u. Kebella
#21 Så roligt med dina nya russ. Vi kommer att följa dessa två individer med spänning då Månskära är halvsyster till vår Monita vilket också gör att Månyra och vår Montró blir halvkusiner. Panter , som vi nyss har köpt, är pappa till Tukt.
Släkten är värst.
Även Panter kommer att starta igen efter ett års uppehåll.
Bild:Panter joggar runt på Solvalla i höstas.

Jag har min 3-åring (4 år 2011) e. Tejas Monljus u. Julia som jag planerar att kvala i början av maj :). Det kanske blir senare men vi tränar för det iaf.

Våran Kurant skott e:junisorken u:kvarts-gull ska komma ut på banorna nästa år om allt går som planerat:)

Det är tänkt att Tina IV ska få göra comeback på travbanan med mål att gå under 50 sin sista säsong och sedan kommer en 08a vid namn Te-Quila e. Gumino u. Katrinebergs Betty ut från mitt stall, dom kommer kvalas när dom käönns redo

#33 lägger han sig ner med vagn och allt????

#21 #33, körde en shettis för 100 år sedan som alltid la sig ner med vagnen och allt när hon tyckte de var jobbigt. Men hon slutade med de när jag fick börja köra själv och inte ägarna var med. Tänk vad lite miljöombyte kan göra:)
Har varit med om både russ och shettisar som lagt sig….inte kul! Som tur är så går det med lite lämpor att få dom på andra tankar!

#27 Kul att ni köpt Panter :) Månyra är en lite toka. Men hon är så underbar att hålla på med för övrigt. Det var första gången med vagnen på så vad kan man begära. Vill inte rusa på henne för hon har vuxit denna sommaren så har fått gå och äta bara.
#33, 35 Månyra har ett LITET humör ;) En dam som bestämmer när hon känner för det. Första gången med vagn så allt kan hända. Hoppas hon ska lägga av med det bara. för vem kan ha en ponny som ligger ner på banan och inte springer ;)
Bilden är på Månyra
#36 Vad är "lämpor"?

38 subst. lämpor lirkande, övertalning, mildhet, hovsamhet, varsamhet, försiktighet; med lämpor varsamt, försiktigt
verb 1 hiva, vräka, förflytta; stuva om, omstuva, lassa 2 anpassa, avpassa, rätta, jämka, modifiera 3 lämpa sig passa, duga, vara lämplig, vara läglig; ägna sig, foga sig
lirkande, övertalning - skulle jag tro att hon menar….

#39 men hoppsan vilka jättebokstäver det blev…..
Jag kan nog bidra med en shettis. Skogsgårdens Kimona f. 2002 e. Fridhems Kim u. Alexi. Hon ska tolkas mycket i vinter så kan hon nog komma i vagn till våren. Hon går redan 3.20 med ryttare.
Men… jag glömde ju mitt russ i all hast. Dansör f. 2005 e. Juping u. Dans. Han är eg. inkörd och gick fint som 2 o 3åring, men blev skrämd och skenade iväg. Har sen varit lite bakrädd. Är nu mycket riden och ska också tolkas i vinter.

#34 Ja, hon hade visst gått några hundra meter men tyckte att hon kunde lägga sig och spela död istället. Minuterna efter var hon påselad igen och gick en vanlig träningsrunda.

Jag kommer eventuellt ut med Tolängas MonAmi ostartad (Till salu) E Ernst Ronaldo U Marion.
Sen Rozita Ernst E Tyson U Regazza Ernst Ostartad.
Sen kommer Alva Race Rek 1.47 ut på banan igen efter ett års mammaledighet :)

Jag har en ostartad som ska komma ut nästa år.
Romantika 2007
E: Tyson II U: Lilla Rinnd UE: Parat
Hon har tränat på bra, men just nu har hon vintervila. Träningen drar igång igen nu vid jul!

jag har en "ny-gammal" som vi äntligen köpt. Slättans Racy-01a
sen har jag ju dom som gått iår
slätthans ritzy
ängdalas rocky
kålmans madicken