Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 3863 ggr
HagalyckansCornelius
0

vad har ni för kamera?

Vad har ni för kamera när ni fotar trav?

jag skulle vilja ha lite tips på kameror Glad

thilda-
0

Nikon D3000 :)

olesen
0

Canon EOS 450D

abbe75
0

Olympus 620

matildaakerlund
0

canon eos 500d

Colt
0

Canon 40D 
Det enda konkreta tipset jag kan ge dig när du ska ha en kamera att fota ponnytrav (rörliga motiv överhuvud taget) med är att du ska köpa en användarvänlig/nybörjarvänlig kamera.
Jag tycker Canons billigaste systemkameror är lättast att  lära sig.
Jag avråder dig från att köpa någon utan Nikons billigare modeller, de har ingen autofokus vilket du måste ha för att få bra bilder när du fotar rörliga föremål. Du måste då köpa till objektiv som har det och dessutom passar inte ens alla objektiv de kamerorna…

DubbelE
0

Sony alpha 200

Belindaa
0

#5 Men de flesta objektiven har idag inbyggd autofokus så det är inget som helst problem.

Själv fotar jag med Nikon D90+Nikkor 55-200/4-5.6.

iiirma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Canon Eos 300 D

Köpte den begagnad och den har funkat fint som första kamera :) Skulle väl egentligen vilja uppgradera mig, men har inte riktigt råd med det, så det får bli senare kanske.

Trition Sund

ErikaAndersson
0

Canon EOS 500D

extra
0

Jag har en digitalkamera med märket SONY.

Med dett några har jag fotat en hel del fina travbilder:) Har en jättefin på Dobrah i Lycksele:) Oslagbart fin.

[Russ-park]
0

Canon G9 med 6 x zoom.

Vi redigerer foto´s med Picasa 3 - kan downloades från google ( free ).

bj / gott nytår !

ryttarn
0

Jag har en gammal Sonny Alpha 100 (i princip samma som 200men årsmodellen före) med ett original zoom 18-200 vilket är helt perfekt på trav. Man kommer nära samtidigt behöver man inte byta objektiv till prisutdelningen.

En stor fördel med sonys kameror är att deras "antiskak" sitter i kamerahuset. Många andra fabrikat som tex nikon och cannon har detta i objektiven, vilket jag ser som en nakdel. Dessutom är Sonyn oerhört lätt att lära sig. Dom har mycket lång erfarenhet av DSLR kameror då deras avdelning tidigare var Minolta som var bland dom alra första med DSLR kameror.

Några saker du skall tänka på:

Sekvensfotografering minimum 2 bild/sekund, gärna snabbare.

Autofokus(självklarhet)

Antiskak

zoom objektiv, gärna ca 20-200 mm brännvid. Då kan du ha samma objektiv på hela tiden. Man förlorar iof lite i ljusstyrka men det brukar inte vara något problem när man är ute.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

diesel92
0

Jag har en sony a300

diesel92
0

Jag har en sony a300

puckosbumbi
0

Nikon D60

Emelie89
0

Nikon D40. Köpte nytt objektiv 70-300 som jag är väldigt nöjd med. :)

KariOgFredrik
0

Nikon D40 med nikkor 70-300mm, veldig fornøyd :)

Granit-Jimbo
0

sony a330 (: