Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 8270 ggr
[cancan]
2010-12-21 12:03
0

Mål 2011

2011 börjar närma sig nu och dom flesta börjar sätta igång med vinterträningen av hästarna så smått=)

Nyfiken på vad ni har för mål med era pållar  till nästa säsong?

puckosbumbi
2010-12-21 12:07
0

Tillsammans med lillasyrran har jag 4 ostartade hästar som ska ut på banan, så målet med dem är att klara kvalet och iaf komma till start:) med min startade dam är målet att hitta varandra och göra en bra säsong tillsammans.

ryttarn
2010-12-21 12:28
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om allt går som vi tänkt kommer vi att ha två, kanske tre russ till start 2011. Målsättningarna är ju lite olika för dom. Först och främst är ju givetvis målet att dom skall få vara friska och skadefria.

**Ratatas Raimon (Palle), rekord 2.14,8
**Målsättningen är ett rekord runt 2.05 samt att han skall visa sig från sin bästa sida vid avelsvärderingen i slutet på Mars.

**Troll Twix, rekord 1.58,8
**Målsättningen med TT, som kommer tillbaka efter ett års mammaledighet, är att hon skall bli stabil på tider under 2 minuter.

Björksta Isilme, ostartad
Målsättningen för honnom är att han kan träna på bra och kunna kvala till hösten.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Winner04
2010-12-21 12:36
0

Vi har en del mål som vi vill uppnå, en del personliga mål och så hästarnas mål. Men de största målen är att hästarna ska plocka fina placeringar, vara friska, ha roligt och vara stabila och fräscha! Det absolut största målet (som vi siktar på) är att ha hur jäkla kul som helst med våra ponnysar Skrattande Att man har kul, att hästarna känns fina är det som räknas, tycker jag Glad

Längtar något så enormt till säsongen och tror inte att jag är ensam om det Skrattande

Miii4
2010-12-21 12:54
0

* Att köra in Fliz så han blir trygg med allt vad det innebär.
* Ina ska tycka det är roligt att träna, och kanske starta på lite.

ErikaAndersson
2010-12-21 15:37
0

Hade varit ganska kul om Manicken hade gått under 1.50, (han har 1.50,7) och tagit en seger :)

Emmelie93
2010-12-21 19:03
0

* My Lollipopp- kvala och starta hoppas på att kunna starta i kriteriet…

* Monami- förstå vad trav handlar om, i lugnt o fint tempo :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Kiimzan
2010-12-21 20:24
0

Jag har tagit över Pannkakan från min syster och hon har precis haft ett års mammaledighet. Mina mål är att hon ska hålla sig frisk och kry och att vi ska vara med i några stora lopp med bra placering Glad

Hennes rekord är 1.49 så kanske det finns lite mer att hämta?!!

Sen har vi Plätten  E:Helios 373 och U:Pannkakan som ska komma till start. Annars är det Maja III, Stenstugu Dollar och Lacerta som ska fortsätta att tävla Glad

Jag kommer även att köra shettishingstarna Felix rek.2.20,7 och Neptan rek.2.57,7 Skrattande

sarahansen
2010-12-21 20:57
0

Jag hoppas hästarna är friska och skadefria :) Och att de tycker att livet leker Skrattande 

Jag har en starthäst nästa år:

L.A. Mandolin blir 3 år. Jag hoppas hon ska kvala till våren och sen starta på och sen får vi se hur långt det räcker.

Polenta
2010-12-21 21:34
0

Polenta
Har egentligen uppfyllt alla våra mål denna säsong som var genom att gå under 2.10, trava bra och ta en seger. Jag vet dock att det finns mer att hämta i tiderna och hon är så otroligt träningsglad och mår bra i sig så jag fortsätter träna henne och planerar start till våren, sedan får vi se hur länge hon tänker fortsätta tävla denna kommande säsong, så länge hon fortfarande vill och tycker det är kul får hon tävla.

Mitt träningsupplägg nu är att verkligen få henne urstark så att hon orkar hålla ihop traven, vilket har varit hennes största problem förut i kombination med skada. Jag känner dock redan nu en enorm skillnad på henne mot för i somras. Så det känns verkligen superkul om hon kan fortsätta vara så träningsglad som hon är nu :)

Våra mål 2011
- Fortsätta trava bra
- Gå under 2.00

Som bonus-mål har jag att gå under 2.00 och ta ytterligare en seger, detta är som sagt bara bonusmål då jag blir superglad om hon går under 2.05 och fortsätter visa att hon verkligen kan trava :)

NathalieForsman
2010-12-21 21:49
0

Mina mål:

- Att Polara (som jag har tränat och ägt förut men aldrig kört sj i lopp) och jag ska få en bra start, att vi får ett bra samspel på tävlingarna och inte bara hemma :)

- Att jag och Hagbard får en underbar sista säsong där vi förhopningsvis kan visa vad han kan och sänka recordet lite, när han sedan är för gammal att tävla :/

- Att Swenton får ett bra år med flera kuskar som får ha kul att köra honom :)

- FRISKA och GLADA hästar och att vi har ROLIGT hela GÄNGET!! :D

Ylva_87
2010-12-21 21:49
0

Ska antagligen bara ha en starthäst nästa år och det är Thyra. Målet med henne är att hon ska gå under 1.40 tidsmässigt och placera sig bra i dom stora loppen. Förhoppningsvis blir det seger i något av de större loppen. Och så klart är målet att hon ska vara skadefri och tycka att travet är kul :)

Geminii
2010-12-21 22:21
0

Att komma till start och inte vara halt  3/4 av säsongen är målet nästa år.Prestationsmässigt är väl målet att komma under 1.50.0. Men framförallt att han inte har ont.

JessicaOscarsson
2010-12-21 22:49
0

mina mål är att hästarna ska vara pigga och skadefria :) sen att de har kul!!

Amazon blir 3 år nu i januari så hoppas på att kvala henne till sommaren, sedan får vi se hur mycket hon förstår och att hon tycker de är kul!

Telis Pilot kommer jag troligtvis tävla lite, hoppas på att ahn ska få ett friskt år! med inga skador som tidigare år.. han har så mycket att ge så jag hoppas han kan få visa det också :)

amandahandersson
2010-12-22 00:37
0
  • 1.45 och seger i något större lopp med Razmus Raid.
  • 2.20 och någon seger med Matinja.
marika-J
2010-12-22 01:01
0

Detta år har överträffat alla mina förväntningar. Tills nästa år hoppas jag att båda grabbarna har lika fin fom som dom haft hela denna säsong, håller sig fräscha och pigga.

Men lite mer personliga mål;

Grann

Avslutade denna säsong med att vinna på 1.51,0. Så målet, eller drömmen jag haft att han ska gå under 1.50 är väldigt nära nu. Att vara Ruffsen 466 snabbaste avkomma har han redan visat att han är. Jag vet att han har snabbare tider i sig och fler lopp utan galopp kan betyda en tid där under. Jag hoppas även att han inte kommer känna av sina tidigare fångbesvär och förhoppningsvis, åtminstone passera 20 segrar.

Dumle Ess

Kommer jag ha lite mer krav på nästa säsong, detta år har han sprungit på sin talang utan att egentligen fatta vad som är grejen och jag har inte pressat honom då han bara är fyra år. Rekordet hamnade på 2.06 satt vid seger och han har inte behövt gå snabbare, även om han har tränat på tider en bra bit under 2.00. Så till nästa år är målet att han mognat, att poletten ska trilla ner för grabben, få koll på sina ben och att han får visa att han tillhör toppen av 06:orna. Att rekordet ligger runt 1.50 och en högre placering i Femårsbaggen och Femårsmästerskapet. Lite drömmar också, men det ska man ha!

Jag ser verkligen fram emot säsongen 2011. Jag har stora förhoppningar, men det är djur vi har att göra med så man vet aldrig vad som händer. Men i dagsläget ser det ljust ut Glad

thilda-
2010-12-22 08:17
0

mina mål för 2011 är:
Vara frisk och kry..
Gå helt fel fritt i lopp
Vi ska ta oss under 2.05 iallafall gärna under 2.00
och även plocka lite placeringar..

Men tyvärr så kommer vi inte vara fullt så aktiv under 2011.. Dels så har jag skaffat mig en omplacerings hund som har några problem som vi ska träna bort och sen så ska jag ta körkort och även jobba en hel del.. men vi får se hur mycket lopp det finns i närheten av årjäng..

[parlina]
2010-12-22 10:47
0

Mina mål för 2011:

att hästarna ska vara friska och tycka livet är kul!

Peron :

Jag hoppas att han fortsätter springa lika bra som han gjort dem sista säsongerna. Gärna sänka rekordet till 2.10 och ta några segrar.

Meralda:

Jag hoppas att hon ska förstå vad travet går ut på och utveklas i rätt riktning. Hoppas på ett rekord runt 2.30 och någon seger.

johanna9
2010-12-22 12:31
0

mina mål är att jag ska få ut Dalsgårds Kanon till start och att mina systrar ska fortsätta tycka de 'r kul o tävla. :)

Och att den nya som vi ska låna att de funkar mellan henne och pauline :)

MISSY-E
2010-12-22 21:42
0

mitt mål med Missy att hon ska vara frisk och skadefri, sänka rekordet,  hennes nuvarande rekord: 2.21.9 iallfall först under 2.15 och placeringar och så klart mer segrar :)

bild: Missy är trött :) Zzzzz!! hihi:P

Emmma
2010-12-22 22:41
0

Mina mål 2011:
Oslnäsets Nitro att han ska fatta grejjen med att trava på banan så vi klarar kvalet! Vi tar ett steg i taget med den grabben.
Han får de här året på sig sen "ger ja upp", då jag kämpat så mkt med honom så skulle det betyda väldigt mycket om vi så bara kommer ut till start.

Drottningen II att hon ska komma tillbaka till banan och visa vilken kapacitet hon har. Springa nära sitt rek. 2.35 (kanske under?!) och ta fina placeringar.
För att lyckas med det behöver jag hitta en duktig kusk, så de kanske är största målet ;)
Nej största målet är att få pappa att skjutsa oss till tävlingar, annars går de ju inte alls..

iiirma
2010-12-22 22:50
0

Hults Plexus (rek. 1.58,8) mål är att bli stabil under 2 min och att han ska fortsätta i den anda han utvecklas till detta år.

extra
2010-12-23 00:07
0

Att försöka ta minst en seger med Extra och han få han ner till 1,55:)

matildaakerlund
2010-12-23 15:25
0

Mina mål 2011: Lill Sorken: Att få Sorken att visa kapaciteten han har, det finns hur mycket fart som helst i kroppen men han visar det inte. Han travar som en klocka för att sedan helt plötsligt utan förvarning ta till en helt onödig galopp. Så jag hoppas att få han travsäker och sedan sakta men säkert sänka rekordet och plocka iallafall en seger! Giganten: Jag hoppas att Giganten fortsätter sin fina utveckling och fortsätter att sänka rekordet och plocka segrar. Det skulle även vara jättekul om vi kan delta i något större lopp. Jag hoppas då även att jag kan ta vara på hans enorma kapacitet och vilja/arbetsvilja, för då kommer han gå långt! Han är en enorm häst, så jag hoppas mycket på honom:) Sen hoppas jag självklart att båda får vara skadefria och fortsätter tycka det är kul!

juliapettersson
2010-12-23 19:21
0

Mitt mål med Dar's Golf blir att få honom startsnabbare. Han är så spänd i starterna och det går inte att köra på honom alls. Som det har varit nu går han ner mot 50 sista fem och två minuter första fem… Annars vill jag gärna att han springer in lite mer pengar så att han platsar i Elitkampen 2012, lite av en dröm och får vara vårat långsiktiga mål. Cool

Väntar spänt på att få hem en 2-åring som kommer om ett par veckor. Svårt att sätta ett mål med en häst man inte har börjat arbeta med, det får jag göra senare.

Längtar hur som helst efter våren och tävlingsstarten! Skrattande

hermitage
2010-12-25 18:02
0

mina mål för

Orra är att hon ska springa tider runt sitt rekord 2.10. och att hon får några placeringar:)

Funiper att han ska klara kvalet och kanske göra någon start.

Roshems Mylady är att hon ska gå under 3 minuter hon har 3.00.7 som rekord nu. ta någon seger och bli lite start snabbare och vilja springa om:)

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

fnut
2010-12-30 20:55
0

Fe´rgus

Stärka hans självförtroende.

Pressa oss nedåt några sekunder i rekordet.

Ställa upp i monté SM och göra en kanon prestation där.

Han uppfyllde mina mål förra året och jag hoppas att han tänker göra mig stolt igen! :)

BodenPerre
2010-12-31 14:54
0

Telia ska vila i några år och betäckas :)

Mattino f-08
ska kvala i mitten/slutet på februari och gå med i klubblopp så han får rutin. sen hoppas jag på en bra sesong med han och många fina placeringar och tider, hoppas såklart på en plats i kriteriet men vi får ta tiden som den kommer, :)

sobeljsa
2010-12-31 16:52
0

Har ingen starthäst den här säsongen men har ju min lillskit ;D

Guldhagens Frej f-10

Som jag inte har några speciella mål med bara att han ska få vara frisk på alla sätt och vis.
Sköta sig när det är dags för tömkörning och visa sig från sin bästa sida på utställningar och sånt ;D

och att han ska få vara bara Bebis såklart ^^

mys-trollet
2011-01-03 16:43
0

mitt mål 2011 är att kvala in mitt russ oc hgöra ngr starter med henne Skrattande

ska även försöka få ut henne i ett monte lopp då hon älskar att bli riden, men vet inte om det blir den här säsongen eller nästa…